blog

Smarowanie turbosprężarki

17 listopada 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Smarowanie turbosprężarki to bardzo istotna czynność, która wpływa na długie i sprawne działanie maszyny wirnikowej. Warto zaznaczyć, że cena, za jaką przyjdzie nam zapłacić, będzie wysoka, jeżeli smarowanie turbiny nie będzie wykonywane w sposób odpowiedni. Naprawa turbosprężarki należy do kosztownych, jak również i kłopotliwych. Pomimo opinii, mówiącej, że budowa turbosprężarki jest bardzo prosta, to nie idzie to w parze z jej naprawą. Awaria turbosprężarki może być na tyle poważna, że będzie ona podlegać procesowi regeneracji, a nawet całkowitej wymianie. Specjaliści, którzy podejmują się regeneracji turbosprężarki, muszą przede wszystkim znaleźć przyczynę jej niemożności w prawidłowym działaniu. Żeby tego dokonać, zalecany jest rozkład maszyny na części pierwsze. Tylko w taki sposób możemy uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytanie: co zaszkodziło turbosprężarce i co spowodowało jej usterkę?

Smarowanie turbosprężarki

Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu – o tym każdy powinien wiedzieć

Jeżeli staniemy oko w oko z uszkodzoną turbosprężarką w naszym dieslu, to powinniśmy zrobić sobie mocny rachunek sumienia i stwierdzić, gdzie leży nasza wina? Oczywiście, zdarzają się wady fabryczne części składowych maszyny wirnikowej, jednak są to sytuacje dość marginalne. W dużej mierze odpowiedzialni za wadliwość naszej turbiny jesteśmy my sami. Nasze dbanie o samochód, jego stan techniczny, sposób jazdy, czy rodzaj paliwa, który jest sukcesywnie wlewany do baku, to wszystko wpływa na żywotność turbiny. Jest naprawdę dużo przyczyn, które powodują degradację naszej turbiny. Najważniejsze i najpowszechniejsze zostaną opisane, ku przestrodze, dla wszystkich kierowców, ponieważ uszkodzenia turbosprężarki to nie są żarty. Jakie są najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek? Po pierwsze, turbosprężarka nie lubi bardzo wysokich temperatur, pomimo że sama jest zbudowana z materiałów żaroodpornych, to musi mieć czas na ochłonięcie z wysokich obrotów. Kończąc jazdę powinniśmy wykazać się odpowiednią dozą cierpliwości i wstrzymać z natychmiastowym zgaszeniem silnika. To samo tyczy się rozpoczęcia podroży samochodem osobowym. Przed wyjazdem w trasę, a już po zapaleniu silnika, powinniśmy odczekać około 2 minut i pozwolić, aby olej, który znajduje się w naszym aucie miał szanse się rozgrzać i dotrzeć w każde miejsce układu smarowania. Jak sprawdzić smarowanie turbiny? Takie pytanie powinniśmy zadać tylko i wyłącznie specjalistom z dziedziny turbodoładowania. Tylko fachowe doradztwo i pomoc w tym zakresie, określi prawidłowa diagnozę. Smarowanie turbosprężarki to kwestia dość kłopotliwa, jeżeli chodzi o maszynę wirnikową. Dlaczego? Otóż w dużej mierze opowiada ono za sprawność turbiny. Bardzo niski poziom oleju napędowego może doprowadzić do zatarcia turbiny. Natomiast przedostanie się do oleju wszelkich nieczystości odpowiada za jakość tej cieszy w obiegu. Pozostając w temacie oleju, ważną kwestią jest jego odpowiedni dobór. Tylko sprawdzone i dobrej jakości paliwa, będą wpływać na sprawne działanie naszego samochodu.

Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu – o tym każdy powinien wiedzieć

Jazda po wymianie turbiny – przed i po

Wymiana turbiny na nową, wiąże się z bardzo poważną usterką, która musiała dosięgnąć układ turbodoładowania. Kierowcy, którzy nie muszą, mocno stronią od tego zabiegu. Dlaczego? Ze względy na bardzo wysokie koszty. Prawidłowa regeneracja turbosprężarek w autoryzowanym serwisie Boscha w Stalowej Woli pozwoli przywrócić maszynie wirnikowej wszelkie sprawności, żeby w efekcie mogła służyć tak, jak nowa. Niestety, nie zawsze taka opcja jest możliwa. Szereg awarii, nasze zaniechanie, czy też jazda z uszkodzoną turbiną mogła doprowadzić to całkowitej degradacji maszyny wirnikowej. Zakup nowej turbosprężarki był konieczny, ale opłacalny pod kątem jakości jazdy. Nasz samochód jest w pełni sprawny i gotowy do jazdy. Tylko od nas zależny, czy taki stan rzeczy zostanie z naszą turbiną jak najdłużej.

Jazda po wymianie turbiny – przed i po
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Piotrek
2023-01-16 10:46:27
Smarowanie turbosprężarki jest ważnym elementem utrzymania jej w dobrym stanie, ponieważ pomaga to zapobiegać uszkodzeniom i zwiększa trwałość. Smarowanie jest zapewniane przez olej silnikowy, który jest dostarczany do turbosprężarki przez specjalny przewód smarowania. Olej silnikowy jest pompowany przez przewód smarowania do łożysk turbosprężarki, które są odpowiedzialne za jej prawidłowe działanie. W przypadku braku lub niedostatecznego smarowania, łożyska mogą się zużywać i uszkadzać, co prowadzi do awarii turbosprężarki. Warto regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego, i wymieniać olej w odpowiednim przedziale czasowym, zgodnie z zaleceniami producenta. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do smarowania turbosprężarki, zalecane jest skontaktowanie się z mechanikiem specjalistą.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60