Localizations image

Turbina Samochodowa – Bosch Car Service - Pawlik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

1. Regeneracja turbiny w Bosch Car Service Pawlik
Turbina to nieodłączny element turbosprężarki, pracujący w niezwykle trudnych warunkach. Czym jest i jak o nią dbać?

Regeneracja turbiny w Bosch Car Service Pawlik

2. Budowa i działanie turbo (Garrett, KKK)

Najczęściej spotykanym w przemyśle samochodowym typem turbin są turbiny promieniowe. Zadaniem turbiny jest napędzanie sprężarki, z którą połączona jest wałem. Jej głównymi elementami są: kadłub, zawór upustu spalin(lub system VNT) oraz wirnik turbiny, osadzony na głównym wałku turbosprężarki. Pracuje ona w niezwykle ciężkich warunkach. Prędkość obrotowa wału sięga średnio od 100 000 do 200 000 obr/min(spotykane są także wyższe wartości), a temperatura napędzających go spalin może sięgać nawet 1000 stopni Celsjusza. Aby uniknąć częstych awarii, turbiny tworzone są ze specjalnych stopów. Kadłub odlewany jest z materiału nazywającego się Ni-Resist, posiadającego odpowiednio 11-16% niklu, 2,5% krzemu, do 2% manganu, do 4% chromu i do 8% miedzi. Wirniki konstruowane są dzięki stopowi Inconel, zawierającemu od 36 do 65% niklu. Za regulację dostarczanych spalin do turbiny odpowiedzialny jest zawór upustu spalin, czyli wastegate. Zawór ten może być sterowany mechanicznie, gdzie przy odpowiednim ciśnieniu dociskany jest przez sprężynę tak, by spaliny trafiały na wirnik, a przy wzroście ciśnienia otwiera się i przepuszcza gazy wylotowe do układu wydechowego. Drugim typem sterowania zaworu jest siłownik podciśnieniowy. W tym przypadku jednak sprężyna działa odwrotnie – utrzymuje zawór w pozycji otwartej, a za jego zamknięcie odpowiada siłownik połączony z pompą podciśnieniową. Oprócz wastegate, istnieje jeszcze jedno rozwiązanie, coraz chętniej stosowane przez producentów. Jest nim technologia zmiennej geometrii kierownic (VNT, VGT, VTG). Polega ona na zamontowaniu ruchomych łopatek na obrotowym pierścieniu, które zmieniając swoją pozycję i kąt nachylenia regulują przepływ oraz prędkość przelotową spalin.

Budowa i działanie turbo Garrett, KKK

Serwis turbiny

Jako że warunki pracy turbiny nie należą do łatwych, powinniśmy dbać o nią w miarę możliwości (objawy uszkodzonej turbiny są często łatwe do wykrycia nawet przez laika w tematach mechaniki samochodowej). Przed wyruszeniem w drogę odczekajmy przynajmniej 10 sekund od uruchomienia silnika, pozwalając na wypełnienie kanalików olejem, który zapewni smarowanie i chłodzenie elementów turbosprężarki. Nie wyłączajmy silnika pracującego na wysokich obrotach, ponieważ turbina nie zdąży wytracić swej prędkości obrotowej, a ciśnienie oleju spada wtedy do zera. Po intensywnej jeździe nie zatrzymujmy natychmiast pracy silnika. Lepiej odczekać około trzy minuty, aby turbina zdążyła się wychłodzić. Nie powinniśmy tankować marnej jakości paliwa nie zwracając na uwagę na cenę bo to może nas drogo kosztować! Zbierający się na w okolicach wirnika nagar może doprowadzić do uszkodzenia turbiny. Jest to szczególnie niebezpieczne dla turbin z systemem VNT np. samochody Audi A3, A6, A4, A2 lub turbiny VW Passat b5, b6 i wiele innych 1,9 2,0 TDI. Zmieniajmy regularnie olej oraz filtry oleju i powietrza. Wszelkie drobinki materiałów przedostające się do wirnika mogą doprowadzić do jego zniszczenia.

Czasem jednak zdarza się, że nawet najbardziej zadbana turbina odmówi posłuszeństwa. Przyczynić do tego mogą się zanieczyszczenia w oleju, układzie dolotowym lub wydechowym, przerwy w dostarczaniu oleju lub jego niedobór czy też przegrzanie turbiny. Zdecydowanie odradzamy samodzielną naprawę turbin czy innych elementów turbosprężarki, ponieważ turbiny w trakcie serwisu powinny być odpowiednio wyczyszczone, a także wyważone. Na szczęście wyspecjalizowane serwisy są w stanie regenerować turbinę, dzięki czemu nie będziemy zmuszeni do zakupu nowego egzemplarza.

Serwis turbiny

Komentarze

Sara 2023-11-06 15:40:32

@Olek Dzień dobry, w zakładce „Kontakt” jest nasz numer telefonu, pod który należy się z nami skontaktować. Nasz Dział Obsługi Klienta udzieli szczegółowych informacji.

Sara 2023-11-06 15:30:32

@Adam Dzień dobry, prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi specjalistami. Numer telefonu znajdzie Pan w zakładce kontakt.

Adam 2023-11-03 13:33:16

Witam, w jaki sposób polecacie państwo spakować turbosprężarkę by nie uległa uszkodzeniu podczas transportu firmą kurierską?

Olek 2023-11-03 13:27:18

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaki koszt regeneracji turbiny do rover 75 rj 2004r. 2.0 cdti 130 km. Pozdrawiam.

Waldek 2023-01-25 10:21:17

Bosch Car Service to sieć warsztatów samochodowych, która oferuje szeroki zakres usług, w tym regenerację turbosprężarek. Firma ta jest jednym z czołowych dostawców usług motoryzacyjnych na świecie i jest często wybierana przez klientów, którzy cenią sobie jakość i niezawodność. Firma Pawlik to jedna z największych firm zajmujących się regeneracją turbosprężarek w Polsce, która oferuje usługi z zakresu naprawy, regeneracji i serwisu turbosprężarek zarówno dla samochodów osobowych jak i ciężarowych. Firma ta posiada wysokiej jakości maszyny i specjalistyczne narzędzia, co pozwala na wykonanie usługi na najwyższym poziomie.

Ryszard 2021-09-09 09:19:56

Bardzo profesjonalna firma ,szybki czas wysyłki praktycznie jeden dzień czekania i turbina była już u mnie .Wszystko było jak w rozmowie przez telefon czyli gwarancja pisemna na turbinę i zwrot pieniędzy za odesłanie starej. Polecam .

Michał bmwuuu 2020-09-04 23:22:31

Moja turbina skończyła żywot ,szybki telefon do serwisu Bosch , okazało się że turbina do mojej BMW 330D leży na półce zregenerowana i czeka na wysyłkę.
Na drugi dzień kurier powitał mnie że zregenerowana turbiną, zrobiłem już kilka tysięcy km turbina pięknie pracuje,a łatwego życia nie ma w 3.0D,???????? Polecam firmę.

Kamil 2020-03-04 14:49:26

Mają swoją cenę, ale za jakość się płaci. Mam pewność, że długo mi jeszcze posłuży.

Tymoteusz 2019-08-28 09:20:59

@Flawiusz Wystarczy uważnie słuchać turbo i wymieniać oleje, a unikniesz kupowania nowej. zresztą od czegoś są te serwisy regeneracji :d

Flawiusz 2019-08-23 13:47:10

Garrett i KKK najlepsze turbiny, ale niestety drogie ;c

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO