Localizations image

Turbosprężarka - część 2

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Turbosprężarka regeneracja

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

1. Turbo - informacji garść

Turbosprężarka

Wśród istotnych zagadnień z dziedziny motoryzacji oraz mechaniki samochodowej z całą stanowczością można wymienić mechanizm turbosprężarki. Urządzenie to wpływa na zachowanie dynamiki pracy jednostki napędowej, dlatego też układ turbodoładowania to pożądany element budowy pojazdu. W tym artykule skoncentrowaliśmy się na turbosprężarkach, tworząc przejrzyste kompendium wiedzy na ich temat. Dowiedz się, jak działa turbosprężarka Garrett i czy turbosprężarka ze zmienną geometrią czymś się od niej różni. Jako pierwszą część opracowania ujęliśmy zagadnienie „turbosprężarka – budowa”, gdyż to właśnie poznanie konstrukcji turbo pozwoli w pełni zrozumieć oraz wyobrazić sobie jej pracę pod maską samochodu. Co zrobić w przypadku, gdy w naszym samochodzie nie chce dłużej działać uszkodzona turbosprężarka? Regeneracja to skuteczna opcja, którą rekomendujemy, ukazując jej zalety. Czytając nasz artykuł, dowiesz się, jakimi objawami charakteryzują się usterki turbosprężarki oraz co zrobić, gdy mamy podejrzenia, że coś w jej obrębie działa nieprawidłowo. Gdzie udać się, jeśli interesuje nas nowa turbosprężarka? Sklep, serwis czy może platformy sprzedażowe w Internecie? Na to pytanie z zakresu tematyki układu turbo także znajdziemy odpowiedź. Ponadto dowiesz się, czy turbosprężarka i benzyna to realne połączenie, a także czym skutkuje w przypadku turbosprężarki tuning. Zachęcamy do zapoznania się z najbardziej aktualnymi informacjami ze świata układów turbodoładowania!

Układ doładowania silnika

2. Turbosprężarka – budowa

Historia turbosprężarki sięga początków XX wieku, a dokładnie roku 1905. Wtedy właśnie pochodzący ze Szwajcarii inżynier Alfred Büchi opracował projekt turbo, a następnie go opatentował. Dzięki odniesionemu sukcesowi w zakresie zwiększenia mocy pojazdów wyposażonych w pierwsze modele turbo, układ ten został udoskonalony przez koncerny Sposób, w jaki pracuje turbosprężarka, jest bardzo interesujący, zwłaszcza że mamy do czynienia z turbin ze stałą bądź ze zmienną geometrią. Mechanizm ten dzięki swojej budowie wykorzystuje energię spalin. Zapoznaj się z budową turbo i sprawdź, w jak prosty sposób jest to osiągalne. Budowa i działanie turbosprężarki samochodowej to ten rodzaj wiadomości z zakresu mechaniki, które powinien znać każdy właściciel pojazdu z systemem turbo. Gdzie w pojeździe odnajdziemy turbosprężarkę? Najczęściej jest ona zlokalizowana na kolektorze wydechu. W turbosprężarce, inaczej mówiąc – maszynie wirnikowej, wyróżnić możemy główne elementy budowy takie jak turbina, wałek turbosprężarki oraz koło kompresji. Wśród istotnych części turbo należy wymienić trzy kadłuby: sprężarki, środkowy oraz turbiny, a także łożyska ślizgowe i oporowe oraz pierścienie uszczelniające. Współpraca tych elementów gwarantuje pełnienie przez turbo jej kluczowej funkcji, a mianowicie zwiększenie mocy pojazdu, a także ograniczenie emisji cząstek stałych w dieslach. Warto podkreślić, że układ turbo stanowi współcześnie niezbędny element wyposażenia samochodów z silnikiem Diesla. W turbosprężarce odnajdziemy część gorącą oraz część zimną, w której także, wbrew pozorom, panują wysokie temperatury. Wspomniana już część gorąca turbosprężarki posiada połączenie z jednostką napędową oraz kanał, przez który wlatują do niej spaliny warunkujące ruch turbiny, wałka oraz koła kompresji. W części zimnej, czyli ssącej, odnotowuje się natomiast dawki przefiltrowanego powietrza. Umieszczenie turbiny oraz wirnika na tej samej osi wpływa na napędzanie mechanizmów turbo, a zwiększona objętość tlenu pozwala na pełniejsze spalanie oleju napędowego. Warto podkreślić, że turbo pracuje w wysokich temperaturach i z dużą, sięgającą 200 tysięcy obrotów na minutę prędkością, dlatego też każda usterka może spowodować poważną awarię w układzie. Jedną z najistotniejszych kwestii jest zachowanie właściwego smarowania oraz sterylnej czystości w turbo. W silnikach o dużej pojemności odnaleźć możemy również mechanizm, który określa się jako turbosprężarkę niskociśnieniową, która umożliwia pracę jednostki napędowej od najniższych obrotów silnika. Kiedy dokładnie włącza się turbina w samochodzie? Za start jej pracy można uznać uruchomienie silnika. W ramach wstępnych rozważań na temat turbodoładowania odwołajmy się także do tego, jaka jest budowa turbiny 1.9 TDI. Oddzielona za pomocą osłony termicznej turbina to mechanizm, w którym odnajdziemy liczne łopatki oraz mocowanie do wałka. Dzięki temu, że łopatki są montowane pod odpowiednim kątem, turbina może być napędzana i wprawiać w ruch pozostałe elementy układu. Innym istotnym zagadnieniem, jakim jest budowa turbosprężarki ze zmienną geometrią czy wymiana łożysk turbosprężarki, zajęliśmy się w kolejnej części opracowania.

