Localizations image

Jak sprawdzić smarowanie turbiny?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81

Jak sprawdzić smarowanie turbiny, żeby brak oleju nie doprowadził do awarii turbosprężarki? Zachowanie odpowiedniego poziomu naolejowania jest koniecznym działaniem po zakończonym procesie regeneracji, jak również w codziennym użytkowaniu naszego samochodu osobowego. O podstawowe czynności możemy zadbać sami, poprzez zakup oleju wysokiej jakości oraz jego odpowiedni poziom w silniku. W przypadku regeneracji turbosprężarek w serwisie musimy zaufać fachowcom, podejmującym się wyzwaniu, jakim jest naprawa naszej turbosprężarki.

  

Turbina do montażu
Jak sprawdzić smarowanie turbiny?


Błędy olejowania

Tylko fachowy zespół specjalistów serwisowych wie, jak wielką wagę ma smarowanie turbiny w pierwszych momentach po montażu zregenerowanego urządzenia. Praca turbiny „na sucho” jest nagminnym błędem popełnianym przez podrzędne punkty napraw turbosprężarek. Trzeba zobrazować sytuację pracy rozpędzonego wirnika turbosprężarki, który poprzez brak odpowiedniego smarowania turbiny wykonuje tarcie metalu o metal. Nieodwracalne uszkodzenia są na wyciągnięciu ręki. Jeżeli zabraknie świeżego oleju lub nastąpi przerwa w jego obiegu, to może to spowodować wadę, jaką jest zatarta turbina. Objawy są na pewno słyszalne poprzez zgrzyt. Jednak co dzieje się wewnątrz urządzenia turbo, może dociec tylko specjalista mechanik z zakresu regeneracji turbosprężarki. Odpowiedzmy teraz na bardzo ważne pytanie, jakim jest, czy turbina może uszkodzić silnik? Każde długotrwałe negatywne działanie wadliwej części współtworzącej układ turbodoładowania może przyczynić się do degradacji silnika. Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu są niewątpliwe bardzo łatwe do przyswojenia. Turbosprężarka samochodowa, jako urządzenie niezwykle trwałe, ale i delikatne w swym działaniu musi mieć zapewnione odpowiedni poziom dbałości przez każdego posiadacza turbo w pojeździe osobowym. Producenci turbosprężarek postawili sobie za cel stworzenia maszyny wirnikowej, której trwałość będzie się równać niezniszczalności silnika. Ten cel jest możliwy do osiągnięcia, jeżeli tylko będziemy o to zabiegać. Przy odpowiedniej bazie zachowawczej kierowcy, turbosprężarka będzie działała tak długo, jak to tylko możliwe. Długie życie turbiny równa się długiemu życiu silnika.

 

Olejowanie w turbinie
Błędy olejowania


Działania olejowania po regeneracji turbiny

Nową, fabryczną maszynę wirnikową lub zregenerowaną trzeba w odpowiedni sposób przygotować do zamontowania. Co robimy? Przede wszystkim specjalista, który podejmując się diagnostyki naszego pojazdu, dokonuje dokładnej analizy. Sprawdzeniu podlegają wszelkie kanały odpowiadające za dostęp oleju do całego układu turbodoładowania. Zanim nastąpi wymiana turbiny, po analizie drożności, następuje zalewanie turbiny olejem, w trakcie obracania wirnika. Zabieg ten jest celowy. Wprawienie wirnika w ruch ma wspomóc konkretny dopływ smaru do każdego elementu jego wymagającego. Wymiana oleju po regeneracji turbiny jest konieczna i nie można o niej zapomnieć. Zlekceważenie tak istotnej czynności zawsze skutkuje fiaskiem całego procesu naprawczego. Jazda po wymianie turbiny powinna opierać się już przede wszystkim na bezawaryjności. Obowiązkowo należy zwracać baczną uwagę na czynności związane z olejem (nie mówiąc już o badaniach stanu technicznego, rozgrzewania i chłodzenia turbiny przed i po jeździe). Żelazne zasady olejowania to: sukcesywna wymiana oleju, dbanie o prawidłowy stan jego ilości, a także jego rodzaj. Warto zwracać uwagę na jakość cieczy smarującej. Tylko dobry gatunkowo olej może sprawdzić się i wspomóc sprawność turbiny. Awarie turbosprężarek to obecnie wysyp usterek przede wszystkim wśród samochodów posiadający silnik wysokoprężny. Okazuje się, że wszelkie wady maszyny wirnikowej wynikają głownie z rażących zaniedbań właścicieli samochodów osobowych, zwłaszcza w przypadku smarowania jednostki napędowej.

  

Maszyna wirnikowa w serwisie Bosch
Działania olejowania po regeneracji turbiny

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbina a DPF 23 września 2020

Turbina a DPF

Zagłębienie się w tematy motoryzacyjne owocuje zwiększeniem świadomości na...

Turbosprężarka 454161-3 13 kwietnia 2021

Turbosprężarka 454161-3

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 454161-3...

Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny 02 października 2018

Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny

Jak działa turbina? Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny Doładowanie...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO