W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
1. Regeneracja turbo - jaki sposób najlepszy?
Proces regeneracji turbosprężarki jest kojarzony przez wiele osób jako czasochłonny oraz drogi. Ile trwa regeneracja turbiny, ile trzeba zapłacić za usługę regeneracji oraz która z dostępnych metod jest najlepsza? Na te turbo pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule – rankingu TOP 3 sposobów regeneracji turbosprężarek. W opracowanym przez specjalistów zestawieniu omówiliśmy metody regeneracji turbo w zależności od tego, jakie części zamienne zostały w nich zamontowane. Klienci wielu serwisów mogą wybierać spośród opcji takich jak montaż nowych części producenta, np. Melett, montaż zamienników bądź naprawę turbo po kosztach, polegającą na próbach przywrócenia sprawności uszkodzonym bądź zniszczonym elementom turbosprężarki.
2. Kiedy turbina wymaga regeneracji - objawy uszkodzenia turbosprężarki
Użytkownicy pojazdów z silnikami wysokoprężnymi z turbodoładowaniem często obawiają się awarii związanych z tym elementem. Po czym poznać, że turbosprężarka w naszym samochodzie przestaje działać poprawnie? O tym, że awaria turbiny zaczyna się rozwijać pod maską samochodu, kierowca zostanie poinformowany na wiele sposobów, a symptomy mogą zostać z łatwością rozpoznane nawet przez osoby, które, ogólnie mówiąc, nie znają się na mechanice samochodów. Przypominamy, że jazda z uszkodzoną turbiną jest niebezpieczna zarówno dla kierowcy pojazdu, jak i dla jego pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego. Aby uniknąć owych zagrożeń, należy zwracać uwagę na sygnały dochodzące z pojazdu. Wśród możliwych diagnoz, jakie usłyszymy od mechanika, znajdzie się z pewnością problem taki jak uszkodzone łopatki turbiny, zatarta turbina, uszkodzona uszczelka turbiny. Objawy awarii turbosprężarki, których nie możemy bagatelizować, to chociażby dźwięki uszkodzonej turbiny. Turbosprężarka, w której jakiekolwiek części składowe nie działają właściwie, charakteryzuje się głośną pracą. Wśród często używanych określeń na odgłosy uszkodzonej turbosprężarki, wymienia się wycie gwizdanie i piszczenie turbiny. Ponadto użytkownicy aut, w których popsuła się turbina, określają dźwięku dochodzące z turbo jako szuranie, sapanie czy dzwonienie. Akcentujemy, że każdy nietypowy dźwięk wydostający się z samochodu, powinien zostać skonsultowany z mechanikiem. Uszkodzona turbosprężarka sprawia także, że pojazd będzie generował więcej dymu, który może przyjmować niebieskie bądź czarne zabarwienie. W pojeździe z uszkodzonym turbo często unosi się także zapach spalonego oleju silnikowego, a samochód prezentuje niższe osiągi i z trudnością generuje moc, szarpiąc podczas prób przyspieszania. Jednostka napędowa wchodzi niekiedy w tryb awaryjny, co także często świadczy o nasilającej się awarii turbiny. Im samochody są nowsze, tym więcej elementów elektronicznych w turbinie może się popsuć, dlatego też warto podczas jazdy koncentrować się na właściwej eksploatacji samochodu.
3. Ranking usług z zakresu regeneracji turbosprężarek | TOP 3 metody
Każda turbosprężarka, która trafia do dobrego serwisu, przed regeneracją jest poddawana rozbiórce, czyszczeniu oraz weryfikacji wzrokowej. Demontaż samej turbosprężarki, jak i jej poszczególnych elementów, powinien zostać przeprowadzony bardzo uważnie, z dbałością o odpowiednie oznaczenie demontowanych części, a także ograniczenie możliwości uszkodzenia owych elementów. Wyczyszczone moduły układu doładowania poddaje się dodatkowo piaskowaniu, natomiast po precyzyjnym usunięciu wszelakich zanieczyszczeń specjalista może przystąpić do przeprowadzania pomiarów oraz testów sprawności poszczególnych elementów turbo. Jeśli wykonywane badania wskażą na uszkodzenia mechaniczne części składowych turbosprężarki, wymienia się je. W zamieszczonym poniżej rankingu opisaliśmy możliwe opcje wymiany uszkodzonych elementów turbo, podkreślając zarówno wady, jak i zalety poszczególnych wariantów regeneracji.
4. Kompleksowa regeneracja turbo na częściach wysokiej jakości
W opracowanym ze specjalistami z pracowni regeneracji turbo rankingu ujęliśmy kolejno takie sposoby regeneracji turbosprężarek, które charakteryzują się najwyższą jakością oraz skutecznością. Aby po regeneracji zwrócono do nas turbinę, która będzie wykazywać parametry porównywalne do nowego turbo, warto zainwestować w nowe części pochodzące od światowej klasy producentów. Dzięki zastosowaniu części w najwyższej jakości, które charakteryzują się wysoką odpornością mechaniczną i bardzo dobrze wpasowują się w turbo, układ doładowania można znakomicie wyważyć, a testy przeprowadzane po regeneracji wskazują na odzyskanie znakomitych parametrów turbo. Montaż nowego koła kompresji, wałka czy zestawu naprawczego pochodzących od producenta jest najdroższą usługą w naszym rankingu, lecz charakteryzuje się uzyskaniem maksymalnie długiej żywotności turbosprężarki.