Budowa turbosprężarki

3. Turbosprężarka ze zmienną geometrią

Jedną z kluczowych kwestii dotyczących turbo jest rodzaj geometrii, jaki w nim funkcjonuje. Postaramy się ukazać, czym różni się turbina ze stałą geometrią od turbo z geometrią zmienną. Spróbujmy znaleźć odpowiedź na pytanie: turbina ze zmienną geometrią czy bez? Możemy spotkać się z trzema określeniami turbosprężarek ze zmienną geometrią: VTG, VGT oraz VNT. Odpowiednio oznaczają one Variable Geometry Turbocharger, Variable Turbinen Geometrie oraz Variable Nozzle Turbine. Wielu fanów zmiennej geometrii zgodnie uważa, iż układ ten odznacza się znakomitą wydajnością, spróbujmy zatem dokonać porównania tych systemów. Z pewnością do zwolenników zmiennej geometrii przemawia argument świadczący o wyeliminowaniu efektu turbodziury, czyli czasu oczekiwania na reakcję turbosprężarki po dodaniu gazu. Turbina ze zmienną geometrią charakteryzuje się ruchomymi łopatkami (kierownicami turbiny). Ich ruch jest dyktowany prędkościami obrotowymi jednostki napędowej, a także zapotrzebowaniem na ilość oraz ciśnienie powietrza. Niestety, turbo ze zmienną geometrią uważa się za mechanizm ulegający usterkom częściej niż stała geometria. Mechanizm pozbawiony zmiennej geometrii najczęściej spotkamy w niewielkich silnikach diesla bądź na benzynę. W układzie za regulację ciśnienia powietrza odpowiada sterowany siłownikiem podciśnienia zawór upustu spalin. Mechanizm ten jest prostszy od geometrii zmiennej, zatem charakteryzuje się niższym poziomem podatności na usterki. Niestety, stała geometria nie usatysfakcjonuje miłośników szybkiej, dynamicznej jazdy, gdyż układ powoli na akcje kierowcy. Udzielenie odpowiedzi na pytanie: turbosprężarka ze zmienną geometrią czy bez, warto uzależnić od tego, do jakich celów będzie służył nam samochód. Jeśli planujemy spokojną jazdę od punktu do punktu, nieskomplikowana konstrukcja stałej geometrii okaże się wystarczająca. W przypadku, gdy chcemy generować duże moce i prędkości, bardziej satysfakcjonującym rozwiązaniem będzie układ zmiennej geometrii. Czy możliwa jest zatem zmiana turbo na zmienną geometrię? Specjaliści w zakresie turbo zwracają uwagę na kilka istotnych aspektów, nie polecając tego typu ingerencji w funkcjonowanie pojazdu. Instalacja zmiennej geometrii wiąże się z wprowadzeniem zmian w układzie zasilania, doładowania oraz w układzie wtryskowym. Jeśli zostanie to wykonane nieumiejętnie, może dojść do nieodwracalnych uszkodzeń turbo. Ze zmianami i chipowaniem turbiny są związane zmiany tuningowe, jednakże wielu mechaników odmawia realizacji tego typu usługi.
