W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zmagając się z sytuacją, w której turbina puszcza olej – objawy, które jasno o tym świadczą to przede wszystkim spadek osiągów silnika, jego „dławienie” podczas przyspieszenia, jak również silne dymienie z rury wydechowej naszego pojazdu. Jakie są główne działania sprawdzające przyczynę powstawania sytuacji, że turbina przepuszcza olej układzie turbodoładowania? W pierwszej kolejności powinniśmy zająć się sprawdzeniem uszczelniaczy, które zostały zastosowane pod spływ olejowy. Może się okazać, że są niekompatybilne, w złym rozmiarze lub kształcie, czego wynikiem jest powstała nieszczelność. Sprawdzeniu muszą ulec również przewody olejowe pod kątem swobody przepływu, braku zanieczyszczeń czy też powstałych deformacji, zagięć, co uniemożliwia właściwy transport oleju w całym układzie turbosprężarki. Ponadto wysoki poziom cieczy smarującej, który został w znacznej nadwyżce wprowadzony, może mieć bardzo negatywny wpływ na silnik samochodowy, ponieważ wysoki poziom cieczy smarującej nie ma ujścia spływu i wraca do misy olejowej, powodując wyciek na części silnika samochodowego. Należy zatem skontrolować uszczelniacze wału korbowego oraz ciśnienie w nim występujące, ponieważ odma olejowa ma predyspozycje do zapychania zarówno od strony dolotu, jak i wylotu, co blokuje prawidłowy przepływ cieczy smarnej w turbo układzie. Zapchana odma może być przyczyną występowania sytuacji, w której olej w intercoolerze 1.9 TDI wyraźnie występuje. Jeżeli są to jego śladowe ilości, to możemy taki stan rzeczy zaakceptować, natomiast jeżeli są to masy olejowe, to należy wyczyścić intercooler, w celu przywróceniu jego funkcji chłodzących.
Objawy uszkodzonej turbiny
Objawem uszkodzonej turbiny, nie licząc wycieku oleju wewnątrz układu turbodoładowania, jest widzialny przez nas obraz gdy turbina puszcza olej do wydechu. Widoczna plama olejowa na parkingu jest tego wyraźnym symptomem. Dzieje się tak dlatego, że zablokowaniu uległa odma turbiny lub użytkownik dokonał dolewki oleju silnikowego ponad wymagany tego stan, przekraczając poziom akceptacji we wlewie olejowym. Kolejnymi nieprawidłowościami, które są kojarzone z wadliwie działająca turbosprężarką są dziwne dźwięki wydobywające się spod maski pojazdu. Świst, gwizd turbiny w głównej mierze jest spowodowany nieszczelnością występującą w układzie wydechowym, jak i dolotowym. Dźwięki tarcia bardzo często wynikają z zatarcia wirnika turbiny, który uległ uszkodzeniu w wyniku uderzenia mechanicznego lub niedostatecznego stopnia smarowania, powodując jego deformacje i oderwanie na fragmenty. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia turbosprężarki unosi się specyficzny zapach spalonego oleju, w towarzystwie kopcenia o szarym zabarwieniu, wydobywającego się z wydechu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze