blog

Turbina po regeneracji – opinie, gwiżdże, brak mocy, bierze olej

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Opinie - Turbina po regeneracji jak nie powinno być - gwiżdże, brak mocy, bierze olej, puszcza olej, docieranie, przeładowuje, dymi, nadal kopci i ile wytrzyma to często zadawane pytanie

Czasem zdarza się, że układ turbodoładowania odmówi posłuszeństwa, co prowadzi do potrzeby jego wymiany lub regeneracji, jak jednak zachowuje się turbina (turbosprężarka) po jej naprawie?

Turbosprężarki coraz częściej towarzyszą nie tylko jednostkom z zapłonem samoczynnym, lecz także silnikom benzynowym, wśród których panuje moda na zmniejszanie pojemności. Turbina jest z kolei najbardziej narażoną częścią turbosprężarki, głównie ze względu na osiągane przez nią temperatury robocze, które mogą wynosić nawet około tysiąca stopni Celsjusza. To także w turbinie montowane są systemy kierowania spalin, takie jak zawór wastegate czy technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, które zwiększają znacząco wydajność pracy turbosprężarki oraz, niestety, podatność na awarie. Turbina nie jest jednak jedynym elementem narażonym na uszkodzenia, ponieważ zwykle dochodzi do awarii kilku elementów osadzonych na wałku turbosprężarki i stanowiących wraz z nim jej rdzeń, czyli tak zwany CHRA (skrót od Center Housing Rotating Assembly).

Turbina po regeneracji. Jak nie powinno być?

Przyczyny uszkodzenia turbiny

Uszkodzenie turbiny może być wywołane przez kilka przyczyn. Jedną z nich jest niewłaściwa eksploatacja pojazdu z turbodoładowaną jednostką napędową. Jest to niestety najczęstsza przyczyna usterek związanych z układami turbodoładowania, ponieważ ich działanie jest ściśle uzależnione od dbania o filtry oleju silnikowego i powietrza, a także od sposobu użytkowania turbodoładowanego samochodu. Może wtedy dojść do zatarcia, zbierania się wywołującego zapiekanie kierownic nagaru w turbinie lub przedostania się do wnętrza turbosprężarki drobin materiałów tudzież innych zanieczyszczeń, powodujących wyszczerbianie się i łamanie łopatek wirników oraz inne uszkodzenia wewnętrzne, które mogą doprowadzić nie tylko do konieczności przeprowadzenia kosztownego serwisu układu turbodoładowania, ale też do poważnych awarii jednostki napędowej. Kolejną możliwą przyczyną defektu turbosprężarki mogą być wady fabryczne, które mimo iż niezwykle rzadko, mogą pojawić się w urządzeniu. W przypadkach dużych przebiegów może dojść do wyeksploatowania niektórych elementów rdzenia turbosprężarki, a także pierścieni uszczelniających i łożysk, które znajdują się w centralnym korpusie turbosprężarki.

Przyczyny uszkodzenia turbo

Co robić w przypadku awarii turbo?

Gdy dojdzie do jednej z wyżej wymienionych awarii, konieczna będzie natychmiastowa reakcja. Może ona prowadzić do trzech działań, a mianowicie zakupu używanej i niekoniecznie sprawdzonej lub odpowiednio zregenerowanej turbosprężarki, który może okazać się olbrzymią pułapką finansową lub poszukiwania i zakupu fabrycznie nowego urządzenia, jednak turbosprężarki osiągają zawrotne ceny na rynku detalicznym i czasami mogą okazać się niemożliwe do znalezienia dla starszych modeli aut z turbodoładowaniem. Aby być pewnym przydatności turbosprężarki po wykonaniu serwisu bez zbędnego przepłacania, warto zainteresować się regeneracją tego urządzenia, która, jeśli przeprowadzona zostanie w wyspecjalizowanym zakładzie dysponującym pełnym zapleczem narzędziowo-maszynowym, będzie nie tylko tańsza od kupna nowej turbosprężarki, ale też zapewni jej parametry w naprawianym egzemplarzu.

Turbosprężarka po regeneracji w Autoryzowanym Serwisie Meletta - Pawlik będzie sprawowała się identycznie jak fabrycznie nowe urządzenie, zapewniając setki tysięcy kilometrów bezawaryjnej eksploatacji.

Co robić w przypadku awarii turbo?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Irek
2023-01-24 12:23:00
Po regeneracji turbiny może wystąpić kilka problemów, takich jak gwizdanie, brak mocy i wyciek oleju. Gwizdanie może wynikać z nieprawidłowego montażu lub uszkodzenia turbiny podczas regeneracji. Brak mocy może być spowodowany nieprawidłowym dostosowaniem parametrów turbiny do silnika lub uszkodzeniem podczas regeneracji. W przypadku wycieku oleju, może to wynikać z uszkodzenia uszczelniaczy lub nieprawidłowego montażu po regeneracji. Aby rozwiązać te problemy, należy skontaktować się z warsztatem, który przeprowadził regenerację i skontrolować turbinę. Jeśli zostanie stwierdzone, że uszkodzenie wynikło z nieprawidłowego montażu lub regeneracji, warsztat powinien naprawić lub wymienić turbinę bez dodatkowych kosztów.
Łukasz
2020-03-04 13:21:48
Ja tak samo, oddałem byle gdzie i po regeneracji słychać było gwizd turbiny. U was to pełna profeska!
Wiktor
2019-08-28 09:56:39
No chyba bym się wściekł dostając niesprawne zregenerowane turbo Na szczęście po regeneracji u Was wszystko działa jak nowe
Dizela
2019-08-27 08:57:05
Ja kiedyś oddałam do regeneracji swoją turbinę i przyszła w jeszcze gorszym stanie niż była, dopiero jak oddałam ją do was, w końcu odzyskała swoją sprawność

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60