Jeśli w naszym samochodzie problemem jest zacinająca się geometria turbiny, to nawet zaburzona praca jednej z łopatek wpływa na zablokowanie wszystkich. Geometria turbiny 1.9 TDI to kwestia dyskusyjna, jednakże poniżej zamieściliśmy kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym uchronimy turbo od przedwczesnego zużycia bądź uszkodzenia. Zmienna geometria, której poświęciliśmy tę część opracowania, to mechanizm, który w przypadku awarii wysyła do nas konkretne sygnały. Jeśli pod maską pojazdu pracuje w nieprawidłowy sposób zmienna geometria turbiny, objawy tej sytuacji to między innymi generowanie spalin o czarnej bądź białej barwie, spadki mocy pojazdu oraz charakterystyczne wycie i metaliczne dźwięki turbo. Na szczęście, turbosprężarka ze zmienną geometrią i regeneracja układu turbo czy wymiana zmiennej geometrii to zadania, którymi zajmują się fachowcy w autoryzowanym serwisie.

Turbosprężarka ze zmienną geometrią

4. Turbosprężarka Garrett

Jedną z najbardziej znanych marek turbo są turbosprężarki Garrett. Produkcja układów turbodoładowania w tej firmie rozpoczęła się w 1936 roku i trwa od tamtej pory, wprowadzając liczne udoskonalenia turbo. Co interesujące, turbosprężarka Garrett i opinie na jej temat pozwalają nam zaznaczyć, że jest to układ, który odnajdziemy w licznych markach pojazdów spotykanych na drogach Europy. Garrett GTX turbo to natomiast elementy, które spotkamy w samochodach sportowych, gdyż generują parametry służące do uzyskania bardzo wysokich prędkości. W ich zasadzie działania wymaha się mechanizm o odwrotnym kierunku rotacji, co pozwala na generowanie imponujących osiągów pojazdu. Przynależące do koncernu Honeywell przedsiębiorstwo Garrett to miejsce, w którym produkuje się turbo oraz wszystkie zamienniki tego systemu. Katalog dostępnych na rynku części do turbosprężarek oraz sam „Turbosprężarka Garrett - katalog” można znaleźć w wielu miejscach w sieci, warto jednak posiadać wiedzę na temat jakości przedmiotów oferowanych przez licznych producentów. Przeglądając katalogi, zwróćmy także uwagę na to, czy podzespół, który zamierzamy kupić, jest elementem oryginalnym.
Turbo Garrett działa najczęściej na podstawie zasady zmiennej geometrii, co podnosi dynamikę jednostki napędowej. Producent stworzył dedykowany mu zestaw naprawczy. Turbina Garret – Wikipedia czy Garret tubo – wiki to zapytania, które często kierują użytkownicy pojazdu do wyszukiwarki w sieci. Podkreślamy, że najbardziej fachową wiedzę popartą doświadczeniem praktycznym reprezentują głównie mechanicy, którzy zajmują się regeneracją oraz wymianą turbo. Regeneracja turbosprężarek Garrett to profesjonalna usługa, która pozwoli na odzyskanie sprawności turbosprężarki przy poniesieniu stosunkowo niskich kosztów, stanowiących ułamek ceny nowej turbosprężarki.

