Kapiący olej z turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Kapiący olej z turbiny jest sporym problemem, którego obawia się wielu kierowców z posiadanym turbodoładowaniem. Bardzo często te rozterki biorą się z przemyśleń na temat ubytku oleju, który może być związany z poważną usterką turbosprężarki, która wiąże się ze sporymi kosztami regeneracji lub jej całkowitą wymianą. Jednak kapiący olej nie zawsze może świadczyć o jej uszkodzeniu. Jakie są objawy kapiącego oleju, sygnalizującego awarie i co jest tego przyczyną? Do ubytku oleju na zewnątrz turbosprężarki, jak również do zaburzenia procesu, jakim jest „branie oleju” dochodzi poprzez występowanie wadliwego systemu uszczelnień w urządzeniu mechanicznym, który jest spowodowany przez różnorodne czynniki.

Co oznacza wyciek oleju z turbiny?
W celu omówienia i zrozumienia faktu wycieków z maszyny wirnikowej należy przybliżyć budowę turbosprężarki. Wewnątrz urządzenia, po stronie gorącej i po stronie zimnej, aby sprężarka była szczelna, musi zostać uruchomiona. Po wprowadzeniu jej w ruch zostaje wytworzone ciśnienie. Tak więc wyciek oleju z łożysk turbiny, podczas jej wyciągnięcia jest, jak najbardziej rzeczą oczywistą. Jeżeli maszyna wirnikowa jest sprawna, system łożysk pracuje w sposób poprawny, to nie występuje opcja przedostania się do turbiny oleju. Co zatem może spowodować spływ oleju z turbo? Po pierwsze, zastosowanie uszczelek o złym kształcie. Nieprawidłowe dopasowanie może przyczyniać się do dławienia oleju. Kolejnym powodem jest zapchanie przewodów spływu olejowego. Co może być tego przyczyną? Na przykład zgięty lub zdeformowany przewód. Za duże ciśnienie spalin czy też źle funkcjonujący układ odpowietrzenia skrzyni korbowej. Wycieki oleju odgrywają zasadniczą rolę w potencjalnym zepsuciu turbiny, ale często nie stanowią one bezpośredniej przyczyny, czego dowodem jest zanieczyszczony olej, jako objaw decydujący. Zanieczyszczona ciecz, która może posiadać różnego rodzaju opiłki, często przyczynia się do zniszczenia podzespołu. Jeżeli olej nie przejdzie odpowiedniego przefiltrowania, to może doprowadzić do przetarcia łożyska maszyny wirnikowej. Jeżeli będziemy przestrzegać cyklicznej wymiany oleju – powinniśmy tego uniknąć. Kolejne działanie, które prowadzi do uszkodzenie turbiny jest brak dostarczenia oleju. Brak olejowania przyczynia się do wypalania łożysk. Takie nagłe pauzy w systemie smarowania to przede wszystkim brak odpowiedniego ciśnienia lub zły proces wymiany oleju. Pozbawienie maszyny wirnikowej tej cieczy może doprowadzić również do przebarwień termicznych.

Odpowiadamy na pytanie - jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej?
Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy nasza turbina zmierza się z problemem cieknącego oleju, jest wizyta w serwisie samochodowym. Specjaliści pracujący w Bosch Car Service, każdą zleconą awarię traktują poważnie. Na co dzień mierzą się przede wszystkim z sytuacją, w której turbina puszcza olej do intercoolera. Po wstępnym wywiadzie, posiadacze auta sygnalizują wyciek oleju z turbiny 1.9 TDI, podczas postoju. Plama na podłożu mówi o tym dość dosadnie. Nawet najmniejsze pojawienie się cieczy w maszynie wirnikowej to impuls wskazujący na nieszczelność urządzenia mechanicznego. Wszystkich wymienionych znaków nie można bagatelizować. Szybka reakcja na pojawiające się objawy, pomoże ustrzec kierowcę przed całkowitą degradacją silnika czy też wymianą turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Kapanie oleju z turbiny może być spowodowane kilkoma różnymi przyczynami. Jedną z najczęstszych przyczyn jest uszkodzenie uszczelniacza na wałku kompresora. Uszczelniacz ten odpowiada za utrzymanie odpowiedniego poziomu oleju w turbinie, i jego uszkodzenie może prowadzić do kapania oleju z turbiny. Innymi przyczynami mogą być: uszkodzenie uszczelki pod głowicą turbosprężarki, uszkodzenie uszczelki na końcu wałka kompresora, wypalenie się uszczelki pod kolektorem ssącym, uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia oleju, a także uszkodzenie węży oleju, które dostarczają olej do turbiny. Kapanie oleju z turbiny może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem, dlatego ważne jest, aby szybko zdiagnozować i usunąć przyczynę problemu. Warto skonsultować się z fachowcem, który pomoże dokładnie zdiagnozować i naprawić problem.
Problem jakim jest ubytek oleju, związany z jego wyciekiem powinien być jak najszybciej rozwiązany jeżeli nie chcemy aby doszło do poważniejszych uszkodzeń turbo czy też silnika.