Localizations image

Niskie ciśnienie oleju – turbina

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.83

Zajmiemy się zagadnieniem, które będzie dotyczyło istoty, jaką jest niskie ciśnienie oleju - turbina zmierza do awarii? Właściwe ciśnienie oleju jest niezbędne dla utrzymania prawidłowego smarowania i powinno być obowiązkowo stałe i otrzymywane już w chwili uruchomienia samochodu. Turbosprężarka, pracując na najwyższych obrotach i w bardzo wysokiej temperaturze wymaga sukcesywnego smarowania olejem, aby części ją tworzące i ze sobą współdziałające, nie uległy szybkiej eksploatacji, w wyniku zatarcia. Jeżeli niskie ciśnienie oleju występuje w układzie smarowania, to szybko może dojść do zaburzenia prawidłowej pracy Twojego turbo oraz silnika. Wielu kierowców może nie zdawać sobie sprawy, jak istotną rolę pełni olej w układzie turbodoładowania. Dlatego w sytuacji, gdy po odpaleniu Twojego pojazdu, zauważasz czerwoną kontrolkę ciśnienia oleju, która reaguje głównie w momencie występowania niskiego ciśnienia to wiedz, że natychmiast trzeba zacząć szukać konkretnej przyczyny jej zapalenia. Przede wszystkim należy poddać kontroli poziom oleju w Twoim silniku. Jego niewystarczająca ilość nie tylko pozbawia układ turbo olejowania, ale także niemożliwa staje się konserwacja uszczelniaczy, których dobry stan opowiada za pełnię szczelności w układzie turbodoładowania. Nieszczelność układu smarowania wpływa na prawidłowość ciśnienia oleju i często świadczy o jego niżu. Na pewno warto skontrolować dopasowanie występujących uszczelek, jak również przepływ przewodów, którymi olej jest transportowany po całym układzie turbo. Dlaczego? Otóż występujący stary olej w układzie turbodoładowania lubi tworzyć osad w kanałach odpowiadających za transport cieczy smarującej. Nagromadzony nagar skutecznie przyblokowuje drogę oleju do całego układu turbo, dlatego tak ważne jest sukcesywne jego uzupełnianie w Twoim samochodzie. Jeżeli Twoja turbina padła podczas jazdy to może być to między innymi wynik niewymienianego od dłuższego czasu oleju. Niski poziom oleju oraz nietrafiony dobór cieczy smarującej może spowodować niewystarczającą jego lepkość, co również ma wpływ na jego niskie ciśnienie w układzie smarowania. W porę dostrzeżony problem z niskim ciśnieniem, będzie rzutować na stan techniczny turbosprężarki, a przede wszystkim silnika. Zastanawiasz się, czy turbina może uszkodzić silnik? Oczywiście, wadliwie działające turbo z powodzeniem może doprowadzić do awarii silnika, chociażby przez zanieczyszczenia obecne w cieczy smarującej. Niewystarczająca porcja oleju zarówno dla turbosprężarki, jak i silnika jest po porostu pozbawieniem ich wymaganego smarowania, jak również odpowiedniego chłodzenia.

 

Turbo w serwisie Bosch Car Service
Niskie ciśnienie oleju - turbina


Smarowanie turbiny – jak sprawdzić?

Jak sprawdzić smarowanie turbiny, żeby nie dopuścić do szybkiej wady układu turbodoładowania i wystąpienia niskiego ciśnienia oleju? Analizie musi zostać poddany komplet przewodów, które odpowiadają za transport cieczy smarującej. Często się zdarza, że występujące deformacje przewodów ograniczają doprowadzanie oleju w obrębie układu turbo. Kontroli powinna również podlegać drożność przewodów, pod kątem występowania w nich zanieczyszczeń, odpowiedzialnych za przytkanie kanałów olejowych. Wymieniamy olej na świeży i dobrej jakości. Na koniec, warto poddać kontroli również odmę, której nieszczelność często skutkuje puszczeniem śladowych ilości oleju.

 

Wymontowana turbosprężarka w serwisie Bosch Car Service
Smarowanie turbiny - jak sprawdzić?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Zawór n75 | Do czego służy? 04 lutego 2021

Zawór n75 | Do czego służy?

Jeżeli posiadasz układ turbodoładowania, to również posiadasz zawór n75. Do...

Jak wyglądają uszkodzenia turbosprężarki – awaria turbo 01 sierpnia 2019

Jak wyglądają uszkodzenia turbosprężarki – awaria turbo

Jak wyglądają uszkodzenia turbosprężarki - awaria turbo   Aby silnik...

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett 02 października 2018

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett

Zasada działania turbosprężarki – Regenerujemy turbiny - Melett Turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO