Localizations image

Zawór upustowy turbiny – objawy

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Uszkodzony zawór upustowy turbiny – objawy, które możemy zaobserwować w przypadku takiej awarii charakteryzują się przełączeniem komputera pojazdu w tryb awaryjny. Pojawienie się w takim wypadku przeładowania, jest typowe w kwestii zacięcia się zaworu upustowego turbiny (wastegate), w wyniku czego ciśnienie doładowania występujące w turbosprężarce jest za wysokie, co przekłada się na znaczy spadek osiągów silnika samochodowego. Nieprawidłowości w we właściwej regulacji ciśnienia związane z sytuacją, w której jest uszkodzony zawór wastegate, nazywany również zaworem obejściowym, możemy zaobserwować również w przypadku, gdy samochód szarpie, co oznacza, że obniżona została kultura pracy silnika. Prawidłowa regulacja zaworu upustowego turbiny jest oparta na działaniach otwarcia lub zamknięcia zaworu, co przekłada się na otrzymanie zmiennego ciśnienia doładowania. Otwarcie zaworu obejściowego powoduje wyłączenie turbodoładowania, co pozwala uniknąć przekroczenie wartości maksymalnej ciśnienia.

 

Serwisowa turbina do wysłania
Zawór upustowy turbiny - objawy


Czy wiesz, jak działa zawór upustowy turbiny?

Praca wastegate (WG) w głównej mierze opiera się na zachowaniu odpowiedniego ciśnienia doładowania w układzie turbo. Jego kontrola obejmuje regulacje wspomnianego ciśnienia, poprzez konieczność ustawienia się w pozycji otwartej w momencie, gdy ciśnienie doładowania osiągnie za wysoką wartość i może spowodować efekt przeładowania. Występująca wtedy nadwyżka spalin jest kierowana z ominięciem turbosprężarki do układu wydechowego. Zawór upustowy turbiny pozwala uniknąć sytuacji, w której turbosprężarka uzyskałaby nadmiar prędkości obrotowej wirnika, co w konsekwencji doprowadziłoby do trwałego uszkodzenia turbiny i silnika samochodowego. Sprawnie działający WG wpływa na bezawaryjną pracę turbosprężarki przy uzyskaniu odpowiedniego zakresu prędkości obrotowej.

 

Turbosprężarka po regeneracji w serwisie
Czy wiesz, jak działa zawór upustowy turbiny?

Komentarze

Teodor 2023-01-13 13:28:41

Zawór upustowy jest ważnym elementem systemu bezpieczeństwa w turbinie, ponieważ odpowiada za odprowadzanie nadmiaru ciśnienia i temperatury z turbosprężarki. Nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do poważnych problemów z turbiną, dlatego ważne jest, aby znać objawy jego uszkodzenia lub zużycia. Niektóre z objawów, które mogą wskazywać na problem z zaworem upustowym, to:
Wzrost ciśnienia oleju: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do wzrostu ciśnienia oleju w układzie smarowania turbiny, co może prowadzić do uszkodzenia wału korbowego lub innych elementów.
Wzrost temperatury: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do wzrostu temperatury w turbosprężarce, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbiny.
Wzrost hałasu: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do wzrostu hałasu podczas pracy turbiny, co może być spowodowane przepływem powietrza przez uszkodzony zawór.
Spadek mocy: nieprawidłowe działanie zaworu upustowego może prowadzić do utraty mocy silnika, ponieważ turbina nie jest w stanie dostarczać odpowiedniej ilości powietrza do silnika.
Błąd komputera silnika: w niektórych przypadkach, uszkodzenie zaworu upustowego może prowadzić do pojawienia się błędu na komputerze silnika, który może być odczytany przez mechanika
Jeśli wystąpią te objawy należy skontaktować się z mechanikiem specjalistą lub serwisem, który zdiagnozuje i naprawi problem z zaworem upustowym, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń turbiny.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 02 października 2018

Turbosprężarka

1. TURBOSPRĘŻARKA MULTI-REGENERACJA PODZESPOŁÓW SAMOCHODOWYCH – MELETT części do turb...

Kiedy słychać turbinę? 14 czerwca 2022

Kiedy słychać turbinę?

Kiedy słychać turbinę? Turbinę jesteśmy w stanie usłyszeć wtedy, kiedy uległa...

Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka 02 października 2018

Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka

1. NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY – NO...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO