Awaria turbiny podczas jazdy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Awaria turbiny podczas jazdy występuje w wielu samochodach osobowych, pomimo opinii mówiącej, że turbosprężarka jest niezwykle mocnym urządzeniem mogącym długo pracować. Każdy kierowca dbający o swoje auto zdaje sobie sprawę, że poprawne korzystanie z pojazdu, czy też zachowywanie środków zachowawczych wspomogą dobrą kondycję turbiny i znaczący sposób opóźnią jej awarię.
Awaria turbiny – dlaczego do tego doszło?
Prawidłowo działająca turbosprężarka pracuje w trybie cichym, niczym się nie wyróżniającym. Jeśli usłyszysz podejrzane dźwięki dobiegające spod maski pojazdu, typu: odgłos wyjącej karetki, świsty, gwizdy, tarcie metalu o metal, szybkie i dość głośne stukanie to oznacza tylko jedno - dźwięk uszkodzonej turbiny. Kolejnym dowodem na problemowość turbosprężarki jest obniżenie mocy silnika, ubytki w oleju, a także znaczne podwyższenie temperatury pracy podzespołu wskazuje, że może być zatarta turbina. Objawy wyżej opisane, jak również pojawienie się dymu o ciemnoszarym zabarwieniu informuje nas, że usterka jest poważna. Jeśli tylko dostrzeżemy wydobywające się podejrzane kopcenie z rury wydechowej, należy w tempie natychmiastowym wyłączyć silnik, żeby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia turbiny. Wspomniane zadymienie spalin „w kolorze” mówi nam dosadnie, że jest nieszczelna turbina. Spaliny występują w czarnym zabawieniu albo niebieskim. Ciemny koloryt spalin wskazuje różnorodny miszmasz paliwowy, co może oznaczać nieszczelność w układzie dolotowym – występuje za mała ilość powietrza do komory spalania, a paliwo nie ulega całkowitemu spalaniu. Natomiast różne odmiany odcienia niebieskiego dymu wskazują na problem z olejem silnikowym, który ulega spalaniu, co w przypadku awarii turbosprężarki może pokazywać rozszczelnienie układu wirującego lub przedostanie się oleju przez uszkodzone uszczelki zaworów. Po definitywnym stwierdzeniu faktu awarii turbosprężarki w naszym pojeździe nasuwa się kolejne istotne pytanie: jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną? Poruszanie się z tak poważną usterką jest dość ryzykowne. Najlepiej zareagować niezwłocznie, żeby nie dopuścić do samochodowej katastrofy. Wielu specjalistów uważa, że szybka reakcja na wołającą o pomoc turbinę uchroni nas przed dużymi kosztami, które mogą wyniknąć z naszego zaniechania. Czy turbina może uszkodzić silnik? Bezspornie może. W sytuacji, gdy uszkodzone zostaną łopatki koła kompresji, które mogą opuścić urządzenie i wpaść do silnika, powodując jego trwałe uszkodzenie. To właśnie są uszkodzone łopatki turbiny. Objawem dość powszechnym powodującym owe uszkodzenie jest chwilowy brak smarowania, niskie ciśnienie, co przekłada się na powstanie tarcia pomiędzy dwoma częściami turbosprężarki: wirnika i łożyska, powodując szybką eksploatację tych elementów. Występują również inne niebezpieczne sytuacje zniszczenia łożysk, poprzez przedostania się różnych zanieczyszczeń, ciał stałych, opiłków metalu, blokujących wirnik i łamiących w konsekwencji owe łożyska turbosprężarki.
Turbina odmówiła posłuszeństwa – co dalej?
A co zrobić, jeżeli turbina padła podczas jazdy? Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest sprowadzenie lawety i skierowanie auta do autoryzowanego serwisu samochodowego zajmującego się naprawą i regeneracją turbosprężarek w Twoim mieście. Może konieczna będzie wymiana turbosprężarki. Specjaliści serwisowi na co dzień zmagają się z wieloma usterkami turbosprężarek. Jednakże pogląd jest jeden: użytkowanie pojazdu z uszkodzoną turbiną nie jest bezpieczne dla samochodu. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest, żeby wiedzieć, jakie są objawy defektu turbosprężarki i co najważniejsze nie lekceważyć ich. Zaniechane czynności ratujące turbosprężarkę naszego pojazdu mogą prowadzić do różnorodnych komplikacji, które tylko pogorszą stan techniczny pojazdu oraz naszego portfela.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Awaria turbiny podczas jazdy może prowadzić do szybkiego spadku mocy silnika i trudności z przyspieszaniem. Może również prowadzić do hałasu i dymienia z wydechu. W skrajnych przypadkach, awaria turbiny może prowadzić do całkowitego zatrzymania silnika i konieczności jego uruchomienia. Jeśli podejrzewasz awarię turbosprężarki podczas jazdy, powinieneś natychmiast zjechać na bezpieczne miejsce i zgłosić problem do specjalisty. Awaria turbosprężarki może mieć poważne konsekwencje dla silnika i należy ją usunąć jak najszybciej, aby uniknąć dalszych uszkodzeń. Warto zwrócić uwagę na objawy takie jak: trudności z uruchomieniem silnika, spadek mocy, hałas, wzrost zużycia paliwa, dymienie z wydechu, kontrolka check engine. To wszystko mogą być oznaki awarii turbosprężarki.
Jak większość - przeczytałem po fakcie i ubolewam
Super , bardzo cenne informacje . Po przeczytaniu artykułu będę wiedzieć co robić w razie awarii. Dziękuję autorce tekstu.