Localizations image

Studzenie turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja Turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Miłośnicy dynamicznej jazdy Dieslem niekiedy zapominają o bardzo istotnej kwestii, jaką jest studzenie turbiny. Wymaga tego każdy wariant użytkowania pojazdu – zarówno pokonywanie dłuższych tras, jak i jazda dieslem po mieście. Po użytkowaniu auta z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym warto odczekać chwilę, pozostawiając samochód na biegu jałowym, ponieważ najczęściej wymieniane przez specjalistów przyczyny uszkodzenia turbiny w Dieslu to właśnie nagłe pozbawianie turbo smarowania. Turbosprężarka, zasada działania tego podzespołu oraz informacje na temat kształtowania dobrego nawyku studzenia turbo to informacje, które opracowaliśmy w niniejszym artykule.

Studzenie turbiny

Co szkodzi turbinie w silniku Diesla?

Turbosprężarki obecne w większości silników wysokoprężnych są wrażliwe na działanie licznych czynników, które mogą wpływać na ich działanie destrukcyjnie. Każdego kierowcę powinna zainteresować relacja taka jak Diesel a małe przebiegi. Nie bez przyczyny mówi się, że Diesle to samochody na trasę. Oczywiście pojazdy z silnikiem wysokoprężnym mogą być także z powodzeniem użytkowane do krótkodystansowej jazdy miejskiej, jednakże od czasu do czasu należy udać się w dłuższą podróż. Jest to sposób na to, jak przegonić Diesla. Dzięki dynamicznej jeździe na większą odległość turbodoładowany silnik wysokoprężny osiąga optymalną temperaturę do pozbycia się zanieczyszczeń z układu. Po tego typu jeździe zalecamy odczekanie, aż praca turbosprężarki zwolni, aby nie odcinać rozgrzanej i rozpędzonej maszynie dopływu oleju. Turbina w samochodzie Diesel wymaga specjalnego traktowania, które posłuży także dłuższej żywotności innych podzespołów. Zalecenia producenta pojazdu co do terminowości wymiany oleju i filtrów w samochodzie powinniśmy traktować bezdyskusyjnie. Zanieczyszczony olej napędowy bądź paliwo niskiej jakości także może przyczynić się do awarii turbo, systemu wtryskowego czy też filtra cząstek stałych. Wymienione podzespoły to standardowe wyposażenie współczesnych Diesli, a koszty ich wymiany na nowe w przypadku usterek mogą być naprawdę wysokie. Warto zadziałać profilaktycznie, stosując się do prostych, wymienionych przez nas zasad. Bardzo podobne działania należy podjąć także wówczas, gdy interesuje nas to, jak dbać o silnik benzynowy z turbiną. Technika jazdy turbo (benzyna i diesel) wymaga od kierowców koncentracji na sygnałach wysyłanych przez pojazd oraz na pamiętaniu o kilku istotnych szczegółach. Wśród nich na prowadzenie wysuwa się konieczność odczekania, aż turbosprężarka ostygnie po jeździe.

Co szkodzi turbosprężarce?

Silnik: Diesel | Turbina | Gaszenie silnika

Turbina samochodowa to element doceniany przez kierowców. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania silniki wysokoprężne wykazują imponującą dynamikę, za którą odpowiadają poszczególne rodzaje turbosprężarek. Świadomość kierowców w kwestii jazdy z turbo wzrasta i coraz częściej spotykamy się z pytaniami o to, jak jeździć, żeby nie zamulić turbiny. To potoczne wyrażenie oddaje w zupełności sedno problemu, gdyż niewłaściwie użytkowana turbosprężarka pogarsza dynamikę jazdy oraz komfort użytkowania samochodu. W turbodoładowanych silnikach, między innymi 1.9 TDI, załączanie turbiny to także istotna kwestia. Nie warto od razu generować wysokich prędkości licznikowych i obrotowych, ponieważ turbosprężarka potrzebuje około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po układzie. Nagłe zgaszenie silnika sprawi, że dopływ czynnika smarującego zostanie nagle odcięty od nadal pracującej, wytracającej prędkość turbiny. Wiedza na temat tego, jak działa turbosprężarka i jak jeździć Dieslem z turbiną z pewnością sprawi, że żywotność turbosprężarki będzie cieszyć kierowcę przez długi czas. W niektórych samochodach stosowane jest dodatkowe chłodzenie turbiny, najczęściej jednak sami powinniśmy zadbać o to, by wystudzić turbo po jeździe. Interesującym urządzeniem jest turbo timer, o którym pisaliśmy w naszym poprzednim artykule. Jeżeli aktualny kierowca lub poprzedni użytkownik auta nie dba o turbo, prędzej czy później z pewnością zainteresuje się tym, ile trwa regeneracja turbiny. Czytelników, których interesuje naprawa turbosprężarek oraz uzyskanie informacji na temat tego, jakie uszkodzona turbosprężarka objawy wykazuje w pojeździe, zapraszamy do lektury innych naszych opracowań stworzonych we współpracy ze specjalistami z zakresu regeneracji turbo.

Turbo, a gaszenie silnika

Komentarze

Bartek 2023-01-23 14:49:36

Studzenie turbosprężarki jest ważnym krokiem w przedłużeniu jej żywotności i zapobieganiu uszkodzeniom. Zaleca się, aby po wyłączeniu silnika, przed jego zatrzymaniem, pozwolić na pracę silnika na biegu jałowym przez kilka minut. Dzięki temu turbosprężarka będzie mogła powoli stygnąć, co może zapobiec naprężeniom termicznym i przedłużyć żywotność turbo. Kiedy turbo pracuje, generuje dużo ciepła, a temperatura turbo może osiągnąć bardzo wysokie poziomy. Kiedy silnik jest wyłączony, olej, który smaruje łożyska turbo, przestaje płynąć, co może spowodować, że turbo będzie bardzo gorące. To ciepło może powodować naprężenia termiczne i odkształcenia na elementach turbo. Pozwalając silnikowi pracować na biegu jałowym, turbo nadal otrzymuje przepływ oleju i może powoli stygnąć, co może zapobiec naprężeniom termicznym i przedłużyć żywotność turbo. Ważne jest również, aby pamiętać, że podczas jazdy ważne jest unikanie nadmiernego pracowania na biegu jałowym, przeciążania silnika oraz przegrzewania się silnika. Te działania mogą powodować nadmierne nagrzewanie się turbo i jej elementów, prowadząc do naprężeń termicznych i odkształceń na elementach turbo, co może prowadzić do awarii przedwcześnie.

Józef 2020-10-26 15:34:47

Zawsze każdy mi powtarzał, że turbo po jeździe trzeba ostudzić, zwłaszcza, jak auto zrobi dłuższą trasę, bo po zatrzymaniu auta potrafi jeszcze przez chwilę pracować, a zgaszenie auta, może doprowadzić do jakiegoś zatarcia itp, widać nie kłamali.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO