
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy opiłki turbiny są same w sobie niebezpieczne i mogą doprowadzić do degradacji turbo? Oczywiście, że tak. Drobinki metalu, które mogły przeniknąć do oleju samochodowego, poprzez niekorzystne działanie, jakim jest tarcie części składowych turbosprężarki jest na pewno niepożądaną przez Nas sytuacją. Jazda samochodem z zanieczyszczonym olejem może spowodować liczne utrudnienia w funkcjonowaniu układu turbodoładowania, jak i silnika, dlatego też proces olejowania jest istotną czynnością, która powoduje płynne działanie wszystkich elementów, które współdziałają ze sobą w turbosprężarce. Niedostatek smarowania i niski poziom oleju w układzie turbo może doprowadzić do degradacji łożysk turbiny czy też koła kompresji. Bez odpowiedniego stopnia olejowania tarcie części składowych jest nieuniknione, w wyniku czego powstają drobinki metalu. W jaki sposób możemy dokonać ograniczenia występowania opiłek metalu? Stawiając właśnie na odpowiednie smarowanie. Pamiętajmy również o wadze sukcesywnej wymiany oleju, która nie tylko odświeża ciecz, ale także pomoże usunąć wszechobecne w nim szkodzące niewielkie opiłki oraz inne zanieczyszczenia. By móc mówić o ich stuprocentowym pozbyciu się, najlepszą opcją będzie po prostu przepłukanie całościowego układu smarowania. Takie działanie z powodzeniem przeprowadzamy w stalowowolskim serwisie Bosch Car Service.

Opiłki turbiny – skąd pochodzą?
Turbosprężarka, która już jest w fazie „wykończenia”, zaczyna wydawać donośne odgłosy, żeby w żaden sposób nie można było tej awarii zbagatelizować. Dźwięk uszkodzonej turbiny to gwizd, świst, ale także zgrzyty. Ten ostatni hałas może sygnalizować, że jest uszkodzony wirnik turbiny. Wytarcie tej części składowej turbo, jak również połamane łopatki turbiny są częstym zjawiskiem, które diagnozują specjaliści w serwisie Bosch Car Service. Jeżeli ciało stałe przedostanie się do wirnika, to najprawdopodobniej nastąpiło uderzenie i w konsekwencji pojawiła się wada koła kompresji, poprzez odłamanie, czy też wyszczerbienie łopatek. W wyniku takiego właśnie zdarzenia powstają w turbinie "wióry" metalu. Uszkodzone łopatki turbiny? Objawy o tym mówiące nie powinny zostać przez Ciebie zbagatelizowane. Jedynie przy wstępnej diagnostyce możliwe jest zauważenie tak poważnego obrażenia, jakim jest pęknięty korpus turbiny. Objawy konkretnie o tym mówiące często mogą być przez Ciebie nierozpoznawalne. Dopiero podczas serwisowej regeneracji turbosprężarki, przy wstępnym czyszczeniu, uszkodzenie części wierzchniej turbiny może zostać to dostrzeżone. Niewielkich rozmiarów fragmenty metalu mogą być wytworzone poprzez zastosowanie kiepskich zestawów naprawczych. Chińskie, tańsze zamienniki elementów składowych turbo, są produkowane z wątpliwych materiałów, które szybko podlegają eksploatacji. Nieoryginalne części szybko zacierają się, tworząc liczne opiłki. Opiłki turbiny, jak było wspomniane na samym początku są niebezpieczne, szczególnie gdy zostaną zlokalizowane w oleju. Dlaczego? Ponieważ wraz z cieczą krążą po całym układzie turbodoładowania, powodując spustoszenie w całym podzespole. Występujące opiłki w oleju są pierwszym krokiem do pojawienia się poważnej dysfunkcji turbosprężarki. Wada działania czołowych części składowych turbo to tylko kwestia czasu i musimy być z pewnością przygotowani na spory wydatek z zakresu regeneracji, jeżeli nie wymiany turbo. Należy mieć zawsze na uwadze fakt, że występujące odłamki części turbiny mogą spowodować zatarcie silnika. Niewykryta w porę wada turbosprężarki może doprowadzić do jego degradacji, dlatego nie lekceważmy żadnej, nawet najdrobniejszej usterki, która trapi naszą turbinę.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze