Uszkodzona turbina - brak oleju
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wielu kierowców zmaga się z awarią, jaką jest uszkodzona turbina – brak oleju może być tego główną przyczyną. Dlatego podstawowym działaniem każdego posiadacza auta jest sprawdzanie poziomu cieczy smarującej oraz cykliczna wymiana oleju na wysokogatunkowy, ponieważ odpowiednie smarowanie jest niezbędne do podtrzymywania odpowiedniej pracy i temperatury turbiny, jako że olej samochodowy ma zarówno właściwości smarne, jak i chłodzące. Niski poziom oleju z pewnością powoduje zwłokę w przepływie do turbiny, powodując defekt smarowania. Sprawdzenie jego prawidłowego poziomu powinno być wpisane w rutynę, jeżeli chcemy podtrzymywać żywotność układu turbodoładowania, zwłaszcza jeżeli wybieramy się w dłuższą trasę i nie chcemy, żeby turbina padła podczas jazdy. Brak odpowiedniej ilości oleju lub jego całkowity brak może być również wynikiem niedrożności układu smarowania. Przyczyny można szukać w zastosowaniu nieodpowiednich uszczelniaczy. Zły rozmiar uszczelek czy ich wada fabryczna może skutecznie uniemożliwić płynny przepływ cieczy smarującej po wymagającym tego układzie. Przewody olejowe mogą być przytkane przez obecne w nich zanieczyszczenia, co również przyczynia do niedostatecznego przepływu oleju. Zanieczyszczenia olejowe stanowią niebezpieczeństwo dla wszystkich części turbosprężarki. Dlatego chcąc uniknąć ich występowanie w cieczy smarującej, należy obowiązkowo skupić się na regularnej wymianie oleju. Dlaczego obecność oleju w układzie turbo jest tak ważna? Ponieważ może zapobiec usterce, jaką jest zatarta turbina, objawy o tym mówiące to przede wszystkim zgrzyt części składowych turbosprężarki, które pozbawione cieczy smarującej napierają na siebie w działaniu. Obcieranie występujące pomiędzy łożyskiem a wałkiem wirnika turbiny powoduje eksploatację tych elementów, poprzez pękniecie lub starcie. W takim stanie wirniki nie mogą pracować efektywnie i ciśnienie, które jest potrzebne do zwiększenia dynamizmu silnika jest finalnie niewytwarzane. W przypadku posiadaczy turbiny ze zmienną geometrią blokadzie może ulec kierownica łopatek, odpowiadająca za prawidłowe sterowanie łopatek turbiny. Unieruchomione łopatki nie są w stanie wykorzystać i przetransportować w kierunku wirnika obecnych mas powietrza, więc dynamizm silnika również jest zachwiany.
Pytamy, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Jeżeli spotkała nas awaria turbiny podczas jazdy, to należy szybko zakończyć jazdę, zamówić lawetę i skierować samochód z uszkodzonym turbo do autoryzowanego serwisu. Chcąc mieć pewność, że turbosprężarka będzie działać, jak przed awarią, zdecydujmy się na warsztat ze specjalistyczną pracownią i doświadczonymi fachowcami. Koszt turbiny zregenerowanej będzie na pewno niższy, jeżeli nie będziemy zwlekać z początkowymi objawami występującymi w turbo. Nagromadzenie oraz zaawansowanie usterek może być podstawą do wymiany turbiny na nowy egzemplarz, a to są już spore koszty zaczynające się od tysiąca złotych wzwyż. Dlatego mając na uwadze fakt, że jazda z uszkodzoną turbiną jest niewskazana i może spowodować pogłębienie się awarii, należy unieruchomić silnik i zlecić naprawę turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli turbina jest uszkodzona i brakuje w niej oleju, może to prowadzić do poważnych problemów z silnikiem. Olej jest niezbędny do prawidłowego działania turbiny, ponieważ smaruje i chłodzi jej elementy. Brak oleju może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbiny, co może wymagać jej wymiany lub naprawy. Dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować poziom oleju w turbinie i uzupełniać go, jeśli jest to konieczne.
Właśnie przez brak oleju doszło do zatarcia turbiny w samochodzie mojego ojca. Sprawdzajcie regularnie poziom swojego oleju!