
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Działanie, jakim jest wymiana oleju po regeneracji turbiny jest obowiązkowym wymogiem, który jest przeprowadzany po naprawie każdej turbosprężarki. Stary olej należy wymienić na nowy, wysokiej klasy, wedle sugestii producenta. Nieprawidłowy dobór cieczy smarującej może spowodować szybką awarię w Twoim urządzeniu turbo. Zalewanie turbiny olejem samochodowym (około 20cm3) powinno nastąpić przed ponownym zamontowaniem turbosprężarki, przez pracownika autoryzowanego serwisu. Po jej zainstalowaniu, wlanie świeżego oleju do otworu dolotowego powinno być wykonane na przykład przy uruchomienie rozrusznika Twojego silnika samochodowego, który obraca wałem korbowym przez około 30 sekund, w dieslu odcinając dopływ paliwa, natomiast w benzynowym odpinając przewód zapłonowy. Po ukazaniu się oleju w przewodzie dopływowym z turbosprężarki należy pozwolić pracować silnikowi na wolnych obrotach. Dlaczego takie działania są przeprowadzane? W celu uniknięcia rozruchu samochodu bez odpowiedniego poziomu smarowania, czyli suchego startu. Po tych działaniach końcowym etapem jest ostateczna analiza pod kątem szczelności wszystkich kanałów olejowych. Eliminujemy występowanie wycieku oleju czy przedmuchów w skrzyni korbowej.

Wymiana turbiny bez wymiany oleju – prawidłowo?
Czy wymiana turbiny bez wymiany oleju jest działaniem prawidłowym? Oczywiście, że nie. Czy turbina jest zregenerowana, czy też wymieniona na nową, to koniecznym działaniem jest wymiana oleju silnikowego na świeży. Jest to fundamentalne działanie w przypadku każdej wychodzącej z serwisu turbiny. Po uprzednim zdiagnozowaniu usterki pierwotnie zamontowanej turbosprężarki zmieniamy olej i następuje pierwsze odpalanie po wymianie turbiny. W warunkach serwisowych powinno opierać się ono na działaniu, jakim jest docieranie turbosprężarki. Po uruchomieniu silnik naszego samochodu powinien przez okres 20 minut być pozostawiony na biegu jałowym. W tym czasie zakazane jest dodawanie gazu, co wprawiłoby silnik na wejście w wysokie obroty. Jazda po wymianie turbiny powinna już być bezproblemowa, jeżeli zostały zachowane wszystkie zalecenia prawidłowego montażu, w tym również wymiana oleju i zdiagnozowana została konkretna przyczyna wady turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze