Jak jeździć z turbiną
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Pytanie o to, jak jeździć z turbiną, jest często zadawane przez osoby, które po raz pierwszy wsiadają na fotel kierowcy samochodu z turbodoładowanym silnikiem. To dotyczące jazdy z turbosprężarką pytanie jest w pełni uzasadnione, ponieważ wielu z nas słyszało coś o tym, że istnieje zasada gaszenia silnika Diesla z turbo i znacząco wpływa to na żywotność turbiny. Informacje na temat tego, kiedy włącza się turbina w samochodzie, ile stygnie turbina i – przede wszystkim – ile wytrzymuje turbina w silniku Diesla, zawarliśmy w artykule, którego rozwinięcie znajduje się poniżej. Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu to na pozór błaha, lecz w rzeczywistości bardzo istotna kwestia, której nie warto zaniedbywać. Dlaczego ❓ O tym istotnym aspekcie użytkowania samochodu z turbo przeczytasz w kolejnych akapitach.
Chłodzenie turbiny – ile czasu zajmuje?
Z samochodu wyposażonego w turbodoładowany silnik Diesla nie warto wysiadać za szybko po dłuższej trasie. Zalecenie to kierowane do wszystkich miłośników turbodiesli jest nie bez przyczyny. Całą sytuację z pewnością łatwiej sobie wyobrazić, jeśli wiemy, jak działa turbosprężarka samochodowa. Uważamy to za turbo interesujący temat! Zarówno turbina w samochodzie benzynowym, jak i turbosprężarka w dieslu mają za zadanie podnoszenie dynamiki pracy pojazdu przy jednoczesnym niskim spalaniu paliwa. To właśnie ze względu na te właściwości turbo opcją poszukiwaną przez wiele osób jest uturbianie tych jednostek napędowych, które fabrycznie nie zostały wyposażone w turbosprężarkę. W samochodach z silnikiem Diesel turbina i gaszenie silnika to ściśle powiązane ze sobą kwestie. Turbo podczas dynamicznego pokonywania tras osiąga wysokie wartości temperatury pracy, a także generuje imponujące prędkości obrotowe. Jest to możliwe dzięki smarowaniu turbosprężarki olejem, co zabezpiecza pracujący silnik. Wygaszenie obrotów rozpędzonej turbiny wymaga czasu, zazwyczaj jest to co najmniej 90 sekund. Jeśli wcześniej wyłączymy silnik, turbo nadal wiruje, jest jednakże pozbawione smarowania. Powtarzająca się tego typu sytuacja wpływa na szybkie powstawanie uszkodzeń mechanicznych turbiny. W takim razie jak jeździć z turbiną, żeby nie zamulić❓ Właściwa technika jazdy turbo (benzyna i olej napędowy) wymaga od kierowcy odczekania około 1,5 minuty na wyciszenie pracy turbo przy włączonym silniku. To, jak gaszony jest silnik diesla, ma mocny wpływ na jego funkcjonowanie oraz podatność na usterki. Jeżeli obawiamy się, że nie będziemy pamiętać o odczekaniu na wyciszenie pracy turbo, warto zainteresować się zakupem urządzenia, jakim jest turbo timer.
Turbina samochodowa – objawy awarii
Turbosprężarka samochodowa jest elementem, którego warunki pracy są naprawdę ciężkie. Z tego powodu turbina może nie tylko ulegać awariom mechanicznym, ale także zużyciu eksploatacyjnemu. Miłośnicy motoryzacji, którzy chętnie dokonują drobnych napraw we własnych garażach, często kierują się do nas z pytaniem o to, jak przeprowadzić czyszczenie turbiny bez wyciągania jej z pojazdu. Tego typu naprawy wiążą się z dużym ryzykiem wprowadzenia zanieczyszczeń do układu turbo, a w obliczu prędkości pracy wirnika nawet najdrobniejsze jego elementy mogą stać się przyczyną poważnego uszkodzenia wielu części turbosprężarki. W zasadzie nie powinniśmy używać określenia takiego jak samodzielna regeneracja turbiny, ponieważ proces określany mianem kompletnej regeneracji nie jest możliwy do realizacji bez warunków laboratoryjnych oraz specjalistycznej aparatury. Objawy awarii turbosprężarki samochodowej to między innymi nietypowe, niepokojące dźwięki turbiny. Świst, gwizd i wycie turbo to jedna z pierwszych oznak usterki, występująca obok symptomów typu pogorszona dynamika silnika, generowanie słabszych osiągów czy zwiększenie zadymienia z rury wydechowej. Jeśli nie zastosujemy się do tego, jak jeździć dieslem z turbiną, objawy te prawdopodobnie wystąpią przedwcześnie. Bagatelizowane spaliny z turbiny, metaliczne dźwięki turbo czy spadki mocy to znaki, które mogą wskazywać na awarię, usterkę czy rozszczelnienie turbiny. Objawy zbagatelizowane mogą wywołać nawet rozbieganie silnika Diesla. Na oznaki obciążonego awarią lub zużytego turbo warto zwracać szczególną uwagę, by turbina nie stała się źródłem kosztownych i skomplikowanych uszkodzeń wtórnych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli masz samochód z turbosprężarką, istnieją pewne zasady, których należy przestrzegać, aby zapewnić jej prawidłowe działanie i długą żywotność. Oto kilka wskazówek dotyczących jazdy z turbosprężarką:
Odpowiednie rozgrzanie silnika: Należy poczekać kilka minut po uruchomieniu silnika, zanim przystąpisz do jazdy. Dzięki temu turbosprężarka i inne elementy układu napędowego osiągną odpowiednią temperaturę.
Uważaj na przeciążanie silnika: Nie należy przeciążać silnika, zwłaszcza na wysokich obrotach. Zbyt duże obciążenie może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Unikaj częstego jazdy na niskich obrotach: Należy unikać jazdy na niskich obrotach, ponieważ turbo nie będzie działało tak efektywnie i może prowadzić do zwiększenia zużycia paliwa.
Przestrzegaj zalecanego interwału serwisowego: Należy przestrzegać zalecanego przez producenta interwału serwisowego i regularnie wymieniać olej oraz filtry.
Unikaj jazdy na wysokim biegu na dłuższy czas: Należy unikać jazdy na wysokim biegu przez dłuższy czas, ponieważ jest to niekorzystne dla turbosprężarki.
Pamiętaj, że jazda zgodnie z tymi wskazówkami pomoże zwiększyć trwałość i wydajność Twojego turbosprężarki.
Prawidłowe użytkowanie turbo wpływa na jego żywotność, a najmniejsze objawy awarii turbo należy jak najszybciej usunąć. Fajny artykuł