Turbosprężarka – objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jakiego rodzaju uszkodzona turbosprężarka objawy może wykazywać w codziennym użytkowaniu samochodu? W świecie turbodoładowanych Diesli oraz samochodów benzynowych wyposażonych w układy turbodoładowania objawy są przez zainteresowanych wymieniane niemalże jednym tchem, co oznacza, że można je łatwo zapamiętać, a dzięki temu natychmiastowo zareagować, gdy tylko wystąpią. Zazwyczaj nie zdarza się całkowicie niespodziewana, nagła awaria turbiny podczas jazdy, a jej wystąpienie zwiastują konkretne symptomy. Gdy kierowca będzie w stanie je poprawnie zidentyfikować, jego szanse zareagowania we właściwym czasie rosną. Wówczas naprawa będzie mniej skomplikowana i tańsza, a więc znacznie mniej problematyczna. Co ważne, reagując na pierwsze objawy wykazywane przez turbinę, ograniczamy także ryzyko wystąpienia uszkodzeń wtórnych.
Jakie cechy ma jazda z uszkodzoną turbiną?
Obecna w licznych modelach samochodów, np. w Mondeo MK4 turbina objawy wykazuje bardzo charakterystyczne, o czym z pewnością przekonacie się, czytając tę właśnie część niniejszego artykułu. Aby nie doszło do poważnych skutków takich, jak ubytki oleju lub nawet rozbieganie silnika, nie należy lekceważyć wymienionych przez nas sygnałów, które turbosprężarka z upływem czasu coraz bardziej nachalnie wysyła kierowcy i pozostałym użytkownikom samochodu. Sprawdź zatem, czym jeszcze może grozić nadmierne zużycie eksploatacyjne lub rozszczelnienie turbiny. Objawy tych jakże przykrych dla kierowców sytuacji to z pewnością występowanie oleju w układzie dolotowym i w intercoolerze, ale nie są to rzecz jasna symptomy, które kierowca zauważy natychmiastowo gołym okiem. Są one identyfikowane zazwyczaj dopiero u przeprowadzającego diagnostykę mechanika samochodowego, a określa się je jako sytuację, w której turbina puszcza olej. Objawy, które można natomiast wychwycić w momencie ich wystąpienia, to przede wszystkim wszelkie nietypowe odgłosy wydobywające się spod maski. Turbosprężarka samochodowa może w swojej pracy przypominać metalowy instrument, pojazd uprzywilejowany lub dziko żyjące zwierzę, gdyż w świecie motoryzacyjnym nie brakuje barwnych określeń na dźwięki towarzyszące jej awarii. Metaliczne stuki, świsty i gwizdy to tylko niektóre z akustycznych objawów uszkodzonego turbo. Niektórzy kierowcy opisują odgłosy pracy turbosprężarki, mówiąc, że turbosprężarka wyje jak karetka lub huczy jak sowa. W wielu przypadkach spotkaliśmy się z sytuacjami, w których niedługo po zaobserwowaniu tychże objawów pozbawiona reakcji ze strony kierowcy turbina padła podczas jazdy, co zawsze wiąże się z niemałym kłopotem dla użytkowników pojazdu. Podróżowanie samochodem, w którym pracuje niesprawna turbosprężarka, nie jest przyjemne także ze względu na szarpnięcia i zakłócenia harmonijnej pracy jednostki napędowej. Co więcej – jazda z niewłaściwie działającym turbo odznacza się także niską opłacalnością, ponieważ nie dość, że samochód może wykazywać zwiększony apetyt na olej napędowy, obserwowalne są także bardzo często znaczne ubytki oleju silnikowego.
Skutki zaniedbanego turbo – czy turbina może uszkodzić silnik?
Wszelkie zaniedbania, jakich kierowca dopuszcza się w ramach eksploatacji swojego samochodu, prędzej czy później uderzą w niego ze zdwojoną siłą. Z funkcjonowaniem układów zapewniających prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie pojazdu jest tak, jak ze zdrowiem – im wcześniej zareagujemy na pierwsze niepokojące objawy, tym szybciej (i często taniej) zażegnamy rodzący się problem. Mając świadomość powyższych, nie warto zastanawiać się, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, ponieważ jest to naprawdę nieopłacalne, nierozsądne i niebezpieczne dla użytkowników samochodu działanie. Jeśli tylko usłyszymy jakikolwiek odgłos, który można uznać za dźwięk uszkodzonej turbiny, warto dokładnie przyjrzeć się funkcjonowaniu pojazdu na innych płaszczyznach. Występowanie pozostałych charakterystycznych objawów problemów z turbo, które wymieniliśmy wcześniej, powinno skłonić nas do wizyty u mechanika, który będzie wiedział, jak sprawdzić turbinę, czy bierze olej oraz ogólnie jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, gdyż podzespół ten może oczywiście wykazywać inne objawy usterki, które nie będą związane z rozszczelnieniami układu. Po podpięciu komputera diagnostycznego do pojazdu mechanikowi z pewnością ukaże się komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu doładowania, co jednoznacznie mówi o awarii maszyny wirnikowej, jaką jest turbosprężarka. Obciążone awarią turbo może uszkodzić silnik do tego stopnia, że niezbędny może okazać się jego całkowity remont lub wymiana na inną jednostkę napędową. Gdy dojdzie do rozważenia się układu wirującego lub sytuacji, w której spaliny są przepuszczane przez wadliwą uszczelkę kolektora wydechowego, nie ma na co czekać. Dla każdej turbosprężarki zgubny może okazać się także każdy, nawet najmniejszych rozmiarów element, który przedostanie się do jej wnętrza. Obecność takich cząstek dla wielu turbin oznacza ich całkowite zniszczenie z uwagi na bardzo wysokie prędkości wirnika. W takim pędzie nawet ciało stałe o niewielkiej średnicy jest dla turbosprężarki zabójcze. Nie dopuszczajmy do tego, by zaniedbana awaria turbosprężarki samochodowej przekształciła się w poważne uszkodzenie silnika, reagując już wystąpienie pierwszych objawów uszkodzonego turbo.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Objawy uszkodzenia turbosprężarki mogą obejmować: dymienie z rury wydechowej (szczególnie na niebiesko lub biało), spadek mocy silnika, huczenie lub głośniejsze niż zwykle dźwięki podczas przyspieszania, wzrost zużycia paliwa, problemy z odpalaniem silnika, a także błąd komputera silnika. Jeśli zauważysz te objawy, należy jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem, który może zdiagnozować i naprawić problem z turbosprężarką. Nieleczone uszkodzenie turbosprężarki może prowadzić do poważniejszych problemów z silnikiem i większych kosztów naprawy.