Turbosprężarka puszcza olej. Jak sprawdzić, czy turbina przepuszcza olej?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Wyciek oleju z turbosprężarki
Wyposażenie samochodów w turbosprężarkę wiąże się z możliwością uzyskiwania wysokich osiągów przy niskim zużyciu paliwa, dlatego też układ turbo w pojazdach, którymi poruszamy się na co dzień, już nikogo nie dziwi. Wielu użytkowników diesli boryka się jednak z problemem opisywanym potocznie określeniem „cieknie olej z turbiny”, zwłaszcza w przypadku pojazdów o dużym przebiegu. Co oznacza to sformułowanie dotyczące pracy turbosprężarki? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co wpływa na to, że turbosprężarka puszcza olej oraz na jakie uszkodzenia turbo może wskazywać to niepokojące zjawisko.
2. Po co mi turbo pod maską?
Rozważania na temat turbosprężarek w pojazdach z silnikiem projektu Rudolfa Diesla warto rozpocząć od przybliżenia zasady, według której pracują. Ujmując pracę turbosprężarki w ogólny sposób, jej główną funkcją jest transport do komory spalania odpowiedniej ilości powietrza. Dostarczenie mieszaniny gazów sprawia, że w silniku spala się mieszanka paliwowo-powietrzna, natomiast proces spalania jest pełny. Twórcy turbo przewidzieli połączenie dwóch urządzeń, sprężarki i turbiny, w jedno. Tym sposobem w pojazdach montuje się turbinę w kolektorze wydechowym, po tak zwanej stronie gorącej oraz sprężarkę na kolektorze dolotowym, czyli po stronie zimnej. Cykl pracy turbosprężarki obejmuje rozruch wirnika dzięki dostającym się do niego spalinom, uruchomienie wałka, który może obracać się z prędkością w okolicach 200 tysięcy na minutę, a następnie poruszenie sprężarki, która przekazuje powietrze do silnika. Często działanie turbosprężarki jest wzbogacane o pracę intercoolera, czyli chłodnicy powietrza, która obniża temperaturę mieszaniny gazów wpuszczanych do jednostki napędowej. Na uwagę zasługuje fakt, że w turbo obroty wałka sięgają okolic 200 tysięcy na minutę, ponadto w jej wnętrzu panują bardzo wysokie temperatury, dlatego też nawet najmniejsze zanieczyszczenia, nieszczelności czy luzy natychmiastowo urastają do poważnych problemów. Czy wiesz, jak sprawdzić, czy turbina przepuszcza olej? W dalszych częściach opracowania podsuniemy Ci zestaw praktycznych wskazówek dotyczących użytkowania turbosprężarki.
3. Wycieki, przepuszczanie i spływ oleju z turbo
Częstym powodem wizyt klientów w serwisach zajmujących się naprawą turbosprężarek jest sytuacja, w której turbina puszcza olej do intercoolera, kierowcy dostrzegają kapiący olej z turbiny bądź wykrywają olej od zimnej strony turbiny. Wszelkie określenia dotyczące pojawiania się oleju w turbo to sygnały, że z różnych przyczyn została zaburzona szczelność mechanizmu. Jeśli zauważymy wyciek oleju z turbiny 1 9 TDI, może to wskazywać na utrzymanie w silniku zbyt wysokiego poziomu oleju, przez co substancja nie ma możliwości swobodnego przepływu do miski olejowej. Inną możliwą przyczyną sytuacji, w której następuje spływ oleju z turbo, jest nieszczelność, niedopasowanie bądź zużycie eksploatacyjne uszczelek (pierścienia uszczelniającego oraz odrzutnika oleju). Za zużytymi uszczelnieniami kryje się przedostawanie oleju z pracującej turbosprężarki do innych układów. Do zachwiania ciśnienia i w rezultacie nieszczelności dotyczącej oleju w turbo dochodzi przez uszkodzenia przewodów, nagromadzenie złogów nieszczelnego oleju w kanałach przepływowych czy zapchany bądź usunięty filtr cząstek stałych DPF/FAP, gdyż zmiany w układzie wydechowym znacząco różnicują wartości ciśnienia spalin. W jakich innych sytuacjach może dojść do wycieku oleju z turbiny? Opinie na ten temat wskazują na opcję awarii związanej z systemem odpowiedzialnym za odpowietrzenie turbiny i właśnie wówczas olej przedostaje się do intercoolera. Kapiący olej z turbiny może być również rezultatem przedmuchów silnika, czyli nieszczelności właściwych dla tłoków, cylindrów, pierścieni i prowadnic jednostki napędowej. Podobnie wytarcia korpusu czy łożyska oporowego w turbo – wówczas olej również przedostaje się z turbosprężarki w sposób świadczący o braku szczelności układu. Przedmuchy silnika odpowiadają za zassanie oleju przez turbinę, a w związku z tym do sytuacji, w której turbina puszcza olej. Objawy wskazujące na tego typu uszkodzenia to kwestia, której nie należy ignorować, gdyż odpowiednio wczesna reakcja uchroni od napraw takich jak remont silnika czy wymiana turbo. Za nagromadzenie oleju w przewodach dolotowych może odpowiadać również niepoprawnie działający separator oleju nazywany odmą bądź odpowiadający za odpowietrzenie turbiny przewód, którego niedrożność zatrzymuje olej w turbo.
