Turbo timer – co to jest?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dzisiaj zajmiemy się urządzeniem, jakim jest turbo timer. Co to jest, ile kosztuje i czy warto go stosować? Jazda turbodoładowanym Dieslem lub turbo silnikiem benzynowym rządzi się własnymi zasadami, od których przestrzegania zależy dobra kondycja turbiny, układu wtryskowego czy filtra cząstek stałych DPF/FAP/GPF. Użytkownicy Diesli z turbo, zwłaszcza ci, którzy tego typu samochodami jeżdżą od niedawna, mają tendencję do wyłączania silnika od razu po zatrzymaniu się z wymagającej dla jednostki napędowej trasy. Niestety, jest to jedno z tych działań, co szkodzi turbinie. Warto mieć świadomość, ile stygnie turbina i co zrobić, aby nie dopuścić do nagłego przerwania smarowania w rozgrzanym turbo.
Turbo timer do Diesla
Wśród istotnych zasad użytkowania silników wysokoprężnych jako podstawę można wymienić odpowiednio częste wymiany oleju i filtrów, a także chłodzenie turbiny po zatrzymaniu. Aby ostudzić turbo, wystarczy odczekać w samochodzie około 3 minut. Jest to czas na spowolnienie obrotów rozpędzonej i rozgrzanej turbosprężarki. To na pozór proste zadanie okazuje się dla wielu kierowców niewykonalne z różnych przyczyn. Urządzeniem, które może ograniczyć problemy z chłodzeniem turbiny, jest turbo timer. Diesel z pewnością odwdzięczy się nam dłuższą żywotnością, jeśli jednemu z jego najistotniejszych elementów, czyli turbinie, zapewnimy optymalne warunki pracy. Wbrew pozorom potężnym wrogiem turbo jest system start/stop. Jaki turbo timer kupić, aby osiągnąć jego maksymalną skuteczność działania? Turbo timer i opinie na temat tego urządzenia są zazwyczaj pozytywne. Typy tych niewielkich urządzeń różnią się ilością funkcji, lecz w gruncie rzeczy każdy turbo timer pełni jedno główne zadanie – opóźnia wyłączenie silnika nawet gdy już wyjmiemy kluczyk lub kartę ze stacyjki, wysiądziemy z samochodu i go zamkniemy. W przypadku urządzenia, jakim jest turbo timer, cena może wynosić kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Nie jest to duży koszt w obliczu realnej szansy na przedłużenie żywotności turbosprężarki. Jeśli chodzi o turbo timer, montaż najlepiej powierzyć specjalistom od elektroniki w serwisie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbo timer, również znany jako "timer chłodzenia turbo", to elektroniczne urządzenie, które jest zamontowane w pojeździe wyposażonym w silnik z turbosprężarką. Jest ono zaprojektowane, aby automatycznie utrzymywać pracę silnika przez określony czas po wyłączeniu zapłonu. Celem turbo timera jest pozwolenie na powolne schłodzenie turbosprężarki po wyłączeniu silnika. Jak wcześniej wyjaśniłem, po wyłączeniu silnika przepływ oleju smarującego łożyska turbo jest zatrzymany, co może spowodować, że turbo stanie się bardzo gorące. To ciepło może powodować naprężenia termiczne i odkształcenia na elementach turbo. Dzięki pozwoleniu silnikowi na pracę na biegu jałowym przez określony czas, turbo nadal otrzymuje przepływ oleju i może powoli stygnąć, co może zapobiec naprężeniom termicznym i przedłużyć żywotność turbo. Turbo timer zwykle pozwala kierowcy ustawić określony czas pracy na biegu jałowym, zazwyczaj między 1 a 5 minutami, w zależności od urządzenia. Niektóre turbo timery mają również inne funkcje, takie jak wyświetlacz odliczania czasu, automatyczne lub manualne wyłączanie, a także czujniki temperatury, które mogą wykryć, kiedy turbo wystarczająco się schłodziło, aby bezpiecznie wyłączyć silnik.