Turbosprężarka Garrett

5. Turbosprężarka a regeneracja

Czy regeneracja turbosprężarek pomoże rozwiązać problemy z uszkodzonym turbo? Mając na uwadze, że charakter naprawy jest uzależniony od rodzaju usterki, przeprowadziliśmy krótki przegląd najczęściej występujących usterek układu turbodoładowania silnika. W przypadku turbo mamy do czynienia z widowiskowymi uszkodzeniami. Element turbosprężarki, jakim jest turbina, głównie wskutek zanieczyszczeń jest podatny na wytarcie, wyłamanie bądź odkształcenie łopatek. Z racji tego, że turbina ma bezpośredni kontakt ze spalinami, na jej łopatkach mogą gromadzić się osady, które zaburzają szczelność układu oraz rytm pracy. Konieczność naprawy turbo wystąpi również w sytuacji, gdy zabraknie smarowania w układzie.
Regeneracja turbosprężarek i opinie na temat tego działania naprawczego mówią same za siebie. Odwołując się do kryterium wysokości ponoszonych kosztów, za zregenerowane turbo zapłacimy nawet kilka razy mniej niż za fabrycznie nowy układ. Proces regeneracji turbosprężarki to zaawansowana procedura, do której realizacji należy zastosować specjalistyczny sprzęt obsługiwany przez wykwalifikowanych specjalistów. Wybór serwisu warto oprzeć o opinie klientów, gdyż rozważania typu regeneracja turbosprężarek – Śląsk czy regeneracja turbosprężarek – mazowieckie to w erze zaawansowanych usług kurierskich niewielki problem związany z transportem. Czy regeneracja turbosprężarek Warszawa będzie równie skuteczna co regeneracja turbin Mielec? Aby znaleźć rzetelną odpowiedź na to pytanie w kwestii turbo, warto zapoznać się z opiniami na temat danego serwisu oraz sprawdzić, czy posiada autoryzacje producentów. Ich obecność to dla klienta sygnał, że w pracowni są realizowane wysokie standardy usług. Co dokładnie możemy rozumieć poprzez określenie regeneracja turbosprężarki? Jest to zbiór określonych działań naprawczych polegający na gruntownym czyszczeniu zdemontowanego turbo, a następnie na wymianie zużytych/uszkodzonych elementów na nowe części od producenta. Oprócz tego turbosprężarka w serwisie jest testowana na specjalnie przeznaczonych do tego maszynach. Zatem… Regeneracja turbosprężarek Wrocław, regeneracja turbosprężarek Jaworzno czy może regeneracja turbosprężarek Szczecin? Pomożemy Ci znaleźć serwis o najwyższym standardzie realizacji usług naprawy i czyszczenia turbo.

