blog

Jak sprawdzić smarowanie turbiny?

3 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
reneracja turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jak sprawdzić smarowanie turbiny, żeby brak oleju nie doprowadził do awarii turbosprężarki? Zachowanie odpowiedniego poziomu naolejowania jest koniecznym działaniem po zakończonym procesie regeneracji, jak również w codziennym użytkowaniu naszego samochodu osobowego. O podstawowe czynności możemy zadbać sami, poprzez zakup oleju wysokiej jakości oraz jego odpowiedni poziom w silniku. W przypadku regeneracji turbosprężarek w serwisie musimy zaufać fachowcom, podejmującym się wyzwaniu, jakim jest naprawa naszej turbosprężarki.

Błędy olejowania

Tylko fachowy zespół specjalistów serwisowych wie, jak wielką wagę ma smarowanie turbiny w pierwszych momentach po montażu zregenerowanego urządzenia. Praca turbiny „na sucho” jest nagminnym błędem popełnianym przez podrzędne punkty napraw turbosprężarek. Trzeba zobrazować sytuację pracy rozpędzonego wirnika turbosprężarki, który poprzez brak odpowiedniego smarowania turbiny wykonuje tarcie metalu o metal. Nieodwracalne uszkodzenia są na wyciągnięciu ręki. Jeżeli zabraknie świeżego oleju lub nastąpi przerwa w jego obiegu, to może to spowodować wadę, jaką jest zatarta turbina. Objawy są na pewno słyszalne poprzez zgrzyt. Jednak co dzieje się wewnątrz urządzenia turbo, może dociec tylko specjalista mechanik z zakresu regeneracji turbosprężarki. Odpowiedzmy teraz na bardzo ważne pytanie, jakim jest, czy turbina może uszkodzić silnik? Każde długotrwałe negatywne działanie wadliwej części współtworzącej układ turbodoładowania może przyczynić się do degradacji silnika. Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu są niewątpliwe bardzo łatwe do przyswojenia. Turbosprężarka samochodowa, jako urządzenie niezwykle trwałe, ale i delikatne w swym działaniu musi mieć zapewnione odpowiedni poziom dbałości przez każdego posiadacza turbo w pojeździe osobowym. Producenci turbosprężarek postawili sobie za cel stworzenia maszyny wirnikowej, której trwałość będzie się równać niezniszczalności silnika. Ten cel jest możliwy do osiągnięcia, jeżeli tylko będziemy o to zabiegać. Przy odpowiedniej bazie zachowawczej kierowcy, turbosprężarka będzie działała tak długo, jak to tylko możliwe. Długie życie turbiny równa się długiemu życiu silnika.

Działania olejowania po regeneracji turbiny

Nową, fabryczną maszynę wirnikową lub zregenerowaną trzeba w odpowiedni sposób przygotować do zamontowania. Co robimy? Przede wszystkim specjalista, który podejmując się diagnostyki naszego pojazdu, dokonuje dokładnej analizy. Sprawdzeniu podlegają wszelkie kanały odpowiadające za dostęp oleju do całego układu turbodoładowania. Zanim nastąpi wymiana turbiny, po analizie drożności, następuje zalewanie turbiny olejem, w trakcie obracania wirnika. Zabieg ten jest celowy. Wprawienie wirnika w ruch ma wspomóc konkretny dopływ smaru do każdego elementu jego wymagającego. Wymiana oleju po regeneracji turbiny jest konieczna i nie można o niej zapomnieć. Zlekceważenie tak istotnej czynności zawsze skutkuje fiaskiem całego procesu naprawczego. Jazda po wymianie turbiny powinna opierać się już przede wszystkim na bezawaryjności. Obowiązkowo należy zwracać baczną uwagę na czynności związane z olejem (nie mówiąc już o badaniach stanu technicznego, rozgrzewania i chłodzenia turbiny przed i po jeździe). Żelazne zasady olejowania to: sukcesywna wymiana oleju, dbanie o prawidłowy stan jego ilości, a także jego rodzaj. Warto zwracać uwagę na jakość cieczy smarującej. Tylko dobry gatunkowo olej może sprawdzić się i wspomóc sprawność turbiny. Awarie turbosprężarek to obecnie wysyp usterek przede wszystkim wśród samochodów posiadający silnik wysokoprężny. Okazuje się, że wszelkie wady maszyny wirnikowej wynikają głownie z rażących zaniedbań właścicieli samochodów osobowych, zwłaszcza w przypadku smarowania jednostki napędowej.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Jacek
2023-01-16 10:05:39
Aby sprawdzić smarowanie turbiny, należy przeprowadzić kilka kroków: Zlokalizuj turbosprężarkę w samochodzie - znajduje się ona zwykle w układzie dolotowym silnika, między filtrem powietrza a silnikiem. Sprawdź poziom oleju - smarowanie turbiny jest zwykle zapewniane przez olej silnikowy. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić poziom oleju i upewnić się, że jest on na odpowiednim poziomie. Sprawdź jakość oleju - ważne jest, aby upewnić się, że olej jest czysty i nie zawiera zanieczyszczeń, takich jak sadza, osad czy rdza. Sprawdź ciśnienie oleju - ważne jest, aby upewnić się, że ciśnienie oleju jest odpowiednie dla danego modelu samochodu. Sprawdź, czy nie ma oznak wycieku oleju - ważne jest, aby upewnić się, że nie ma oznak wycieku oleju wokół turbosprężarki. Sprawdź czy nie ma oznak przegrzewania - ważne jest, aby upewnić się, że nie ma oznak przegrzewania wokół turbosprężarki. Jeśli wykryjesz jakieś problemy związane z smarowaniem turbiny, skontaktuj się z mechanikiem, który przeprowadzi diagnostykę i naprawę. Pamiętaj, że prawidłowe smarowanie jest kluczowe dla prawidłowego działania turbosprężarki i zapobiega jej uszkodzeniu.
ja.552
2021-08-19 13:46:35
Olej to podstawa, należy przed każdą podróżą sprawdzić jego poziom na miarce ;) z własnego doświadczenia dodam, że nie warto oszczędzać a oleju, ważna jest jego jakość

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60