Kontrole szczelności turbo
Podstawowym sposobem na sprawdzenie tego, czy nasza turbosprężarka bierze olej Passat B5 lub w innych modelach różnych marek, będzie wzrokowa analiza czystości i szczelności przewodów odpowiedzialnych za jego transport. Kapiący olej z turbiny niekiedy odkryjemy także pod pojazdem w sytuacjach, gdy do układu wdała się nieszczelność o dużym zasięgu. Pełna diagnostyka turbosprężarki oraz przyczyn sytuacji, w której turbo po regeneracji bierze olej bądź przyczyny, przez którą mamy olej w turbinie 1.9 TDI, jest możliwa tylko w autoryzowanych serwisach, które dysponują odpowiednią aparaturą, na przykład TurboTest CIMAT. Urządzenie to pozwala na sprawdzenie oraz ustawienie turbosprężarki, a co za tym idzie, za usunięcie przyczyny wycieków i pobierania oleju.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić, czy turbosprężarka przepuszcza olej, należy zwrócić uwagę na kilka objawów:
Wzrost poziomu oleju silnikowego w zbiorniku: Jeśli poziom oleju wzrasta szybciej niż zwykle, może to oznaczać, że olej dostaje się do turbosprężarki i tam wypływa.
Olej na kolektorze dolotowym: Jeśli na kolektorze dolotowym pojawia się olej, oznacza to, że olej dostaje się do turbosprężarki i tam przedostaje się do kolektora.
Dymienie na niebiesko: Jeśli zauważysz, że z wydechu wydobywa się niebieski dym, to oznacza to, że olej dostaje się do turbosprężarki i tam wypala się.
Zwiększone zużycie oleju : Jeśli zwiększyło się zużycie oleju, jest to również oznaką, że olej dostaje się do turbosprężarki.
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych wyżej wymienionych objawów, powinieneś skontaktować się z mechanikiem, aby sprawdzić, czy turbosprężarka przepuszcza olej i ewentualnie ją naprawić.
Witam ma ten sam problem turbo zregenerowane 2 razy i dalej chlapie olejem . Widzę że nikt nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie. bmw e60 520d 2007r a mechanicy tylko zgadują nic pozatym
Witam mam taki problem dokladnie Smród oleju . Po wymianie turbinu i zaslepieniu egr . po ok 1500km pojawil sie wyciek oleju. Wyciek oleju znajduje sie turbina a kolektorem wydechowym i rurka ktora podaje spaliny do powtornego spalania ta pod egr? Jaka moze byc tego przyczyna . Dodam ze nie dolalem ani grama oleju . silnik Avf 130KM
Polecam ten zakład! Z mojego starszego już diesla wyciekał olej, okazało się, że miałem problem ze szczelnością turbiny. Już wszystko działa jak należy
Witam zregenerowalem turbo do audi 2.0 tdi 140 . i dalej leje olejem . odma sprawdzona . gdzie problem ???
Super, aż miło poświecić trochę czasu na taki artykuł.
wydawało mi się, że jak turbo bierze olej, to cała turbosprężarka do wymiany, a tu proszę miłe zaskoczenie, że można regenerować
Ciekawe macie artykuły o turbospreżarkach. Pozdrawiam!
Super opis jak sprawdzić turbo.
@Antek a z cieawości zapytam, gdzie oddawałeś turbo?
Profesjonalnie przygotowany i napisany artykuł, wiele informacji :)
Miałem sprawdzaną turbinę właśnie pod kątem szczelnośći i w serwisie na maszynie wszystko pięknie wyszło, gdzie tkwił problem.