blog

Turbosprężarka 454083-1

29 marca 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 454083-1 firmy Garrett.
W sprzedaży posiadamy również turbiny nowe, jak i części do nich:

  • komplet uszczelek montażowych,
  • rdzeń turbosprężarki.

 Na Twoje życzenie - oprócz regeneracji - przeprowadzamy także diagnostykę turbosprężarek, jak i ich poszczególnych elementów – weryfikacja jest bezpłatna. Ty decydujesz, nie czekaj - przyjmujemy zamówienia z całego kraju.

Regeneracja turbin przeprowadzana jest z zachowaniem najwyższych standardów. Uszkodzone elementy wymieniamy na oryginalne części firmy Melett i znanych światowych producentów.

Oprócz kompleksowo zregenerowanej turbosprężarki otrzymasz:

  • protokół z przeprowadzonej regeneracji, potwierdzający uzyskanie parametrów odpowiadających fabrycznie nowej turbinie,
  • 24-miesięczną gwarancję BEZ LIMITU PRZEJECHANYCH KILOMETRÓW,
  • przyjemność z bezawaryjnej, spokojnej jazdy.

Zadzwoń! Zamówienia złożone do godziny 11:00 realizowane są jeszcze tego samego dnia!

Turbosprężarka 4540831 dostępna jest również pod numerem 028145701Q.

Pasuje do pojazdów:

  • Ford Galaxy 1.9 TDI
    Silnik: 1Z / AHU
    Moc: 90 KM
  • Seat Alhambra 1.9 TDI
    Silnik: 1Z / AHU
    Moc: 90 KM
  • Seat Cordoba 1.9 TDI
    Silnik: 1Z / AHU
    Moc: 90 KM
  • Seat Ibiza II 1.9 TDI
    Silnik: 1Z / AHU
    Moc: 90 KM
  • Seat Toledo I 1.9 TDI
    Silnik: 1Z / AHU
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Caddy II 1.9 TDI
    Silnik: AHU ALE 1Z
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Golf III 1.9 TDI
    Silnik: 1Z AHU ALE
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Golf IV 1.9 TDI
    Silnik: 1Z AHU ALE
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Jetta III 1.9 TDI
    Silnik: 1Z AHU ALE
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Passat B4 1.9 TDI
    Silnik: 1Z
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Polo III 1.9 TDI
    Silnik: AHU
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Polo III 1.9 TDI
    Silnik: ALE
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI
    Silnik: 1Z AHU
    Moc: 90 KM
  • Volkswagen Vento 1.9 TDI
    Silnik: 1Z AHU ALE
    Moc: 90 KM
Naprawa Turbo

Turbina 4540831 | Variable Geometry Turbocharger

Technologia VNT, zwana również zmienną geometrią turbiny stosowana jest w samochodach w celu zminimalizowania występowania zjawiska, jakim jest turbodziura. Turbo o zmiennej geometrii kierownicy posiada ruchome łopatki, których kąt rozwarcia sterowany jest przez gruszkę turbiny.

Najczęstszą awarią turbosprężarki VNT jest zacinająca się zmienna geometria turbiny. Rdza lub nagromadzone zanieczyszczenia w połączeniu z nagarem blokują ruchy łopatek osadzonych na kierownicy turbiny. Po czym poznać, że nastąpił taki problem?

Obserwując sztangę turbiny:

  • brak ruchu sztangi,
  • skoki sztangi turbiny.

Prawidłowe ruchy cięgna siłownika powinny być płynne. Są to najczęstsze objawy sugerujące występowanie awarii zmiennej technologii turbosprężarki, innymi mogą być również: brak mocy samochodu, praca pojazdu w trybie awaryjnym.

W przypadku zacinania się technologii VNT najskuteczniejszą metodą oczyszczenia jej będzie oddanie turbosprężarki do regeneracji, gdzie przy pomocy specjalistycznego urządzenia turbosprężarka zostanie wyczyszczona, a uszkodzone jej elementy wymienione na nowe. Przeprowadzana przez nasz serwis regeneracja pozwala na przywrócenie jej stanu, jak i parametrów porównywalnych z fabrycznie nową turbosprężarką. Zdarza się czasem, że turbo, które opuszcza linię produkcyjną, nie jest dostatecznie wyważone. Podczas regeneracji wyważamy oraz doważamy z niższymi tolerancjami niż te w fabrycznie nowym turbo, co zdecydowanie wpływa na dłuższą żywotność turbosprężarki.

Co lepsze, turbina ze zmienną geometrią czy bez?

Rzadkością dziś jest spotkać samochód, którego turbosprężarka nie posiada systemu zmiennej geometrii łopatek. Oczywiście można jeszcze zakupić auto bez VNT, jednak nie natrafimy na stosunkowo młody model. Jaka jest różnica pomiędzy turbosprężarką ze stałą geometrią a tą ze zmienną? Turbosprężarka ze stałą geometrią turbiny jest tańsza oraz prostsza w naprawie, jednak częściej występuje turbodziura, z kolei turbo ze zmienną geometrią turbiny (VNT) jest droższe, a jego samodzielna naprawa jest średnio możliwa, ze względu na jej kalibrację. Turbodziura w przypadku VNT jest praktycznie nieodczuwalna.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Darek
2023-01-20 10:39:26
Turbosprężarka 454083-1 jest przeznaczona do użytku w samochodzie Ford Galaxy 1.9 TDI. Jest to turbosprężarka o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbocharger - VGT). VGT to nowoczesna technologia stosowana w turbosprężarkach, która pozwala na dostosowanie kąta ustawienia łopatek turbiny w zależności od potrzeb silnika. Dzięki temu, przy niskich obrotach silnika łopatki są ustawione tak, aby zwiększyć ciśnienie powietrza w komorze spalania, co pozwala na lepsze wykorzystanie paliwa i zwiększenie mocy silnika. Natomiast przy wysokich obrotach silnika, łopatki są ustawione tak, aby zwiększyć przepływ powietrza, co pozwala na uzyskanie większej mocy. VGT pozwala na uzyskanie lepszych parametrów silnika, takich jak moc, moment obrotowy, efektywność paliwowa oraz emisja spalin. Dzięki zastosowaniu tej technologii, silnik może pracować z większą mocą przy niskich obrotach, co pozwala na lepsze przyspieszenie i osiągi. Ponadto VGT jest bardziej efektywny niż tradycyjne turbosprężarki, ponieważ pozwala na lepsze dostosowanie do potrzeb silnika, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i niższe emisje spalin. VGT jest jednym z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych w turbosprężarkach, które pozwala na uzyskanie lepszych osiągów i efektywności silnika.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60