Opiłki turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy opiłki turbiny są same w sobie niebezpieczne i mogą doprowadzić do degradacji turbo? Oczywiście, że tak. Drobinki metalu, które mogły przeniknąć do oleju samochodowego, poprzez niekorzystne działanie, jakim jest tarcie części składowych turbosprężarki jest na pewno niepożądaną przez Nas sytuacją. Jazda samochodem z zanieczyszczonym olejem może spowodować liczne utrudnienia w funkcjonowaniu układu turbodoładowania, jak i silnika, dlatego też proces olejowania jest istotną czynnością, która powoduje płynne działanie wszystkich elementów, które współdziałają ze sobą w turbosprężarce. Niedostatek smarowania i niski poziom oleju w układzie turbo może doprowadzić do degradacji łożysk turbiny czy też koła kompresji. Bez odpowiedniego stopnia olejowania tarcie części składowych jest nieuniknione, w wyniku czego powstają drobinki metalu. W jaki sposób możemy dokonać ograniczenia występowania opiłek metalu? Stawiając właśnie na odpowiednie smarowanie. Pamiętajmy również o wadze sukcesywnej wymiany oleju, która nie tylko odświeża ciecz, ale także pomoże usunąć wszechobecne w nim szkodzące niewielkie opiłki oraz inne zanieczyszczenia. By móc mówić o ich stuprocentowym pozbyciu się, najlepszą opcją będzie po prostu przepłukanie całościowego układu smarowania. Takie działanie z powodzeniem przeprowadzamy w stalowowolskim serwisie Bosch Car Service.
Opiłki turbiny – skąd pochodzą?
Turbosprężarka, która już jest w fazie „wykończenia”, zaczyna wydawać donośne odgłosy, żeby w żaden sposób nie można było tej awarii zbagatelizować. Dźwięk uszkodzonej turbiny to gwizd, świst, ale także zgrzyty. Ten ostatni hałas może sygnalizować, że jest uszkodzony wirnik turbiny. Wytarcie tej części składowej turbo, jak również połamane łopatki turbiny są częstym zjawiskiem, które diagnozują specjaliści w serwisie Bosch Car Service. Jeżeli ciało stałe przedostanie się do wirnika, to najprawdopodobniej nastąpiło uderzenie i w konsekwencji pojawiła się wada koła kompresji, poprzez odłamanie, czy też wyszczerbienie łopatek. W wyniku takiego właśnie zdarzenia powstają w turbinie "wióry" metalu. Uszkodzone łopatki turbiny? Objawy o tym mówiące nie powinny zostać przez Ciebie zbagatelizowane. Jedynie przy wstępnej diagnostyce możliwe jest zauważenie tak poważnego obrażenia, jakim jest pęknięty korpus turbiny. Objawy konkretnie o tym mówiące często mogą być przez Ciebie nierozpoznawalne. Dopiero podczas serwisowej regeneracji turbosprężarki, przy wstępnym czyszczeniu, uszkodzenie części wierzchniej turbiny może zostać to dostrzeżone. Niewielkich rozmiarów fragmenty metalu mogą być wytworzone poprzez zastosowanie kiepskich zestawów naprawczych. Chińskie, tańsze zamienniki elementów składowych turbo, są produkowane z wątpliwych materiałów, które szybko podlegają eksploatacji. Nieoryginalne części szybko zacierają się, tworząc liczne opiłki. Opiłki turbiny, jak było wspomniane na samym początku są niebezpieczne, szczególnie gdy zostaną zlokalizowane w oleju. Dlaczego? Ponieważ wraz z cieczą krążą po całym układzie turbodoładowania, powodując spustoszenie w całym podzespole. Występujące opiłki w oleju są pierwszym krokiem do pojawienia się poważnej dysfunkcji turbosprężarki. Wada działania czołowych części składowych turbo to tylko kwestia czasu i musimy być z pewnością przygotowani na spory wydatek z zakresu regeneracji, jeżeli nie wymiany turbo. Należy mieć zawsze na uwadze fakt, że występujące odłamki części turbiny mogą spowodować zatarcie silnika. Niewykryta w porę wada turbosprężarki może doprowadzić do jego degradacji, dlatego nie lekceważmy żadnej, nawet najdrobniejszej usterki, która trapi naszą turbinę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Opiłki turbiny to drobne fragmenty metalu, które mogą powstać podczas normalnej eksploatacji turbosprężarki. Opiłki mogą pochodzić z łożysk turbosprężarki lub innych elementów, które ulegają zużyciu. Opiłki turbiny mogą przedostać się do układu smarowania i chłodzenia, co może prowadzić do uszkodzenia innych elementów silnika, takich jak pompa oleju czy zawory. Mogą również zablokować filtr oleju, co skróci żywotność oleju i uniemożliwi prawidłowy smarowanie turbosprężarki. Jeśli opiłki turbiny zostaną zauważone w układzie smarowania, jest to ważny sygnał, że turbosprężarka jest już zużyta i wymaga naprawy lub regeneracji. Dlatego też należy skontaktować się z profesjonalnym serwisem w celu dokonania odpowiedniej diagnozy i naprawy.