Zawór upustowy turbiny – objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Uszkodzony zawór upustowy turbiny – objawy, które możemy zaobserwować w przypadku takiej awarii charakteryzują się przełączeniem komputera pojazdu w tryb awaryjny. Pojawienie się w takim wypadku przeładowania, jest typowe w kwestii zacięcia się zaworu upustowego turbiny (wastegate), w wyniku czego ciśnienie doładowania występujące w turbosprężarce jest za wysokie, co przekłada się na znaczy spadek osiągów silnika samochodowego. Nieprawidłowości w we właściwej regulacji ciśnienia związane z sytuacją, w której jest uszkodzony zawór wastegate, nazywany również zaworem obejściowym, możemy zaobserwować również w przypadku, gdy samochód szarpie, co oznacza, że obniżona została kultura pracy silnika. Prawidłowa regulacja zaworu upustowego turbiny jest oparta na działaniach otwarcia lub zamknięcia zaworu, co przekłada się na otrzymanie zmiennego ciśnienia doładowania. Otwarcie zaworu obejściowego powoduje wyłączenie turbodoładowania, co pozwala uniknąć przekroczenie wartości maksymalnej ciśnienia.
Czy wiesz, jak działa zawór upustowy turbiny?
Praca wastegate (WG) w głównej mierze opiera się na zachowaniu odpowiedniego ciśnienia doładowania w układzie turbo. Jego kontrola obejmuje regulacje wspomnianego ciśnienia, poprzez konieczność ustawienia się w pozycji otwartej w momencie, gdy ciśnienie doładowania osiągnie za wysoką wartość i może spowodować efekt przeładowania. Występująca wtedy nadwyżka spalin jest kierowana z ominięciem turbosprężarki do układu wydechowego. Zawór upustowy turbiny pozwala uniknąć sytuacji, w której turbosprężarka uzyskałaby nadmiar prędkości obrotowej wirnika, co w konsekwencji doprowadziłoby do trwałego uszkodzenia turbiny i silnika samochodowego. Sprawnie działający WG wpływa na bezawaryjną pracę turbosprężarki przy uzyskaniu odpowiedniego zakresu prędkości obrotowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zawór upustowy jest ważnym elementem systemu bezpieczeństwa w turbinie, ponieważ odpowiada za odprowadzanie nadmiaru ciśnienia i temperatury z turbosprężarki. Nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do poważnych problemów z turbiną, dlatego ważne jest, aby znać objawy jego uszkodzenia lub zużycia. Niektóre z objawów, które mogą wskazywać na problem z zaworem upustowym, to:
Wzrost ciśnienia oleju: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do wzrostu ciśnienia oleju w układzie smarowania turbiny, co może prowadzić do uszkodzenia wału korbowego lub innych elementów.
Wzrost temperatury: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do wzrostu temperatury w turbosprężarce, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbiny.
Wzrost hałasu: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do wzrostu hałasu podczas pracy turbiny, co może być spowodowane przepływem powietrza przez uszkodzony zawór.
Spadek mocy: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do utraty mocy silnika, ponieważ turbina nie jest w stanie dostarczać odpowiedniej ilości powietrza do silnika.
Błąd komputera silnika: w niektórych przypadkach, uszkodzenie zaworu upustowego może prowadzić do pojawienia się błędu na komputerze silnika, który może być odczytany przez mechanika
Jeśli wystąpią te objawy należy skontaktować się z mechanikiem specjalistą lub serwisem, który zdiagnozuje i naprawi problem z zaworem upustowym, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń turbiny.