Localizations image

Kapiący olej z turbiny

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.94

Kapiący olej z turbiny jest sporym problemem, którego obawia się wielu kierowców z posiadanym turbodoładowaniem. Bardzo często te rozterki biorą się z przemyśleń na temat ubytku oleju, który może być związany z poważną usterką turbosprężarki, która wiąże się ze sporymi kosztami regeneracji lub jej całkowitą wymianą. Jednak kapiący olej nie zawsze może świadczyć o jej uszkodzeniu. Jakie są objawy kapiącego oleju, sygnalizującego awarie i co jest tego przyczyną? Do ubytku oleju na zewnątrz turbosprężarki, jak również do zaburzenia procesu, jakim jest „branie oleju” dochodzi poprzez występowanie wadliwego systemu uszczelnień w urządzeniu mechanicznym, który jest spowodowany przez różnorodne czynniki.

 

Wyciekający olej z turbosprężarki
Kapiący olej z turbiny 

 


Co oznacza wyciek oleju z turbiny?

W celu omówienia i zrozumienia faktu wycieków z maszyny wirnikowej należy przybliżyć budowę turbosprężarki. Wewnątrz urządzenia, po stronie gorącej i po stronie zimnej, aby sprężarka była szczelna, musi zostać uruchomiona. Po wprowadzeniu jej w ruch zostaje wytworzone ciśnienie. Tak więc wyciek oleju z łożysk turbiny, podczas jej wyciągnięcia jest, jak najbardziej rzeczą oczywistą. Jeżeli maszyna wirnikowa jest sprawna, system łożysk pracuje w sposób poprawny, to nie występuje opcja przedostania się do turbiny oleju. Co zatem może spowodować spływ oleju z turbo? Po pierwsze, zastosowanie uszczelek o złym kształcie. Nieprawidłowe dopasowanie może przyczyniać się do dławienia oleju. Kolejnym powodem jest zapchanie przewodów spływu olejowego. Co może być tego przyczyną? Na przykład zgięty lub zdeformowany przewód. Za duże ciśnienie spalin czy też źle funkcjonujący układ odpowietrzenia skrzyni korbowej. Wycieki oleju odgrywają zasadniczą rolę w potencjalnym zepsuciu turbiny, ale często nie stanowią one bezpośredniej przyczyny, czego dowodem jest zanieczyszczony olej, jako objaw decydujący. Zanieczyszczona ciecz, która może posiadać różnego rodzaju opiłki, często przyczynia się do zniszczenia podzespołu. Jeżeli olej nie przejdzie odpowiedniego przefiltrowania, to może doprowadzić do przetarcia łożyska maszyny wirnikowej. Jeżeli będziemy przestrzegać cyklicznej wymiany oleju – powinniśmy tego uniknąć. Kolejne działanie, które prowadzi do uszkodzenie turbiny jest brak dostarczenia oleju. Brak olejowania przyczynia się do wypalania łożysk. Takie nagłe pauzy w systemie smarowania to przede wszystkim brak odpowiedniego ciśnienia lub zły proces wymiany oleju. Pozbawienie maszyny wirnikowej tej cieczy może doprowadzić również do przebarwień termicznych.

 

Wyciek oleju z turbosprężarki
Co oznacza wyciek oleju z turbiny?

 


Odpowiadamy na pytanie - jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej?

Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy nasza turbina zmierza się z problemem cieknącego oleju, jest wizyta w serwisie samochodowym. Specjaliści pracujący w Bosch Car Service, każdą zleconą awarię traktują poważnie. Na co dzień mierzą się przede wszystkim z sytuacją, w której turbina puszcza olej do intercoolera. Po wstępnym wywiadzie, posiadacze auta sygnalizują wyciek oleju z turbiny 1.9 TDI, podczas postoju. Plama na podłożu mówi o tym dość dosadnie. Nawet najmniejsze pojawienie się cieczy w maszynie wirnikowej to impuls wskazujący na nieszczelność urządzenia mechanicznego. Wszystkich wymienionych znaków nie można bagatelizować. Szybka reakcja na pojawiające się objawy, pomoże ustrzec kierowcę przed całkowitą degradacją silnika czy też wymianą turbosprężarki.

  

Jakie są odpowiedzi na pytanie kiedy turbina puszcza olej?
Odpowiadamy na pytanie - jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej?

  

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka, Turbo | Turbina samochodowa zasada działania 02 października 2018

Turbosprężarka, Turbo | Turbina samochodowa zasada działania

Turbo, Turbosprężarka, Turbina samochodowa zasada działania | Centrum Meletta...

Wałek turbosprężarki 26 listopada 2020

Wałek turbosprężarki

Wałek turbosprężarki określany jako wał z kołem roboczym (z języka angielskiego...

Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało? 15 Grudzień 2020

Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało?

Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało? Jeżeli jesteś posiadaczem...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO