blog

Jak eksploatować auto z turbiną?

14 października 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Obecnie rynek motoryzacyjny obfituje w liczne rodzaje turbosprężarek, dlatego też kwestia tego, jak eksploatować auto z turbiną, jest bardzo interesująca dla użytkowników samochodów wyposażonych zarówno w benzynowe, jak i w wysokoprężne turbodoładowane jednostki napędowe. Formułując zasady użytkowania samochodu z turbo mamy na myśli zarówno małe turbosprężarki, jak i twin turbo czy biturbo. Nawiasem mówiąc, odwieczny konflikt BiTurbo vs Twin Turbo, został przez nas opisany w innych artykułach. Wróćmy jednak do kwestii związanych z użytkowaniem i funkcjonowaniem turbo. Dlaczego dochodzi do sytuacji, w których turbina nie działa? Przyczyny często leżą po stronie kierowcy, który nie wie lub zapomina, jak jeździć z turbiną.

Jak eksploatować auto z turbiną?

Jak dbać o silnik benzynowy z turbiną, a jak jeździć Dieslem z turbiną?

Wskazówki dotyczące właściwego użytkowania turbodoładowanych jednostek napędowych są w gruncie rzeczy bardzo proste. Wystarczy mieć świadomość, przy ilu obrotach załącza się turbina w Dieslu oraz jak postępować, chcąc zatrzymać pojazd, w którym pracuje gorąca turbina. Turbina samochodowa wymaga od kierowcy przede wszystkim… Cierpliwości. Wielu z nas chciałoby odpowiedzieć przecząco na pytanie o to, czy turbina chodzi na wolnych obrotach, jednakże warto mieć na uwadze, że turbo jest uruchamiane wraz z aktywacją jednostki napędowej, natomiast przyrost tempa jej pracy współgra ze zwiększeniem prędkości obrotowych turbo. Zasady odnoszące się do tego, jak jeździć Dieslem z turbiną, są zbliżone do reguł użytkowania turbo w benzynie. Bez względu na to, czy mamy turbo Diesel czy turbo benzyna, nie powinniśmy generować wysokich prędkości tuż po odpaleniu samochodu. Zarówno turbina w samochodzie benzynowym, jak i turbina w samochodzie Diesel potrzebuje kilkudziesięciu sekund na to, by olej mógł zostać rozprowadzony po jej wszystkich wymagających smarowania powierzchniach. W sytuacji niedostatecznego smarowania turbosprężarka może szybko ulegać awariom, co w najgorszym przypadku skutkuje koniecznością zakupu nowego turbo. Ryzyko dotyczące tego, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, potrafi okazać się naprawdę nieopłacalne. Oprócz uruchamiania silnika kwestią kluczowa jest także wyłączanie turbodoładowanej jednostki napędowej. Po dotarciu na miejsce, zwłaszcza po długiej trasie, nie powinniśmy od razu gasić samochodu. To kolejna wytyczna dotycząca tego, jak jeździć, żeby nie zamulić turbiny. Zakończenie podróży samochodem wyposażonym w układ turbodoładowania powinno wiązać się z odczekaniem kilkudziesięciu sekund, aż obroty turbo zwolnią. W przeciwnym przypadku kierowca ponosi odpowiedzialność za odcięcie smarowania do jeszcze pracującej, rozpędzonej turbosprężarki. Objawy, które wskazują na częste praktyki tego typu, to hałas turbosprężarki, nieskuteczna likwidacja turbodziury, świsty i gwizdy spod maski, a także sytuacje, w których po prostu nie włącza się turbosprężarka, gdyż uległa uszkodzeniu.

Jak jeździć dieslem z turbiną?

Regeneracja-turbosprezarek.pl | Wszystko o turbosprężarkach

Jeśli turbosprężarka, zasada działania turbo w samochodzie, a także profilaktyka turbo są dla Ciebie interesującymi tematami, zapraszamy do lektury naszych pozostałych artykułów. Dzięki doświadczeniu w diagnostyce, regeneracji, demontażu oraz montażu turbosprężarek samochodowych nasi specjaliści potrafią w prosty sposób wyjaśnić, co to jest turbo, kiedy włącza się turbo w dieslu lub w benzynie oraz czy turbina chodzi na wolnych obrotach. Co więcej, pasjonujemy się w teoretycznych oraz praktycznych aspektach przywracania turbosprężarkom fabrycznych parametrów, dlatego też potrafimy precyzyjnie określić czas regeneracji turbiny, który w naszym Autoryzowanym Serwisie Regeneracji Turbosprężarek wynosi standardowo zaledwie jeden dzień.

Regeneracja turbosprężarek
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Robert
2023-01-23 14:44:55
Eksploatowanie samochodu z turbosprężarką wymaga pewnej ostrożności, aby uniknąć uszkodzenia lub nieprawidłowego działania układu. Oto kilka wskazówek dotyczących eksploatacji samochodu z turbiną: Dbaj o odpowiedni poziom oleju silnikowego - ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać go, jeśli to konieczne. Unikaj przeciążania silnika - nie przeciążaj silnika przez przyspieszanie zbyt szybko lub jazdę z dużymi prędkościami. Przestrzegaj zaleceń producenta dotyczących przebiegu przeglądów - ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy, zgodnie z zaleceniami producenta. Unikaj jazdy na krótkim dystansie - jazda na krótkim dystansie może prowadzić do zbyt niskiej temperatury oleju, co może negatywnie wpływać na działanie turbosprężarki. Monitoruj temperaturę oleju - upewnij się, że temperatura oleju jest odpowiednia. Jeśli jest zbyt niska, oznacza to, że turbosprężarka nie jest wystarczająco smarowana. Unikaj korzystania z trybu awaryjnego - tryb awaryjny jest przeznaczony tylko do sytuacji awaryjnych, używanie go zbyt często może prowadzić do awarii układu. Pamiętaj o odpowiedniej eksploatacji - ważne jest, aby pamiętać o odpowiedniej eksploatacji i nie przeciążać układu, aby uniknąć problemów z turbosprężarką.
Edward
2020-10-26 15:05:13
Niestety diesel z turbiną to nie żarty, benzyna w sumie też, bo nie można auta gasić od tak i trzeba czekać aż trochę to wszystko ostygnie.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi