Olej w wydechu - przyczyny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli zauważyłeś obecność cieczy smarującej, jaką jest olej w wydechu - przyczyny jego pojawienia się można przypisać zablokowanej odmie olejowej lub zbyt wysokiemu poziomu oleju, który przekroczył wymaganą ilość w układzie. Często się również zdarza, że to uszkodzona turbina puszcza olej do wydechu. Jeżeli zauważymy plamę środka smarnego w miejscu, w którym stacjonował nasz samochód, obecny jest też olej w tłumiku, to znak, że należy zająć się czyszczeniem układu wydechowego. Dlaczego olej w układzie wydechowym stanowi zagrożenie? Otóż jego występowanie i wyciek z wydechu może spowodować zniszczenie katalizatora lub filtra cząstek stałych. Jego obecność w układzie wydechowym wpływa również na znaczy wzrost emisji spalin, więc jego szybkie usunięcie powinno być obowiązkowe. Chcąc znaleźć rozwiązanie z sytuacji, możemy skierować samochód do profesjonalnego serwisu, który zajmie się zdiagnozowaniem przyczyny powstania oleju w wydechu i dokona skutecznego czyszczenia tego układu.

Olej w wydechu – jak się pozbyć?
Pojawiający się olej w układzie wydechowym należy koniecznie usnąć z rury wydechowej. Pierwszą czynnością, którą należy wykonać, jest odłączenie wydechu od silnika. Kolejno musimy zdemontować części, które będą przeznaczone do czyszczenia. Wylaniu nastąpi nadwyżka oleju i w ruch idzie myjka wysokociśnieniową gorącowodna. Należy pamiętać o dokładnym wysuszeniu wszystkich poddanych procesowi czyszczenia elementów, po ich umyciu. Po wmontowaniu układu wydechowego na swoim pierwotnym miejscu należy wykonać jazdę próbną. Taka jazda pozwoli odparować resztki zwilgotnienia pozostałego na układzie wydechowym.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wystąpienie oleju w wydechu może być spowodowane różnymi przyczynami. Oto niektóre z nich:
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą: Uszczelka pod głowicą jest odpowiedzialna za utrzymanie ciśnienia oleju w silniku. Jeśli jest uszkodzona, olej może przedostawać się do układu wydechowego.
Uszkodzony pierścień tłoka: Pierścienie tłoka są odpowiedzialne za utrzymanie oleju w komorze silnika. Jeśli są uszkodzone, olej może dostawać się do układu wydechowego.
Zużyty lub niedostatecznie naoliwiony silnik: Silnik, który jest zużyty lub nie jest odpowiednio naoliwiony, może powodować przedostawanie się oleju do układu wydechowego.
Złe działanie układu smarowania: Układ smarowania jest odpowiedzialny za dostarczanie oleju do różnych części silnika. Jeśli działa nieprawidłowo, olej może przedostawać się do układu wydechowego.
Nieprawidłowo działający zawór PCV: Zawór PCV (Positive Crankcase Ventilation) jest odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru powietrza i pary wodnej z komory silnika. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może przedostawać się do układu wydechowego.
Jeśli zauważysz olej w wydechu, należy skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie przebadał i naprawił usterkę.