5. Regeneracja turbosprężarki na zamiennikach
Drugie miejsce w naszym rankingu usług obejmujących regenerację turbo, jest regeneracja turbiny polegająca na zamontowaniu części w postaci nieoryginalnych zamienników. Części te także są fabrycznie nowe, lecz nie pochodzą od uznawanych na całym świecie producentów turbin. Oznacza to, że części będą charakteryzować się niższą jakością, a także mogą wystąpić problemy z ich dopasowaniem do turbiny oraz montażem. Żywotność turbosprężarki regenerowanej na zamiennikach jest krótsza niż w przypadku turbo z zamontowanymi oryginalnymi częściami. Klient decydujący o skorzystaniu z poszczególnej opcji regeneracji turbiny powinien mieć świadomość, że po upływie pewnego czasu może stanąć przed koniecznością ponownej regeneracji turbosprężarki, przez co cena samej usługi i jej powtórki pokaźnie wzrasta. Użytkownicy jednostek wysokoprężnych korzystają z możliwości regeneracji turbo na zamiennikach, jednakże opcja ta pozostaje w tyle w obliczu wariantu, jakim jest regeneracja turbosprężarki na częściach oryginalnych.
6. Naprawa zużytych elementów turbosprężarki
Osoby, które chcą skorzystać z usługi naprawy turbosprężarki z poniesieniem jak najniższych kosztów, decydują się niekiedy na naprawianie poszczególnych elementów turbo. W takiej sytuacji mechanicy podejmują się zadań takich jak szlifowanie bądź toczenie części zdemontowanych z turbo. Podkreślamy, że elementy, które usiłuje naprawić mechanik, wcześniej uległy uszkodzeniu i w takiej sytuacji są ponownie reanimowane. Czy jest to rekomendowana i skuteczna metoda? Na to pytanie dotyczące regeneracji turbosprężarek niestety musimy odpowiedzieć przecząco. Warto wyobrazić sobie, że zainstalowana nieoryginalna część będzie ocierać o inny element turbosprężarki, generując powstawanie opiłków, które finalnie doprowadzą do całkowitego zniszczenia turbosprężarki. Jesteśmy zdania, że regeneracja turbosprężarek to proces, który powinien charakteryzować się maksymalnie wysoką jakością, natomiast opisane w tym akapicie działania możemy określić jako często bezowocne próby naprawy uszkodzonego, wyeksploatowanego turbo. Części, które były popsute, a następnie naprawiane, będą oznaczać się niską jakością oraz żywotnością, więc właściciela samochodu w przyszłości najprawdopodobniej będzie czekać konieczność ponownej naprawy lub regeneracji turbosprężarki.
Co szkodzi Twojej turbosprężarce, a jakie działania jej służą?
Udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, ile trwa regeneracja turbosprężarki, jest trudnym zadaniem. Długość opisywanego procesu zależy od stopnia, rodzaju i genezy uszkodzeń, jakie występują w turbinie dedykowanej konkretnemu silnikowi. Specjaliści w dziedzinie układów turbodoładowania uznają, że właściwie użytkowana turbina może charakteryzować się taką samą żywotnością, jak jednostka napędowa. Aby zachować tak długą skuteczność działania turbiny i jej niezawodność działania, warto poświęcić uwagę na realizowanie poszczególnych wytycznych użytkowania auta z turbo. Jeśli zależy nam na maksymalnej żywotności pojazdu, jak prawidłowo odpalać diesla? Po odpaleniu pojazdu warto odczekać chwilę z generowaniem wysokich prędkości, mówiąc wprost – nie rozpędzamy się gwałtownie na zimnym silniku z turbo. Po jeździe niezalecane jest także szybkie wyłączanie jednostki napędowej – należy odczekać, aż turbo się wyłączy, aby nie pozostawiać rozgrzanego oleju wewnątrz turbo. Wiele osób pyta naszych specjalistów o to, jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach, gdyż mają na uwadze to, że jednostka wysokoprężna, zwłaszcza ta z turbodoładowaniem, najlepiej sprawdza się przy długich dystansach. Jazda jedynie po mieście wpływa na gromadzenie się sadzy w turbo i na ściankach kolektora wylotowego, dlatego też samochodem z silnikiem diesla warto wybrać się od czasu do czasu na dłuższą przejażdżkę, by owe sadze dopalić. Ekonomiczna jazda dieslem przysłuży się żywotności turbosprężarki. Właścicielom samochodów z turbodoładowaniem polecamy także częste wymiany oleju silnikowego na olej wysokiej jakości – działanie to przysłuży się pozostałym elementom współpracującym ściśle z jednostką napędową, a zatarcie turbiny nie wystąpi. Zgodnie z zaleceniami producenta należy wymieniać także wszystkie filtry. Te drobne działania, które nie kosztują wiele, z pewnością pozwolą uchronić się przed nagłą awarią turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze