
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Problemy z turbo w samochodzie często skłaniają nas do zainteresowania usługą, jaką jest regeneracja turbosprężarek. Tanio, ale czy dobrze? Ta kwestia powinna zainteresować użytkowników samochodów z turbodoładowanymi silnikami jeszcze bardziej. Niekiedy regeneracja turbin i cena, jaką mamy zapłacić za wykonanie tej usługi, wydaje się być podejrzana. Kompleksowa regeneracja turbin wymaga zastosowania specjalistycznego sprzętu oraz wysokiej jakości części zamiennych, dlatego też za całość usługi standardowo płaci się od kilkuset do dwóch tysięcy złotych. Jeśli regeneracja turbosprężarki została powierzona warsztatowi o wątpliwym standardzie, może spotkać nas niemiła niespodzianka w postaci awarii wtórnej pojawiającej się w krótkim czasie po tym, jak przeprowadzono montaż turbiny w silniku diesla. Aby użytkownicy turbodoładowanych samochodów mogli uniknąć tego typu zaskoczeń, opracowaliśmy artykuł, w którym rekomendujemy, gdzie najlepiej zregenerować turbosprężarkę, ile trwa regeneracja turbiny oraz co zrobić, gdy samochód po wymianie turbiny nie odpala.

Turbina padła podczas jazdy – akcja regeneracja
Licznych kierowców spotykają sytuacje, w których jest już za późno na to, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna. Niekiedy wskutek sytuacji, gdy w samochodzie jest uszkodzona turbina, nie odpala samochód, co sprawia, że jesteśmy uziemieni. Inną problematyczną sytuacją jest przypadek, w którym turbosprężarka przestaje pracować podczas użytkowania pojazdu, uniemożliwiając użytkowanie samochodu na trasie. Klienci naszego autoryzowanego serwisu regeneracji turbosprężarek oraz innych podzespołów samochodowych dzielą się z nami historiami, w których niemile zaskoczyła ich awaria turbiny na trasie. W określonych przypadkach jazda z uszkodzoną turbiną jest możliwa, jednakże stanowczo ją odradzamy, ponieważ jest to stwarzanie zagrożenia nie tylko dla użytkowników pojazdu, ale także dla innych uczestników ruchu drogowego. W obliczu uszkodzonego turbo poszukujemy usługodawców, w których ofercie znajduje się naprawa turbosprężarek. Koszt naprawy turbo to istotne, lecz nie najważniejsze kryterium wyboru odpowiedniego serwisu. Przeprowadzona zgodnie ze standardami regeneracja turbiny 2.0 TDI lub innego turbodoładowanego silnika nie może kosztować kilkudziesięciu złotych. W ten sam sposób możemy uzasadnić koszt regeneracji turbiny 2.0 HDI czy 1.9 TDI. Istotnym argumentem na pytanie, czy w ogóle regeneracja turbiny ma sens, jest także cena usługi, gdyż koszt zakupu nowej turbosprężarki na wymianę jest liczony w tysiącach złotych. Jeśli chodzi o regenerowane turbiny, ich ceny stanowią ułamek kosztu nowego turbo i warto w tym momencie podkreślić, że podczas regeneracji turbosprężarce są przywracane jej fabryczne parametry działania. Pracująca w pojeździe wyjąca turbina, spadki mocy samochodu oraz dobiegający spod maski charakterystyczny metaliczny dźwięk uszkodzonego turbo to objawy, które powinny skłonić nas do oddania turbosprężarki do sprawdzenia. Po weryfikacji turbiny i podjęciu decyzji o dalszej regeneracji przeprowadzane są liczne działania, do których realizacji niezbędny jest wysokiej jakości sprzęt, znajomość zaawansowanych technologii naprawczych oraz wiedza i doświadczenie pracowników serwisu. Po ocenie wzrokowej turbo następuje rozbiórka i czyszczenie turbiny. W tym celu części turbosprężarek są myte za pomocą myjek ultradźwiękowych, a także poddawane piaskowaniu i szkiełkowaniu. Przetarcie turbiny w garażu to za mało, by usunąć z niej osady. Wielokrotnie już podkreślaliśmy, że charakter pracy turbosprężarki samochodowej i prędkość obrotów wirnika powodują, że nawet najmniejszych rozmiarów zanieczyszczenia w turbinie mogą spowodować jej całkowitą destrukcję. Proces określany jako regeneracja turbosprężarki wymaga wymiany uszkodzonych elementów na nowe, oryginalne części, a także na późniejszym wyważeniu turbiny. Odpowiednie ustawienie turbosprężarki do silnika jest możliwe dzięki zastosowaniu specjalistycznych urządzeń. Podsumowując, samodzielna regeneracja turbiny to błędne określenie. Niewielu użytkowników Diesli posiada odpowiednie wyposażenie oraz praktyczną wiedzę na temat działania oraz usuwania awarii turbosprężarek, z tego powodu warto korzystać z usług sprawdzonych, renomowanych serwisów regeneracji posiadających autoryzacje światowej klasy producentów turbo.

Źle zregenerowana turbina | Objawy
Niewłaściwie wykonana regeneracja turbosprężarki lub zakup wątpliwej jakości turbo po regeneracji wiąże się z tym, że pierwsze odpalenie po wymianie turbiny bądź regeneracji turbo jest dużym rozczarowaniem. Objawy wskazujące na to, że turbina po regeneracji nie ma mocy, a w dodatku słyszalny jest głośny pisk turbiny po regeneracji, świadczą o tym, że procedura regeneracyjna turbosprężarki nie została przeprowadzona z należytą starannością. Niekiedy spotykamy się z pytaniem o to, co ile regeneracja turbiny powinna być wykonywana. Pracując na częściach jakościowo najlepszych, podkreślamy, że turbiny po regeneracji powinny wytrzymywać dokładnie tyle, co fabrycznie nowe turbo. Oczywiście ich żywotność w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania pojazdu. W zależności od samochodu możliwy jest cichy świst turbosprężarki, który szybko zanika. Jeżeli turbina po regeneracji gwiżdże, słabo doładowuje i sprawia, że dynamika pojazdu znacznie się pogorszyła, to śmiemy twierdzić, że nie warto jej określać mianem takim jak turbina po regeneracji. Ile wytrzyma to turbo? Ocena żywotności źle zregenerowanej turbiny nie daje nam nadziei, ponieważ w takich sytuacjach w pełni uzasadnione jest pytanie o to, czy turbina może uszkodzić silnik. Niewłaściwie zregenerowane lub złożone turbo, źle przeprowadzony demontaż i montaż turbo (cena w przypadku źle przeprowadzonej regeneracji będzie zapewne liczona podwójnie, ponieważ niesprawne turbo trzeba będzie ponownie zdemontować) mogą stać się bezpośrednimi przyczynami powstawania wtórnych uszkodzeń jednostki napędowej. Zadbajmy o to, by naprawa turbosprężarki została przeprowadzona w godnym zaufania serwisie. Wówczas istnieje znacznie mniejsze prawdopodobieństwo spotkania się z sytuacją, w której pod maską pracuje gwiżdżąca turbina po regeneracji i już po montażu jesteśmy zmuszeni ją ponownie wyjmować i reklamować, pozbawiając się możliwości użytkowania samochodu. Jeśli usługa została właściwie zrealizowana i w naszym pojeździe bez zakłóceń pracuje turbina po regeneracji, jak jeździć z takim turbo? Zasady użytkowania pojazdów z silnikami z turbodoładowaniem ujęliśmy w innych naszych artykułach, do których przeczytania serdecznie zapraszamy. Po skorzystaniu z oferty diagnostyki i regeneracji turbosprężarek w naszym autoryzowanym serwisie jazda po wymianie turbiny dla Klientów ASO Bosch Service Pawlik jest przyjemnością, natomiast docieranie turbiny po regeneracji nie odbiega od normalnego użytkowania pojazdu z turbo.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze