Localizations image

Zasilanie olejem turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.97

Każdy posiadacz układu turbodoładowania musi zdawać sobie sprawę, jak ważne jest zasilanie olejem turbiny. Zalewanie turbiny olejem jest podstawowym, a zarazem obowiązkowym działaniem montażowym, kończącym czynności regeneracyjne turbosprężarki lub wymiany turbiny na nową. Wymiana oleju po regeneracji powinna być uprzedzona dokładnym wyczyszczeniem całego układu olejenia, po którym transportowana jest ciecz smarująca. Jeżeli stan przewodów zasilających olej w układzie turbosprężarki jest drożny, pozbawiony zanieczyszczeń to pora na wymianę filtra oleju na nowy, który odpowiada za czyszczenie środka smarnego z niewielkich zabrudzeń. Następnie dawkujemy świeży olej silnikowy. Po tych działaniach wstępnych czas na zajęcie się turbosprężarką. Chcąc nie mieć wątpliwości co do prawidłowości przewodów olejowych, które doprowadzają i odprowadzają ciecz smarującą z turbiny, wymieńmy je profilaktycznie, żeby rozwiać wątpliwość ich przydatności. Zalewanie turbiny olejem zawsze musi być podyktowane jego prawidłowym doborem i ilością. Wlewając ciecz delikatnie obracamy wirnik turbosprężarki, aby umożliwić jej równomierne rozprowadzenie w układzie turbodoładowania. Nie powinniśmy zapomnieć o zasilaniu turbiny olejem w użytkowaniu pojazdu na co dzień, jeżeli zauważymy jego ubytek, podczas rutynowej kontroli jego stanu. Samodzielnie możemy również wykonać wymianę całkowitą środka smarnego, jeżeli tylko mamy dostęp do garażu wyposażonego w kanał i narzędzi do tego wymaganych. Niewielkie umiejętności motoryzacyjne oraz chęci pomogą nam w szybkim zasilaniu olejem turbiny, oraz jego wymianie na nowy, co skutkuje przedłużeniem żywotności turbiny.

 

Korek olejowy do wlania oleju w aucie
Zasilanie olejem turbiny


Suchy start turbiny

Prawidłowa ilość cieczy smarującej, jego odpowiedni dobór, jak również jego prawidłowy i płynny przepływ po całym układzie turbodoładowania wpływa na żywotność każdej turbosprężarki. Suchy start turbiny jest zakazany w sytuacji, w której następuje pierwsze odpalanie po wymianie turbiny, jak i w żuciu codziennym. Zawsze po każdym montażu turbosprężarki musimy zwrócić uwagę, czy olej pojawił się od strony jego spływu w turbosprężarce. A możemy go zaserwować po bezpośrednim obracaniu wałem korbowym. Przekręcamy kluczyk w stacyjce, uruchamiamy pojazd i pozostawiamy silnik na biegu jałowym. Niskie obroty zwiększamy powoli, pozwalając środkowi smarnemu na uzyskanie wymaganego ciśnienia i temperatury. Docieranie turbiny po regeneracji jest istotne, żeby prawidłowo zregenerowane turbo finalnie funkcjonowało prawidłowo przez długi czas.

 

Turbo po regeneracji w serwisie
Suchy start turbiny

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka 02 października 2018

Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka

NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY...

Wszystko o turbosprężarkach 03 grudnia 2020

Wszystko o turbosprężarkach

Wszystko o turbosprężarkach możesz dowiedzieć się na łamach naszej strony internetowej...

Czyszczenie turbiny - Koszt za usługę 02 października 2018

Czyszczenie turbiny - Koszt za usługę

Proces czyszczenia turbosprężarki w samochodzie oraz charakterystyka procesu Jak...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO