Jak eksploatować auto z turbiną?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Obecnie rynek motoryzacyjny obfituje w liczne rodzaje turbosprężarek, dlatego też kwestia tego, jak eksploatować auto z turbiną, jest bardzo interesująca dla użytkowników samochodów wyposażonych zarówno w benzynowe, jak i w wysokoprężne turbodoładowane jednostki napędowe. Formułując zasady użytkowania samochodu z turbo mamy na myśli zarówno małe turbosprężarki, jak i twin turbo czy biturbo. Nawiasem mówiąc, odwieczny konflikt BiTurbo vs Twin Turbo, został przez nas opisany w innych artykułach. Wróćmy jednak do kwestii związanych z użytkowaniem i funkcjonowaniem turbo. Dlaczego dochodzi do sytuacji, w których turbina nie działa? Przyczyny często leżą po stronie kierowcy, który nie wie lub zapomina, jak jeździć z turbiną.

Jak dbać o silnik benzynowy z turbiną, a jak jeździć Dieslem z turbiną?
Wskazówki dotyczące właściwego użytkowania turbodoładowanych jednostek napędowych są w gruncie rzeczy bardzo proste. Wystarczy mieć świadomość, przy ilu obrotach załącza się turbina w Dieslu oraz jak postępować, chcąc zatrzymać pojazd, w którym pracuje gorąca turbina. Turbina samochodowa wymaga od kierowcy przede wszystkim… Cierpliwości. Wielu z nas chciałoby odpowiedzieć przecząco na pytanie o to, czy turbina chodzi na wolnych obrotach, jednakże warto mieć na uwadze, że turbo jest uruchamiane wraz z aktywacją jednostki napędowej, natomiast przyrost tempa jej pracy współgra ze zwiększeniem prędkości obrotowych turbo. Zasady odnoszące się do tego, jak jeździć Dieslem z turbiną, są zbliżone do reguł użytkowania turbo w benzynie. Bez względu na to, czy mamy turbo Diesel czy turbo benzyna, nie powinniśmy generować wysokich prędkości tuż po odpaleniu samochodu. Zarówno turbina w samochodzie benzynowym, jak i turbina w samochodzie Diesel potrzebuje kilkudziesięciu sekund na to, by olej mógł zostać rozprowadzony po jej wszystkich wymagających smarowania powierzchniach. W sytuacji niedostatecznego smarowania turbosprężarka może szybko ulegać awariom, co w najgorszym przypadku skutkuje koniecznością zakupu nowego turbo. Ryzyko dotyczące tego, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, potrafi okazać się naprawdę nieopłacalne. Oprócz uruchamiania silnika kwestią kluczowa jest także wyłączanie turbodoładowanej jednostki napędowej. Po dotarciu na miejsce, zwłaszcza po długiej trasie, nie powinniśmy od razu gasić samochodu. To kolejna wytyczna dotycząca tego, jak jeździć, żeby nie zamulić turbiny. Zakończenie podróży samochodem wyposażonym w układ turbodoładowania powinno wiązać się z odczekaniem kilkudziesięciu sekund, aż obroty turbo zwolnią. W przeciwnym przypadku kierowca ponosi odpowiedzialność za odcięcie smarowania do jeszcze pracującej, rozpędzonej turbosprężarki. Objawy, które wskazują na częste praktyki tego typu, to hałas turbosprężarki, nieskuteczna likwidacja turbodziury, świsty i gwizdy spod maski, a także sytuacje, w których po prostu nie włącza się turbosprężarka, gdyż uległa uszkodzeniu.

Regeneracja-turbosprezarek.pl | Wszystko o turbosprężarkach
Jeśli turbosprężarka, zasada działania turbo w samochodzie, a także profilaktyka turbo są dla Ciebie interesującymi tematami, zapraszamy do lektury naszych pozostałych artykułów. Dzięki doświadczeniu w diagnostyce, regeneracji, demontażu oraz montażu turbosprężarek samochodowych nasi specjaliści potrafią w prosty sposób wyjaśnić, co to jest turbo, kiedy włącza się turbo w dieslu lub w benzynie oraz czy turbina chodzi na wolnych obrotach. Co więcej, pasjonujemy się w teoretycznych oraz praktycznych aspektach przywracania turbosprężarkom fabrycznych parametrów, dlatego też potrafimy precyzyjnie określić czas regeneracji turbiny, który w naszym Autoryzowanym Serwisie Regeneracji Turbosprężarek wynosi standardowo zaledwie jeden dzień.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Eksploatowanie samochodu z turbosprężarką wymaga pewnej ostrożności, aby uniknąć uszkodzenia lub nieprawidłowego działania układu. Oto kilka wskazówek dotyczących eksploatacji samochodu z turbiną:
Dbaj o odpowiedni poziom oleju silnikowego - ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać go, jeśli to konieczne.
Unikaj przeciążania silnika - nie przeciążaj silnika przez przyspieszanie zbyt szybko lub jazdę z dużymi prędkościami.
Przestrzegaj zaleceń producenta dotyczących przebiegu przeglądów - ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy, zgodnie z zaleceniami producenta.
Unikaj jazdy na krótkim dystansie - jazda na krótkim dystansie może prowadzić do zbyt niskiej temperatury oleju, co może negatywnie wpływać na działanie turbosprężarki.
Monitoruj temperaturę oleju - upewnij się, że temperatura oleju jest odpowiednia. Jeśli jest zbyt niska, oznacza to, że turbosprężarka nie jest wystarczająco smarowana.
Unikaj korzystania z trybu awaryjnego - tryb awaryjny jest przeznaczony tylko do sytuacji awaryjnych, używanie go zbyt często może prowadzić do awarii układu.
Pamiętaj o odpowiedniej eksploatacji - ważne jest, aby pamiętać o odpowiedniej eksploatacji i nie przeciążać układu, aby uniknąć problemów z turbosprężarką.
Niestety diesel z turbiną to nie żarty, benzyna w sumie też, bo nie można auta gasić od tak i trzeba czekać aż trochę to wszystko ostygnie.