
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
1. Uturbienie silnika
Montowany w wielu samochodach silnik z turbiną to opcja uznawana przez wielu kierowców za najlepszą. W zależności od modelu w pojazdach znajdują się zróżnicowane wersje jednostek napędowych, łączy je jednakże wspólna cecha, jaką jest turbodoładowanie. Podzespół odpowiadający za generowanie satysfakcjonującej dynamiki pojazdu z jednoczesnym zmniejszonym poborem paliwa może okazać się bardzo kosztowny, jeśli samochód z turbosprężarką nie jest użytkowany we właściwy sposób. W artykule, który opracowaliśmy specjalnie dla wszystkich zainteresowanych turbodoładowanymi silnikami, poruszyliśmy kwestie związane z tym, czy turbina chodzi na wolnych obrotach, czy chwilowa utrata mocy podczas jazdy może wskazywać na turbosprężarkę, a także jak eksploatować auto z turbiną, by cieszyć się jej pełną sprawnością maksymalnie długo.

3. Ile wytrzymuje turbina?
Odpowiedź na pytanie o to, jaka jest żywotność turbosprężarki samochodowej, zależy od wielu czynników i nie jest jednoznaczna. Sytuacje, w których nie włącza się turbosprężarka bądź turbo nie doładowuje, są dla użytkownika pojazdu jednoznacznym komunikatem, że wystąpił (zazwyczaj poważny) problem z turbosprężarką. Ile wytrzyma turbosprężarka w dieslu, a ile w benzynie? Statystycznie turbina w silniku wysokoprężnym może pracować nawet przez około 200 000 km, ale jest to uzależnione od tego, z jaką dbałością samochód jest użytkowany. W silniku benzynowym, który pracuje pod nieco mniejszym obciążeniem niż diesel, turbosprężarka może przetrwać jeszcze dłużej. Oczywiście w sytuacjach, gdy użytkownik samochodu nie przykłada starań do optymalnej eksploatacji samochodu, a jego technika jazdy (turbo benzyna i Diesel) nie jest właściwa, turbosprężarka może przetrwać zaledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Niezależnie od tego, czy pod maską pracuje turbina w samochodzie Diesel, czy też turbina w samochodzie benzynowym, możemy uchronić turbosprężarkę przed przedwczesną destrukcją. Czy istnieją ogólne praktyczne wskazówki na temat tego, jak jeździć Dieslem z turbiną oraz jak jeździć z turbiną – benzyna? Podstawowym zaleceniem jest dostosowanie temperatury silnika do sposobu, w jaki turbosprężarka jest użytkowana. Najprościej mówiąc, chodzi o to, aby nie generować wysokich prędkości obrotowych tuż po odpaleniu silnika. Turbodoładowana jednostka napędowa musi mieć czas na rozgrzanie się, aby do turbosprężarki mogło zostać dostarczone optymalne smarowanie. Inna cenna wskazówka mówi o konieczności odczekania po jeździe, aż turbosprężarka zwolni swoje obroty. Po trasie nie powinniśmy od razu gasić rozgrzanego silnika, ponieważ w takiej sytuacji dopływ oleju do pracującej w wysokiej temperaturze turbosprężarki zostaje gwałtownie odcięty. Powtarzane działania tego typu przełożą się na narastające problemy z turbiną prowadzące do braku możliwości użytkowania pojazdu.

Turbosprężarka a brak mocy samochodu
W sytuacji, gdy nasz samochód z silnikiem benzynowym bądź dowolnej marki Diesel brak mocy na ciepłym silniku wykazuje coraz częściej, warto poszukać miejsca, w którym przeprowadzona zostanie diagnostyka turbosprężarki. Innym problemem zgłaszanym przez klientów autoryzowanej pracowni regeneracji turbosprężarek Bosch Service Pawlik jest niedoładowanie turbiny z niskich obrotów. Przyczyny tej sytuacji mają charakter mechaniczny i dotyczą wewnętrznych uszkodzeń turbo. Podobną diagnozę wstępną możemy postawić, gdy problemem są spaliny z turbiny. Dostrzegalne podczas jazdy spadki mocy samochodu są powodowane zazwyczaj przedostaniem się elementów ciał stałych do turbo. Najmniejsze drobiny w układzie mogą stać się zabójcze dla rozgrzanych, rozpędzonych elementów pracującej turbosprężarki. Nawet niewielkie wyłamania lub pęknięcia części znajdują odbicie w pogorszonym funkcjonowaniu auta. Brak mocy i drgania silnika, świst turbo czy spadek mocy po rozgrzaniu silnika to symptomy, które powinny skłonić nas do niezwłocznej diagnostyki turbosprężarki. Identyczną reakcję zalecamy w sytuacjach, gdy turbina raz się włącza, a raz nie. Jeśli zamontowana w Twoim samochodzie turbina nie zawsze się włącza, nie zwlekaj z umówieniem się do naszego serwisu. Ze skutkami błędów eksploatacyjnych samochodu z turbo bądź z uszkodzeniami mechanicznymi turbosprężarki poradzimy sobie w 1 dzień, a regeneracja turbosprężarki zostanie przeprowadzona zgodnie z najwyższymi standardami Melett.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze