
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Obecnie rynek motoryzacyjny obfituje w liczne rodzaje turbosprężarek, dlatego też kwestia tego, jak eksploatować auto z turbiną, jest bardzo interesująca dla użytkowników samochodów wyposażonych zarówno w benzynowe, jak i w wysokoprężne turbodoładowane jednostki napędowe. Formułując zasady użytkowania samochodu z turbo mamy na myśli zarówno małe turbosprężarki, jak i twin turbo czy biturbo. Nawiasem mówiąc, odwieczny konflikt BiTurbo vs Twin Turbo, został przez nas opisany w innych artykułach. Wróćmy jednak do kwestii związanych z użytkowaniem i funkcjonowaniem turbo. Dlaczego dochodzi do sytuacji, w których turbina nie działa? Przyczyny często leżą po stronie kierowcy, który nie wie lub zapomina, jak jeździć z turbiną.

Jak dbać o silnik benzynowy z turbiną, a jak jeździć Dieslem z turbiną?
Wskazówki dotyczące właściwego użytkowania turbodoładowanych jednostek napędowych są w gruncie rzeczy bardzo proste. Wystarczy mieć świadomość, przy ilu obrotach załącza się turbina w Dieslu oraz jak postępować, chcąc zatrzymać pojazd, w którym pracuje gorąca turbina. Turbina samochodowa wymaga od kierowcy przede wszystkim… Cierpliwości. Wielu z nas chciałoby odpowiedzieć przecząco na pytanie o to, czy turbina chodzi na wolnych obrotach, jednakże warto mieć na uwadze, że turbo jest uruchamiane wraz z aktywacją jednostki napędowej, natomiast przyrost tempa jej pracy współgra ze zwiększeniem prędkości obrotowych turbo. Zasady odnoszące się do tego, jak jeździć Dieslem z turbiną, są zbliżone do reguł użytkowania turbo w benzynie. Bez względu na to, czy mamy turbo Diesel czy turbo benzyna, nie powinniśmy generować wysokich prędkości tuż po odpaleniu samochodu. Zarówno turbina w samochodzie benzynowym, jak i turbina w samochodzie Diesel potrzebuje kilkudziesięciu sekund na to, by olej mógł zostać rozprowadzony po jej wszystkich wymagających smarowania powierzchniach. W sytuacji niedostatecznego smarowania turbosprężarka może szybko ulegać awariom, co w najgorszym przypadku skutkuje koniecznością zakupu nowego turbo. Ryzyko dotyczące tego, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, potrafi okazać się naprawdę nieopłacalne. Oprócz uruchamiania silnika kwestią kluczowa jest także wyłączanie turbodoładowanej jednostki napędowej. Po dotarciu na miejsce, zwłaszcza po długiej trasie, nie powinniśmy od razu gasić samochodu. To kolejna wytyczna dotycząca tego, jak jeździć, żeby nie zamulić turbiny. Zakończenie podróży samochodem wyposażonym w układ turbodoładowania powinno wiązać się z odczekaniem kilkudziesięciu sekund, aż obroty turbo zwolnią. W przeciwnym przypadku kierowca ponosi odpowiedzialność za odcięcie smarowania do jeszcze pracującej, rozpędzonej turbosprężarki. Objawy, które wskazują na częste praktyki tego typu, to hałas turbosprężarki, nieskuteczna likwidacja turbodziury, świsty i gwizdy spod maski, a także sytuacje, w których po prostu nie włącza się turbosprężarka, gdyż uległa uszkodzeniu.

Regeneracja-turbosprezarek.pl | Wszystko o turbosprężarkach
Jeśli turbosprężarka, zasada działania turbo w samochodzie, a także profilaktyka turbo są dla Ciebie interesującymi tematami, zapraszamy do lektury naszych pozostałych artykułów. Dzięki doświadczeniu w diagnostyce, regeneracji, demontażu oraz montażu turbosprężarek samochodowych nasi specjaliści potrafią w prosty sposób wyjaśnić, co to jest turbo, kiedy włącza się turbo w dieslu lub w benzynie oraz czy turbina chodzi na wolnych obrotach. Co więcej, pasjonujemy się w teoretycznych oraz praktycznych aspektach przywracania turbosprężarkom fabrycznych parametrów, dlatego też potrafimy precyzyjnie określić czas regeneracji turbiny, który w naszym Autoryzowanym Serwisie Regeneracji Turbosprężarek wynosi standardowo zaledwie jeden dzień.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze