
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Miłośnicy dynamicznej jazdy, którzy nie mają pod maskami swoich samochodów turbosprężarek, często zaczynają interesować się kwestią tego, na czym polega uturbianie oraz czy w każdej jednostce napędowej można zainstalować turbosprężarkę. Odpowiedzi na to pytanie dotyczące silników i układów turbodoładowania jest niemalże tyle samo, co wersji jednostek napędowych w samochodach. Działanie takie jak połączenie turbo z kompresorem, dokładanie kompresora do silnika oraz uturbienie silnika krok po kroku to poszukiwany przez wielu sposób na zwiększenie mocy pojazdu. Więcej na temat montowania turbosprężarek w samochodach, które fabrycznie nie są wyposażone w turbo, przeczytasz w kolejnych akapitach opracowanego przez nas artykułu.

Czy warto mieć silnik z turbodoładowaniem? | Zalety
Wiedza w zakresie tego, jak działa turbosprężarka zarówno w silniku Diesla, jak i w silniku benzynowym, umożliwia wyobrażenie sobie obserwowalnej poprawy dynamiki użytkowania pojazdu. Wiele jednostek napędowych jest wyposażonych w kompresor, a turbo stanowi także bardzo popularny element. Czym zatem wyróżnia się silnik z turbo i kompresorem lub chociaż z turbo? Turbina samochodowa, która wykazuje parametry działania zgodne ze specyfikacją producenta, wpływa na zwiększenie dynamiki jednostki napędowej przy niskim zużyciu paliwa. Na rynku dostępne są rozmaite turbosprężarki o imponujących właściwościach, a spór dotyczący zalet oraz zasad działania TwinTurbo vs BiTurbo jest nam bardzo dobrze znany. Sterowanie turbosprężarką przez poszczególne elementy elektroniczne to poniekąd kryteria nie tylko dynamicznej, ale i płynnej, elastycznej jazdy samochodem. Wbrew panującym przekonaniem na temat turbin, działanie turbosprężarki samochodowej nie jest skomplikowane. Większym poziomem zaawansowania charakteryzuje się jej budowa, jednakże dla naszych specjalistów demontaż turbiny, diagnostyka, regeneracja, a także montaż turbo krok po kroku to proste zadanie wykonywane z najwyższą starannością. Klientom, którzy chcą u nas kupić nową lub regenerowaną turbosprężarkę udzielamy także fachowych porad dotyczących tego, jak dobrać turbo do silnika.

Czy w każdym silniku można to zrobić? | Montaż turbo | Cena
Cena, jaką zapłacimy za montaż turbo do silnika benzynowego oraz za zainstalowanie turbosprężarki w Dieslu, tak jak już wspomnieliśmy, jest uzależniona od wielu kryteriów. Co więcej, w świecie motoryzacyjnym możemy dostrzec pewien rozłam – z jednej strony kierowcy dążą do uzyskiwania maksymalnie dużych mocy dzięki odpowiednio doładowanym i pojemnym silnikom, z drugiej strony zaś producenci skłaniają się ku idei downsizingu, czyli produkcji pojazdów o niewielkich pojemnościach skokowych. Jeśli w pojeździe występuje turbosprężarka lub kompresor bądź oba te podzespoły razem, moc jednostki napędowej zwiększa się. Oczywiście poprawa dynamiki w pojeździe dzięki ich zastosowaniu wymaga odpowiedniego podejścia do eksploatacji samochodu. Tankowanie paliwa wysokiej jakości, częste wymiany oleju silnikowego i filtrów oraz reprezentowanie aktywnej postawy wobec pierwszych objawów uszkodzenia jakiegokolwiek z podzespołów z pewnością przyczynią się do tego, że żywotność jednostki napędowej zostanie maksymalnie podtrzymana. Jednocześnie uwrażliwiamy, że uturbienie każdego silnika niestety nie jest możliwe. Operacja ta nie sprowadza się jedynie do zamontowania turbosprężarki. Kwestię montażu turbo w silniku, który pierwotnie nie był turbodoładowany, warto powierzyć specjalistom w tej dziedzinie, ponieważ montaż turbosprężarki powinien zostać uzupełniony wymianą tłoków korbowodów, wału korbowego oraz zaworów, aby silnik był w stanie podołać generowaniu większej mocy.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze