Zasilanie olejem turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Każdy posiadacz układu turbodoładowania musi zdawać sobie sprawę, jak ważne jest zasilanie olejem turbiny. Zalewanie turbiny olejem jest podstawowym, a zarazem obowiązkowym działaniem montażowym, kończącym czynności regeneracyjne turbosprężarki lub wymiany turbiny na nową. Wymiana oleju po regeneracji powinna być uprzedzona dokładnym wyczyszczeniem całego układu olejenia, po którym transportowana jest ciecz smarująca. Jeżeli stan przewodów zasilających olej w układzie turbosprężarki jest drożny, pozbawiony zanieczyszczeń to pora na wymianę filtra oleju na nowy, który odpowiada za czyszczenie środka smarnego z niewielkich zabrudzeń. Następnie dawkujemy świeży olej silnikowy. Po tych działaniach wstępnych czas na zajęcie się turbosprężarką. Chcąc nie mieć wątpliwości co do prawidłowości przewodów olejowych, które doprowadzają i odprowadzają ciecz smarującą z turbiny, wymieńmy je profilaktycznie, żeby rozwiać wątpliwość ich przydatności. Zalewanie turbiny olejem zawsze musi być podyktowane jego prawidłowym doborem i ilością. Wlewając ciecz delikatnie obracamy wirnik turbosprężarki, aby umożliwić jej równomierne rozprowadzenie w układzie turbodoładowania. Nie powinniśmy zapomnieć o zasilaniu turbiny olejem w użytkowaniu pojazdu na co dzień, jeżeli zauważymy jego ubytek, podczas rutynowej kontroli jego stanu. Samodzielnie możemy również wykonać wymianę całkowitą środka smarnego, jeżeli tylko mamy dostęp do garażu wyposażonego w kanał i narzędzi do tego wymaganych. Niewielkie umiejętności motoryzacyjne oraz chęci pomogą nam w szybkim zasilaniu olejem turbiny, oraz jego wymianie na nowy, co skutkuje przedłużeniem żywotności turbiny.
Suchy start turbiny
Prawidłowa ilość cieczy smarującej, jego odpowiedni dobór, jak również jego prawidłowy i płynny przepływ po całym układzie turbodoładowania wpływa na żywotność każdej turbosprężarki. Suchy start turbiny jest zakazany w sytuacji, w której następuje pierwsze odpalanie po wymianie turbiny, jak i w żuciu codziennym. Zawsze po każdym montażu turbosprężarki musimy zwrócić uwagę, czy olej pojawił się od strony jego spływu w turbosprężarce. A możemy go zaserwować po bezpośrednim obracaniu wałem korbowym. Przekręcamy kluczyk w stacyjce, uruchamiamy pojazd i pozostawiamy silnik na biegu jałowym. Niskie obroty zwiększamy powoli, pozwalając środkowi smarnemu na uzyskanie wymaganego ciśnienia i temperatury. Docieranie turbiny po regeneracji jest istotne, żeby prawidłowo zregenerowane turbo finalnie funkcjonowało prawidłowo przez długi czas.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest jednym z podzespołów układu doładowania silnika spalinowego i wykorzystuje olej jako źródło smarowania i chłodzenia. Olej jest pompowany z silnika do turbosprężarki, gdzie smaruje i chłodzi wałki, łożyska i inne elementy wewnętrzne. Następnie olej jest filtrowany i z powrotem pompowany do silnika. Aby zapewnić prawidłowe działanie turbosprężarki, ważne jest, aby olej był odpowiedniej jakości i poziomu. Zaleca się stosowanie oleju spełniającego normy API (American Petroleum Institute) lub ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles). W zależności od konkretnego modelu i zastosowania, producent turbosprężarki może zalecać określoną klasę oleju. Warto również regularnie kontrolować poziom oleju w silniku i sprawdzać jego jakość oraz czystość filtra oleju. Niedobór oleju lub jego zanieczyszczenie mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.