Turbosprężarka a regeneracja

6. Turbosprężarka – tuning

Czy wydajność turbosprężarki da się poprawić? Pytanie to kieruje do mechaników wielu kierowców, którzy dążą do uzyskania maksymalnej mocy pojazdów oraz generowania wysokich prędkości do sportowej jazdy. Okazuje się, że jest to możliwe, natomiast sam tuning turbo polega najczęściej na wymianie wirnika. Jeśli w turbosprężarce będzie pracować turbina o większej ilości powierzchni, umożliwi to tłoczenie zwiększonych objętości powietrza, a w rezultacie, na wzrost ciśnienia układu dolotowego. Produkcją oryginalnych turbo do pojazdów sportowych zajmuje się między innymi wspomniany już koncern Garrett. Turbosprężarka Garrett i katalog turbo przeznaczonych do uzyskiwania bardzo wysokich osiągów jest dostępny na stronie producenta. Samochody przeznaczone do sportów motoryzacyjnych często są również wyposażone w turbosprężarki hybrydowe. Mówiąc ogólnie, ich budowa umożliwia uzyskiwanie szybkich reakcji na wciskanie pedału gazu oraz sprawność układu podczas pracy jednostki napędowej na wysokich obrotach. Modyfikacje turbosprężarek owocują tym, że pod maskami pojazdów do sportowej jazdy kryją się jednostki typu 2.0 hybrid turbo, bądź GT2571 turbo. Warto mieć na uwadze, że hybrydowe turbo i wady, jakimi się charakteryzuje, oznaczają pewne niebezpieczeństwo dla kierującego pojazdem. Hybrydy wśród turbosprężarek to złożenia, w których możliwe jest uzyskanie nawet dwukrotnie większych parametrów niż w oryginalnej turbosprężarce. Skłania to do brawurowej jazdy nie tylko na torze wyścigowym, natomiast sama hybryda nie stanowi oryginalnej części, dlatego też możliwe są jej kłopotliwe i niebezpieczne usterki. Gdzie jest możliwa regeneracja turbo K04, bądź innego modelu o zbliżonych cechach? Wiele modyfikacji oferuje chociażby serwis ProfiTurbo. Turbosprężarki tuningowane to kwestia, która interesuje wielu miłośników bardzo szybkiej jazdy. Należy mieć na uwadze, że ingerencje w układ, który pracuje w temperaturach rzędu setek stopni Celsjusza oraz pod bardzo wysokim ciśnieniem, muszą być wykonywane z dużą precyzją, gdyż nie ma tam miejsca na pomyłkę, zwłaszcza w obliczu prędkości, do których generowania będzie wykorzystywany samochód. Gdzie można poszukiwać oferty tuningu turbosprężarki? Sprzedaż oraz montowanie hybryd znajdziemy w ofertach wielu pracowni.

Tuning turbosprężarki

7. Turbosprężarka – benzyna

Do tej pory skoncentrowaliśmy się na turbo dedykowanym do jednostek napędowych Diesla, teraz natomiast przejdziemy do rozważań na temat turbosprężarek w silnikach benzynowych. Silnik wolnossący vs turbo, turbo diesel czy turbo benzyna – spróbujmy dokonać porównania tych mechanizmów. Jednostki napędowe z systemem turbodoładowania odnajdziemy w modelach Fiata bądź pojazdach z grupy VAG. Tym sposobem na rynku są dostępne silniki benzynowe o symbolach T-Jet (Fiat), Eco-Boost (Ford) oraz TSI (samochody z grupy VAG). Dzięki zastosowaniu turbosprężarek w silnikach benzynowych nawet o niewielkich pojemnościach, możliwe jest generowanie nie tylko znakomitej dynamiki, ale także wysokich obciążeń silnika, dlatego też kwestia, ile wytrzymuje turbina w benzynie, jest bardzo dyskusyjna. Kierowcy, którzy właściwie użytkują pojazd z turbiną, pilnując zalecanych częstotliwości wymian oleju oraz dając turbinie czas na rozgrzanie się oraz ostygnięcie, nie zgłaszają zastrzeżeń do pracy turbo. W sytuacji, gdy użytkownik nie stosuje się do najprostszych zasad użytkowania turbosprężarki, jej zużycie oraz uszkodzenia wystąpią o wiele szybciej, niż można by się było tego spodziewać. Dlatego też użytkownicy pojazdów, którzy spotykają się po raz pierwszy z połączeniem turbo – benzyna, pytają jak jeździć. Aby zachować maksymalnie długą żywotność i sprawność turbosprężarki w silniku benzynowym, warto dać jednostce napędowej czas na ochłodzenie turbo oraz zakończenie pracy wirnika bez nagłej przerwy w dostarczaniu smarowania. Za sprawność turbo odpowiada również stosowanie wysokiej jakości paliwa i oleju silnikowego, który powinien podlegać rekomendowanym przez producenta wymianom. Jaki silnik benzynowy z turbo w 2018 roku zyskał największą popularność? Specjaliści uznali, że wysoką niezawodnością odznaczyła się jednostka napędowa 1.4 T-Jet produkcji Fiata oraz 1.6 Eco Boost od Forda. Podobne sukcesy odnotowało Volvo, silniki benzynowe 2.5 Turbo również cieszą się opinią znakomitej trwałości. Czy doładowanie silnika benzynowego umożliwia współpracę, w której silnik benzynowy turbo + LPG odpowiadają za dostarczenie paliwa? Połączenie wymienionych systemów jest możliwe, jednakże wymaga to zamontowania wysokiej jakości wtryskiwaczy gazu oraz parownika. Zasilanie jednostki napędowej gazem warto przemyśleć, gdyż części złej jakości mogą prowadzić do występowania problematycznych uszkodzeń kolektora dolotowego oraz innych elementów.

