W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Opinie - Turbina po regeneracji jak nie powinno być - gwiżdże, brak mocy, bierze olej, puszcza olej, docieranie, przeładowuje, dymi, nadal kopci i ile wytrzyma to często zadawane pytanie
Czasem zdarza się, że układ turbodoładowania odmówi posłuszeństwa, co prowadzi do potrzeby jego wymiany lub regeneracji, jak jednak zachowuje się turbina (turbosprężarka) po jej naprawie?
Turbosprężarki coraz częściej towarzyszą nie tylko jednostkom z zapłonem samoczynnym, lecz także silnikom benzynowym, wśród których panuje moda na zmniejszanie pojemności. Turbina jest z kolei najbardziej narażoną częścią turbosprężarki, głównie ze względu na osiągane przez nią temperatury robocze, które mogą wynosić nawet około tysiąca stopni Celsjusza. To także w turbinie montowane są systemy kierowania spalin, takie jak zawór wastegate czy technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, które zwiększają znacząco wydajność pracy turbosprężarki oraz, niestety, podatność na awarie. Turbina nie jest jednak jedynym elementem narażonym na uszkodzenia, ponieważ zwykle dochodzi do awarii kilku elementów osadzonych na wałku turbosprężarki i stanowiących wraz z nim jej rdzeń, czyli tak zwany CHRA (skrót od Center Housing Rotating Assembly).
Przyczyny uszkodzenia turbiny
Uszkodzenie turbiny może być wywołane przez kilka przyczyn. Jedną z nich jest niewłaściwa eksploatacja pojazdu z turbodoładowaną jednostką napędową. Jest to niestety najczęstsza przyczyna usterek związanych z układami turbodoładowania, ponieważ ich działanie jest ściśle uzależnione od dbania o filtry oleju silnikowego i powietrza, a także od sposobu użytkowania turbodoładowanego samochodu. Może wtedy dojść do zatarcia, zbierania się wywołującego zapiekanie kierownic nagaru w turbinie lub przedostania się do wnętrza turbosprężarki drobin materiałów tudzież innych zanieczyszczeń, powodujących wyszczerbianie się i łamanie łopatek wirników oraz inne uszkodzenia wewnętrzne, które mogą doprowadzić nie tylko do konieczności przeprowadzenia kosztownego serwisu układu turbodoładowania, ale też do poważnych awarii jednostki napędowej. Kolejną możliwą przyczyną defektu turbosprężarki mogą być wady fabryczne, które mimo iż niezwykle rzadko, mogą pojawić się w urządzeniu. W przypadkach dużych przebiegów może dojść do wyeksploatowania niektórych elementów rdzenia turbosprężarki, a także pierścieni uszczelniających i łożysk, które znajdują się w centralnym korpusie turbosprężarki.
Co robić w przypadku awarii turbo?
Gdy dojdzie do jednej z wyżej wymienionych awarii, konieczna będzie natychmiastowa reakcja. Może ona prowadzić do trzech działań, a mianowicie zakupu używanej i niekoniecznie sprawdzonej lub odpowiednio zregenerowanej turbosprężarki, który może okazać się olbrzymią pułapką finansową lub poszukiwania i zakupu fabrycznie nowego urządzenia, jednak turbosprężarki osiągają zawrotne ceny na rynku detalicznym i czasami mogą okazać się niemożliwe do znalezienia dla starszych modeli aut z turbodoładowaniem. Aby być pewnym przydatności turbosprężarki po wykonaniu serwisu bez zbędnego przepłacania, warto zainteresować się regeneracją tego urządzenia, która, jeśli przeprowadzona zostanie w wyspecjalizowanym zakładzie dysponującym pełnym zapleczem narzędziowo-maszynowym, będzie nie tylko tańsza od kupna nowej turbosprężarki, ale też zapewni jej parametry w naprawianym egzemplarzu.
Turbosprężarka po regeneracji w Autoryzowanym Serwisie Meletta - Pawlik będzie sprawowała się identycznie jak fabrycznie nowe urządzenie, zapewniając setki tysięcy kilometrów bezawaryjnej eksploatacji.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze