Localizations image

Turbodziura - przyczyny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.96

Podejrzewasz, że u Ciebie występuje turbodziura? Przyczyny jej występowania leżą w braku połączenia wirnika z silnikiem spalinowym, który nabiera rozpędu dopiero po uzyskaniu odpowiedniej dawki spalin. Wymagana prędkość wirnikowa w dużej mierze jest uzależniona od obciążenia silnika i jego osiąganych obrotów, a te często są połowiczne. W pojazdach osobowych turbodziura jest odczuwalna przede wszystkim na niskich obrotach silnika. Wirnik w takiej sytuacji nie kręci się wystarczająco szybko, a panujące w układzie ciśnienie doładowania jest niewystarczające, aby uzyskać turbo przyspieszenie. Turbodziura 1.9 TDI jest zjawiskiem, które może doświadczyć jedynie posiadacz układu turbodoładowania i stanowi niepożądany efekt zwłoki w działaniu turbosprężarki. Opóźniona reakcja na przyspieszenie wpływa na dynamikę jazdy, a także na ekonomiczność spalania. W momencie trwania turbodziury paliwo nie jest w pełni wykorzystywane, co zwiększa jego zużycie i emisje spalin do atmosfery.

 

Turbina w serwisie
Turbodziura - przyczyny


Jak pozbyć się turbodziury?

Podejmując się działania, jakim jest likwidacja turbodziury, najskuteczniejszą metodą będzie montaż turbosprężarki o zmiennej geometrii. Turbosprężarka ze zmienną geometrią dzięki występującej kierownicy turbiny i możliwości zmiany kąta łopatek kierujących przepływem spalin, w sposób skuteczny doprowadza do rozpędu wirnika, poprzez maksymalne wykorzystanie wszystkich spalin. W efekcie otrzymujemy wymagane rozpędzenie wirnika, bez obowiązku wprowadzenia w wysokie obroty silnika samochodowego. Jeżeli więc zastanawiasz się, jak pozbyć się turbodziury w swoim pojeździe, to warto zdecydować się na zmienną geometrię łopatek turbiny. Biegła zmiana pozycji łopatek pod określonym kątem pozwoli ograniczyć opóźnienia termosprężarki na wciśnięciu pedału gazu i uzyskać sprawne przyspieszenia pojazdu. W przypadku samochodów wyczynowych likwidacja turbodziury jest możliwe poprzez zastosowanie systemu ALS. System ten opiera się na podtrzymaniu cienienia doładowania poprzez dawkowanie powietrza i paliwa do wydechu, przed występującą turbiną. Gdy dochodzi do zamknięcia przepustnicy miszmasz paliwowo-powietrzny spala się w sposób właściwy, co finalnie przyczynia się do utrzymywania wymaganej prędkości i zminimalizowaniu opóźnienia we włączeniu się turbosprężarki.

 

Turbosprężarka po regeneracji
Jak pozbyć się turbodziury?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka 02 października 2018

Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka

NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY...

Czyszczenie turbiny bez rozbierania 16 Grudzień 2020

Czyszczenie turbiny bez rozbierania

Czyszczenie turbiny bez rozbierania jest możliwe poprzez zastosowanie różnego...

Sprawdzenie turbiny – na czym polega weryfikacja turbo? 12 października 2020

Sprawdzenie turbiny – na czym polega weryfikacja turbo?

W dzisiejszym artykule podejmujemy się tematu, jakim jest sprawdzenie turbiny. Na...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO