blog

Olej w wydechu - przyczyny

15 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
naprawa turbosprężarki- regeneracja

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jeżeli zauważyłeś obecność cieczy smarującej, jaką jest olej w wydechu - przyczyny jego pojawienia się można przypisać zablokowanej odmie olejowej lub zbyt wysokiemu poziomu oleju, który przekroczył wymaganą ilość w układzie. Często się również zdarza, że to uszkodzona turbina puszcza olej do wydechu. Jeżeli zauważymy plamę środka smarnego w miejscu, w którym stacjonował nasz samochód, obecny jest też olej w tłumiku, to znak, że należy zająć się czyszczeniem układu wydechowego. Dlaczego olej w układzie wydechowym stanowi zagrożenie? Otóż jego występowanie i wyciek z wydechu może spowodować zniszczenie katalizatora lub filtra cząstek stałych. Jego obecność w układzie wydechowym wpływa również na znaczy wzrost emisji spalin, więc jego szybkie usunięcie powinno być obowiązkowe. Chcąc znaleźć rozwiązanie z sytuacji, możemy skierować samochód do profesjonalnego serwisu, który zajmie się zdiagnozowaniem przyczyny powstania oleju w wydechu i dokona skutecznego czyszczenia tego układu.

Olej w wydechu – jak się pozbyć?

Pojawiający się olej w układzie wydechowym należy koniecznie usnąć z rury wydechowej. Pierwszą czynnością, którą należy wykonać, jest odłączenie wydechu od silnika. Kolejno musimy zdemontować części, które będą przeznaczone do czyszczenia. Wylaniu nastąpi nadwyżka oleju i w ruch idzie myjka wysokociśnieniową gorącowodna. Należy pamiętać o dokładnym wysuszeniu wszystkich poddanych procesowi czyszczenia elementów, po ich umyciu. Po wmontowaniu układu wydechowego na swoim pierwotnym miejscu należy wykonać jazdę próbną. Taka jazda pozwoli odparować resztki zwilgotnienia pozostałego na układzie wydechowym.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Teodor
2023-01-13 14:31:38
Wystąpienie oleju w wydechu może być spowodowane różnymi przyczynami. Oto niektóre z nich: Uszkodzenie uszczelki pod głowicą: Uszczelka pod głowicą jest odpowiedzialna za utrzymanie ciśnienia oleju w silniku. Jeśli jest uszkodzona, olej może przedostawać się do układu wydechowego. Uszkodzony pierścień tłoka: Pierścienie tłoka są odpowiedzialne za utrzymanie oleju w komorze silnika. Jeśli są uszkodzone, olej może dostawać się do układu wydechowego. Zużyty lub niedostatecznie naoliwiony silnik: Silnik, który jest zużyty lub nie jest odpowiednio naoliwiony, może powodować przedostawanie się oleju do układu wydechowego. Złe działanie układu smarowania: Układ smarowania jest odpowiedzialny za dostarczanie oleju do różnych części silnika. Jeśli działa nieprawidłowo, olej może przedostawać się do układu wydechowego. Nieprawidłowo działający zawór PCV: Zawór PCV (Positive Crankcase Ventilation) jest odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru powietrza i pary wodnej z komory silnika. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może przedostawać się do układu wydechowego. Jeśli zauważysz olej w wydechu, należy skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie przebadał i naprawił usterkę.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60