Regulacja turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Regulacja turbosprężarki – Tester Turbo Pro – Ustawienie prawidłowe VNT, VGT, VTG – ASO Melett
Turbosprężarki to urządzenia odpowiedzialne za kompresję powietrza i wtłaczanie go do komory spalania silnika w celu zwiększenia osiągów pojazdu. Źle wyregulowane mogą działać zbyt słabo lub przeładowywać(dostarczać zbyt duże ciśnienie) jednostkę napędową, co jest bardzo niebezpiecznym działaniem dla żywotności silnika.
Złej regulacji/rozregulowaniu ulegać mogą turbiny wyposażone w systemy kierowania spalin, takie jak technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VNT, VGT, VTG) czy zawór wastegate, na wskutek niewłaściwej kalibracji łopatek zmiennej geometrii VNT w procesie produkcyjnym lub w procesie naprawy turbosprężarki, jeżeli warsztat podejmujący się naprawy nie posiada odpowiedniego sprzętu i wyszkolenia do nastaw VNT. W przypadku wystąpienia problemu z niewłaściwą kalibracją samochód może przechodzić w tryb awaryjny, a w sterowniku silnika zapisywane wtedy zostają błędy „Charge Pressure Control: Positive Deviation”, co oznacza, że system wykrył niewłaściwe działanie regulacji ciśnienia w turbosprężarce.
Odpowiednie ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii kierownic (gruszki, aktuatora, sztangi) jest zatem niezwykle ważne, szczególnie w przypadku wymiany kompletnego rdzenia turbosprężarki, tak zwanego CHRA (Center Housing Rotating Assembly), jednak wiele warsztatów zapomina o tej czynności lub najzwyczajniej nie jest w stanie jej poprawnie wykonać ze względu na brak odpowiedniego zaplecza technicznego. Zdarzają się również sytuacje, w których pozostawiane są stare ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii w błędnym przekonaniu, że są to ustawienia fabryczne/właściwe dla danego urządzenia.
Kalibracja turbo
Kalibracja mechanizmu zmiennej geometrii kierownic turbiny polega na odpowiednim ustawieniu długości dwóch śrub: śruby regulacyjnej zderzaka oraz śruby regulacyjnej aktuatora (gruszki), potocznie zwanej sztangą. W przypadku gdy ustawienia starego rdzenia turbosprężarki były odpowiednie, wstępne ustawienie śruby regulacyjnej aktuatora lub zderzaka może być wykonywane w oparciu o ustawienia starego CHRA. Wielu dostawców dostarcza odpowiednie dane kalibracyjne do prawidłowego ustawienia śrub regulujących wraz z nowym rdzeniem.
Odpowiednie wyregulowanie mechanizmu zmiennej geometrii VNT jest możliwe do wykonania w domu, jednak jest ono ryzykowne, dlatego lepiej oddać urządzenie do wyspecjalizowanego Turbo serwisu Melett, posiadającego odpowiednią wiedzę, narzędzia oraz analizator VNT(tutaj dobrym przykładem jest MELETT Turboclinic), dzięki któremu specjaliści są w stanie sprawnie wykalibrować praktycznie każdy układ turbodoładowania według zaleceń producenta. Są oni także w stanie sprawdzić i, w razie konieczności, poprawić wyważenie nowego rdzenia turbosprężarki dzięki odpowiedniej wyważarce, co jest równie ważną czynnością.
Dobrze wyregulowana turbosprężarka powinna osiągać odpowiednio dobrane do obrotów jednostki napędowej ciśnienie wtłaczanego powietrza. Nie powinna wydawać przy tym żadnych niestandardowych dźwięków, jak na przykład trzepotanie, które może przyczynić się do całkowitego zniszczenia układu turbodoładowania lub uszkodzenia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regulacja turbosprężarek polega na dostosowaniu ciśnienia doładowania do potrzeb silnika. Jest to ważne, ponieważ zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie doładowania może prowadzić do uszkodzenia silnika lub zwiększenia zużycia paliwa. Regulacja może być ręczna lub automatyczna, zależnie od konstrukcji układu turbosprężarki.
Do Ewa jaki koszt ustawienia sztangi i czy robili to na samochodzie czy trzeba dostarczyć turbo?
Ja już jestem umówiona i będzie wykonywana regulacja sztangi turbiny w 1.9 tdi avf, dobrze że tylko na takiej naprawie się skończyło.
Ciekawe informacje zostały zawarte w tym artykule, aż poczytam inne :)