Turbosprężarka – benzyna

8. Turbosprężarka – cena

Wróćmy jednak do turbosprężarek dedykowanych silnikom wysokoprężnym. Poważne usterki układu doładowania to punkty wyjściowy do poszukiwań nowego turbo bądź możliwości naprawy tego, które do pewnego czasu funkcjonowało w naszym samochodzie. Zapytania typu turbosprężarka Olx czy turbosprężarka – sklep spotykają się z odnalezieniem licznych odpowiedzi. Aktualnie mamy do czynienia z rynkiem oferującym nam nie tylko nowe turbo, ale także turbosprężarki po regeneracji oraz zamienniki będące w rzeczywistości marnymi podróbkami, których praca w samochodzie niesie za sobą pewne ryzyko. Turbosprężarka 1.9 TDI bądź mała turbosprężarka do motocykla powinna charakteryzować się wysoką jakością oraz precyzją wykonania, by po wyregulowaniu w serwisie mogła działać niezawodnie, umożliwiając pokonanie setek tysięcy kilometrów. Wspomniana przez nas turbosprężarka Garrett to turbo zaufanej produkcji, którą można regenerować, podkreślamy natomiast, że zakup turbo po regeneracji to bezpieczne, skuteczne i tanie rozwiązanie problemów z układem doładowania. Świadczy o tym popularność usługi Garrett Originally Remanufactured, czyli sprzedaży turbo regenerowanego w sposób fabryczny. Turbosprężarka – regeneracja – cena to połączenie pojęć, które wobec aktualnych technologii regeneracji poskutkuje montażem stuprocentowo sprawnej oraz znacznie tańszej części. W przypadku, gdy interesuje nas turbosprężarka tuning, turbosprężarka sportowa, należy jednak skorzystać z pomocy serwisów zajmujących się tą określoną dziedziną. Ceny turbosprężarek współcześnie są mocno zróżnicowane, pamiętajmy jednak, że nowy oryginał wykonany z zastosowaniem skomplikowanych technologii ma określoną wartość. Uniknięcie wydatku kilku tysięcy złotych jest możliwe dzięki opcji skorzystania z oferty regenerowanego turbo, które swoim działaniem nie ustępuje fabrycznie nowym zamiennikom.

