blog

Smarowanie turbosprężarki – Turbina Audi A3

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Serwis regeneracji turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Regenerowana, czy nowa turbina? Porównanie 

Regenerowana czy nowa to bardzo częste pytanie, które sobie stawiamy.
Awaria turbosprężarki należy do tych bardziej kłopotliwych oraz kosztownych. Wszak usunięcie takiej awarii to nie tylko demontaż i montaż innej turbiny, lecz również wymiana oleju, filtrów, czyszczenie chłodnicy powietrza doładowanego (intercooler), przewodów dolotowych oraz miski olejowej. Zaleca się również wymianę przewodu odprowadzającego olej z turbosprężarki oraz sprawdzenie wydatku pompy olejowej. Prawidłowe smarowanie turbosprężarki to najważniejszy czynnik wpływający na jej długi i bezawaryjny przebieg. A koszt wykonania takich czynności tylko podnosi rachunek całej naprawy, regeneracji. Niektóre warsztaty nawet nie proponują swoim klientom czyszczenia intercoolera i innych czynności, tylko ograniczają się do wymiany oleju oraz filtrów. Koszt wtedy jest względnie niski, ale czy tak wykonana usługa montażu turbiny jest bezpieczna? Na pewno wzrasta ryzyko uszkodzenia świeżej turbosprężarki.

Część klientów decyduje się na kupno fabrycznie nowej turbosprężarki, mając nadzieję na całkowite wyeliminowanie problemu na długie lata. Wiadomo, że fabrycznie nowa turbosprężarka to gwarancja producenta oraz zaporowa cena, sięgająca kwoty nawet kilkunastu tysięcy złotych! A problem uszkodzenia starej turbosprężarki może leżeć w silniku.. a wtedy nie ważne czy nowa, czy regenerowana turbina, obie ulegną awarii. Nic nie dzieje się bez przyczyny. Regenerowana turbina audi a3, czy innych marek samochodów w odróżnieniu od fabrycznie nowej, różni się ceną oraz… no właśnie, czym jeszcze się różni regenerowana turbina od fabrycznie nowej? Praktycznie już niczym. Pod warunkiem, że została przeprowadzona prawidłowo, przez specjalistów, z użyciem dobrych jakościowo części a co najważniejsze, została dokładnie wyważona. Wiele słyszy się o stosowaniu chińskich części oraz maszyn, które nie są w stanie zagwarantować poprawnego wyważania.
Niewątpliwą zaletą wyboru regeneracji własnej turbosprężarki jest znacznie niższa cena w porównaniu do fabrycznie nowej oraz świadomość tego, że wiemy co mamy. Specjalistyczne pracownie, takie jak nasza, posiadają wyważarki gwarantujące wyważanie zespołów wirujących nawet lepiej od norm fabrycznie nowych turbosprężarek.

Porównanie turbosprężarek

Co więc wybrać? - turbosprężarki nowe i regenerowane fabrycznie i w ASO

Patrząc na silnik turbina do benzyny, czy turbosprężarka do diesla działają tak samo.
Bez wątpienia regenerowana turbosprężarka jest najlepszym wyborem w aspekcie ceny do jakości. Profesjonalnie zajmujące się serwisy regenerują turbosprężarki na bardzo dobrych jakościowo częściach, więc finalnie taka turbosprężarka nie odbiega jakościowo od nowej. Oczywiście, dla innych wydatek 1000 złotych to wciąż będzie za dużo... ale jeśli kupimy używaną, a za chwilę okaże się, że miała luzy na wirniku i uległa awarii? to wtedy jesteśmy do tyłu finansowo o zakup takiej turbosprężarki.

Nam pozostaje polecić naszą specjalistyczną pracownię ASO Bosch Service SERWIS TURBO, która korzysta z najlepszych na rynku wyważarek niemieckiej firmy Schenck, gwarantujące dokładność wyważania na poziomie fabryk.



Jaką turbosprężarkę wybrać?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Daniel
2023-01-24 09:55:29
Smarowanie turbosprężarki jest niezwykle ważnym elementem utrzymania prawidłowej pracy tego urządzenia. W przypadku turbosprężarki w samochodzie Audi A3, smarowanie jest zapewniane przez olej silnikowy, który dostarczany jest do turbosprężarki przez specjalny przewód olejowy. Smarowanie pozwala na zabezpieczenie przed zużyciem oraz utrzymanie właściwej temperatury pracy. Jeśli pojawiają się problemy związane z smarowaniem turbosprężarki, może to skutkować jej uszkodzeniem lub przyspieszonym zużyciem. Dlatego ważne jest, abyśmy regularnie kontrolowali poziom oleju silnikowego oraz jego jakość, a także wymieniali olej i filtr oleju w odpowiednim okresie.
Jędrek35
2020-03-05 08:06:34
U mnie wystarczyło wymienić przewód smarowania turbiny w moim 1.9 tdi audi. Wszystko działa jak należy.
Karol
2019-08-29 15:27:54
@Bronek ale to wiesz zawsze można też oddać do regeneracji, wtedy wychodzi taniej.
Bronek
2019-08-22 14:57:00
Boje się trochę tych uszkodzeń turbo, nowa turbosprężarka to naprawdę duży wydatek

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60