Localizations image

Smarowanie turbosprężarki

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.93

Smarowanie turbosprężarki to bardzo istotna czynność, która wpływa na długie i sprawne działanie maszyny wirnikowej. Warto zaznaczyć, że cena, za jaką przyjdzie nam zapłacić, będzie wysoka, jeżeli smarowanie turbiny nie będzie wykonywane w sposób odpowiedni. Naprawa turbosprężarki należy do kosztownych, jak również i kłopotliwych. Pomimo opinii, mówiącej, że budowa turbosprężarki jest bardzo prosta, to nie idzie to w patrze z jej naprawą. Awaria turbosprężarki może być na tyle poważna, że będzie ona podlegać procesowi regeneracji, a nawet całkowitej wymianie. Specjaliści, którzy podejmują się regeneracji turbosprężarki, muszą przede wszystkim znaleźć przyczynę jej niemożności w prawidłowym działaniu. Żeby tego dokonać, zalecany jest rozkład maszyny na części pierwsze. Tylko w taki sposób możemy uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytanie: co zaszkodziło turbosprężarce i co spowodowało jej usterkę?

  

Przykładowa część turbiny, którą można kupić w serwisie Boscha
Smarowanie turbosprężarki


Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu – o tym każdy powinien wiedzieć

Jeżeli staniemy oko w oko z uszkodzoną turbosprężarką w naszym dieslu, to powinniśmy zrobić sobie mocny rachunek sumienia i stwierdzić, gdzie leży nasza wina? Oczywiście, zdarzają się wady fabryczne części składowych maszyny wirnikowej, jednak są to sytuacje dość marginalne. W dużej mierze odpowiedzialni za wadliwość naszej turbiny jesteśmy my sami. Nasze dbanie o samochód, jego stan techniczny, sposób jazdy, czy rodzaj paliwa, który jest sukcesywnie wlewany do baku, to wszystko wpływa na żywotność turbiny. Jest naprawdę dużo przyczyn, które powodują degradację naszej turbiny. Najważniejsze i najpowszechniejsze zostaną opisane, ku przestrodze, dla wszystkich kierowców, ponieważ uszkodzenia turbosprężarki to nie są żarty. Jakie są najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek? Po pierwsze, turbosprężarka nie lubi bardzo wysokich temperatur, pomimo że sama jest zbudowana z materiałów żaroodpornych, to musi mieć czas na ochłonięcie z wysokich obrotów. Kończąc jazdę powinniśmy wykazać się odpowiednią dozą cierpliwości i wstrzymać z natychmiastowym zgaszeniem silnika. To samo tyczy się rozpoczęcia podroży samochodem osobowym. Przed wyjazdem w trasę, a już po zapaleniu silnika, powinniśmy odczekać około 2 minut i pozwolić, aby olej, który znajduje się w naszym aucie miał szanse się rozgrzać i dotrzeć w każde miejsce układu smarowania. Jak sprawdzić smarowanie turbiny? Takie pytanie powinniśmy zadać tylko i wyłącznie specjalistom z dziedziny turbodoładowania. Tylko fachowe doradztwo i pomoc w tym zakresie, określi prawidłowa diagnozę. Smarowanie turbosprężarki to kwestia dość kłopotliwa, jeżeli chodzi o maszynę wirnikową. Dlaczego? Otóż w dużej mierze opowiada ono za sprawność turbiny. Bardzo niski poziom oleju napędowego może doprowadzić do zatarcia turbiny. Natomiast przedostanie się do oleju wszelkich nieczystości odpowiada za jakość tej cieszy w obiegu. Pozostając w temacie oleju, ważną kwestią jest jego odpowiedni dobór. Tylko sprawdzone i dobrej jakości paliwa, będą wpływać na sprawne działanie naszego samochodu.

  

Turbina jako część odpowiadajaca za proces turbodoładowania
Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu - o tym każdy powinien wiedzieć


Jazda po wymianie turbiny – przed i po

Wymiana turbiny na nową, wiąże się z bardzo poważną usterką, która musiała dosięgnąć układ turbodoładowania. Kierowcy, którzy nie muszą, mocno stronią od tego zabiegu. Dlaczego? Ze względy na bardzo wysokie koszty. Prawidłowa regeneracja turbosprężarek w autoryzowanym serwisie Boscha w Stalowej Woli pozwoli przywrócić maszynie wirnikowej wszelkie sprawności, żeby w efekcie mogła służyć tak, jak nowa. Niestety, nie zawsze taka opcja jest możliwa. Szereg awarii, nasze zaniechanie, czy też jazda z uszkodzoną turbiną mogła doprowadzić to całkowitej degradacji maszyny wirnikowej. Zakup nowej turbosprężarki był konieczny, ale opłacalny pod kątem jakości jazdy. Nasz samochód jest w pełni sprawny i gotowy do jazdy. Tylko od nas zależny, czy taki stan rzeczy zostanie z naszą turbiną jak najdłużej.

  

Turbina gotowa do montażu
Jazda po wymianie turbiny - przed i po

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Geometria turbiny 02 października 2018

Geometria turbiny

ZMIENNA GEOMETRIA TURBIN VNT VTG | Forum Turbosprężarek – naprawy, regeneracje,...

Estonia (EST) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Estonii (Eesti) – cała Europa 12 kwietnia 2019

Estonia (EST) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Estonii (Eesti) – cała Europa

Powstałe po pierwszej wojnie światowej państwo noszące nazwę Estonia jest członkiem...

Objawy zepsutej turbiny 02 października 2018

Objawy zepsutej turbiny

Olej, Dym, Brak Mocy, Kontrolka Silnika, Dźwięki – OBJAWY ZEPSUTEJ TURBINY...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO