Turbina puszcza olej – objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zmagając się z sytuacją, w której turbina puszcza olej – objawy, które jasno o tym świadczą to przede wszystkim spadek osiągów silnika, jego „dławienie” podczas przyspieszenia, jak również silne dymienie z rury wydechowej naszego pojazdu. Jakie są główne działania sprawdzające przyczynę powstawania sytuacji, że turbina przepuszcza olej układzie turbodoładowania? W pierwszej kolejności powinniśmy zająć się sprawdzeniem uszczelniaczy, które zostały zastosowane pod spływ olejowy. Może się okazać, że są niekompatybilne, w złym rozmiarze lub kształcie, czego wynikiem jest powstała nieszczelność. Sprawdzeniu muszą ulec również przewody olejowe pod kątem swobody przepływu, braku zanieczyszczeń czy też powstałych deformacji, zagięć, co uniemożliwia właściwy transport oleju w całym układzie turbosprężarki. Ponadto wysoki poziom cieczy smarującej, który został w znacznej nadwyżce wprowadzony, może mieć bardzo negatywny wpływ na silnik samochodowy, ponieważ wysoki poziom cieczy smarującej nie ma ujścia spływu i wraca do misy olejowej, powodując wyciek na części silnika samochodowego. Należy zatem skontrolować uszczelniacze wału korbowego oraz ciśnienie w nim występujące, ponieważ odma olejowa ma predyspozycje do zapychania zarówno od strony dolotu, jak i wylotu, co blokuje prawidłowy przepływ cieczy smarnej w turbo układzie. Zapchana odma może być przyczyną występowania sytuacji, w której olej w intercoolerze 1.9 TDI wyraźnie występuje. Jeżeli są to jego śladowe ilości, to możemy taki stan rzeczy zaakceptować, natomiast jeżeli są to masy olejowe, to należy wyczyścić intercooler, w celu przywróceniu jego funkcji chłodzących.

Objawy uszkodzonej turbiny
Objawem uszkodzonej turbiny, nie licząc wycieku oleju wewnątrz układu turbodoładowania, jest widzialny przez nas obraz gdy turbina puszcza olej do wydechu. Widoczna plama olejowa na parkingu jest tego wyraźnym symptomem. Dzieje się tak dlatego, że zablokowaniu uległa odma turbiny lub użytkownik dokonał dolewki oleju silnikowego ponad wymagany tego stan, przekraczając poziom akceptacji we wlewie olejowym. Kolejnymi nieprawidłowościami, które są kojarzone z wadliwie działająca turbosprężarką są dziwne dźwięki wydobywające się spod maski pojazdu. Świst, gwizd turbiny w głównej mierze jest spowodowany nieszczelnością występującą w układzie wydechowym, jak i dolotowym. Dźwięki tarcia bardzo często wynikają z zatarcia wirnika turbiny, który uległ uszkodzeniu w wyniku uderzenia mechanicznego lub niedostatecznego stopnia smarowania, powodując jego deformacje i oderwanie na fragmenty. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia turbosprężarki unosi się specyficzny zapach spalonego oleju, w towarzystwie kopcenia o szarym zabarwieniu, wydobywającego się z wydechu.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina puszczająca olej jest poważnym problemem, który może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika. Objawy turbiny puszczającej olej mogą obejmować:
Widoczny olej w okolicach turbosprężarki: Można zauważyć olej wokół turbosprężarki, co jest oznaką uszkodzenia uszczelnień.
Dymienie: Samochód może dymić niebieskawym dymem, co sygnalizuje uszkodzenie uszczelnień i wyciek oleju.
Dziwne dźwięki: Można usłyszeć dziwne dźwięki, takie jak piszczenie lub trzaskanie, które pochodzą z turbosprężarki.
Spadek mocy silnika: Silnik może tracić moc i nie osiągać pełnej mocy, co może utrudniać jazdę.
Wzrost zużycia paliwa: Spadek wydajności silnika może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa.
Kontrolka awarii silnika: Może się pojawić kontrolka awarii silnika, sygnalizująca problem z turbosprężarką.
Jeśli masz problemy z turbosprężarką, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować przyczynę problemu i zalecić odpowiednie działanie naprawcze. W przypadku wycieku oleju z turbosprężarki, konieczna jest jej wymiana lub regeneracja.
Za mocne dymienie z rury wydechowej i spadek mocy silnika obwiniałem wtryskiwacze. Jednak po serwisowej weryfikacji to turbo było odpowiedzialne za taki stan rzeczy.. Gdybym wcześniej natrafi na ten artykuł wiedziałbym co najpierw poddać diagnostyce...