Turbosprężarka – cena

Turbosprężarka – sklep

Który sklep z częściami do turbosprężarek oferuje turbo najlepszej jakości? Jeśli skierujemy to zapytanie do wyszukiwarki internetowej, uzyskamy wiele wyników i podpowiedzi. Wśród nich bez wątpienia zostanie wymieniony BorgWarner Turbo sklep czy Motointegrator sklep. Przy wyborze sklepu warto odwołać się do opinii klientów oraz cennika, gdyż koszty zamienników mogą się znacząco różnić. Poza tym, w zależności od tego, ile planujemy i możemy wydać, warto dokonać porównania cen za fabrycznie nowe oraz regenerowane turbo. Niekiedy klienci nie poszukują nowego turbo, lecz określonych części, wśród których dominują zawory turbosprężarek. Większość sklepów także posiada je w ofercie, kierując do klienta pełen asortyment części związanych z turbo. Popularne w dieslach oraz w benzynie układy turbodoładowania wymagają bogatego zaplecza części, gdyż współcześnie po naszych drogach przejeżdżają miliony samochodów wyposażonych w ten system. Kierowcy, których pasją jest sportowa, szybka jazda, również mogą spotkać się z pełną ofertą zawierającą liczne turbosprężarki tuning czy turbo hybrydowe. Sklep, w którym można zakupić tego typu części, jest niejeden, natomiast klienci również powinni sprawdzić, czy to zaufane i profesjonalne miejsca, oferujące dobrej jakości części i podzespoły. Turbosprężarki – regeneracja, naprawa oraz zakup elementów zamiennych, to spektrum naszych zainteresowań. Specjaliści z autoryzowanego serwisu z pewnością doradzą Ci najlepsze rozwiązanie w zakresie przywracania funkcjonalności turbo.

Sklep turbosprężarek

Komentarze

Waldek 2023-01-23 14:52:11

Turbosprężarka to specjalistyczne urządzenie, które zwiększa ilość powietrza dostarczanego do silnika. Dzięki temu silnik może wykorzystać więcej paliwa, co przekłada się na zwiększenie mocy i wydajności silnika. Turbosprężarka składa się z dwóch wałków połączonych ze sobą - jeden z nich jest napędzany przez spaliny, a drugi napędza kompresor powietrza. Dzięki temu ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika jest zwiększane, co przyczynia się do zwiększenia mocy silnika.
Turbosprężarki są bardzo często stosowane w pojazdach osobowych, ciężarówkach oraz maszynach przemysłowych. Dzięki nim możliwe jest uzyskanie większej mocy przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności paliwowej. Jednak turbosprężarki wymagają regularnej konserwacji i mogą być skomplikowane do naprawy. Wymiana uszkodzonych elementów, regeneracja termiczna lub chemiczna to tylko niektóre z dostępnych metod naprawy. Dlatego ważne jest aby regularnie kontrolować stan turbosprężarki oraz skonsultować się z specjalistą w przypadku jakichkolwiek problemów.

Marcin:) 2020-03-04 08:36:59

Jestem po regeneracji swojej, moje auto ma drugie życie !

Madalena 2019-10-15 09:56:41

W moim samochodzie pracuje bez zarzutu zregenerowana turbospreżarka Garett, kciuk w górę dla tej pracowni ;)

Krystek45 2019-09-25 15:17:49

Turbo dobra rzecz, tylko jeszcze jakby się nie psuło, to byłoby idealnie.

Karol 2019-09-12 15:09:39

Turbo w aucie super sprawa, tylko trzeba też umieć takie auto użytkować.

Manio 2019-09-02 12:53:00

Ja też mam u siebie turbo i bardzo sobie chwalę moje autko.

Nitro202 2019-08-29 15:16:53

Świetny artykuł! Miło mi się czytało, a ile się dowiedziałem ;o

Krzychu 2019-08-26 12:11:33

Ja niestety miałem ostatnio uszkodzone turbo i na szczęście tu w serwsie drogo nie zapłaciłem za naprawę.

Mirek57 2019-08-26 08:46:18

Ciekawe jest to, że taka mała część, ta turbina, a daje taką moc w aucie.

Wiesław 2019-08-22 14:26:41

Turbo w samochodzie to naprawdę zaawansowana część! PS. Super zdjęcia robicie w warsztacie

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO