
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Oczywiście możliwe jest czyszczenie turbosprężarki od 1.9 TDI bez jej rozbierania, jednak nie jest możliwe jej dokładnie wyczyszczenie tym sposobem. Dlaczego? Nagar jest trudny do usunięcia, dostępne środki do czyszczenia zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania takie jak np. pianka do czyszczenia turbiny jedynie połowicznie usuną go. Jeżeli zależy Ci na dokładnym wyczyszczeniu turbiny z zanieczyszczeń, najlepszym rozwiązaniem będzie zwrócenie się z tym do serwisu specjalizującego się w regeneracji i naprawach turbosprężarek, gdzie turbo zostanie poddane wstępnej weryfikacji, a następnie po rozebraniu na części pierwsze dokładnie wyczyszczone.
1. Zacinające się łopatki turbiny VNT | Objawy usterki
Wspomniany nagar będzie powodował nie tylko zacinanie się łopatek turbiny, ale również spowodować może ich całkowite zablokowanie w jednej z pozycji. Po czym poznać, że to właśnie awaria mechanizmu zmiennej geometrii VNT wpływać może na zaburzoną pracę silnika pojazdu? Objawami takiego stany rzeczy może być spadek osiągów pojazdu, nieregularna praca jednostki napędowej – szarpanie oraz podejrzane dźwięki. Również kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej wskazywać mogą na usterkę technologii VNT.
Przed podjęciem pochopnej decyzji, należy przeprowadzić dokładną diagnostykę, ponieważ niesprawna zacinające się łopatki zmiennej geometrii turbiny spowodowane mogą być nieszczelną gruszką turbiny.

Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna
Jeżeli po wymianie turbiny, bez względu czy na zregenerowaną, czy na fabrycznie nową, brak mocy pojazdu wskazywać może na nieprawidłowy jej montaż – skręcone przewody, nieodpowiednio dobrana turbosprężarka do silnika pojazdu. W przypadku turbosprężarki zregenerowanej brak mocy samochodu wskazywać może na nieprecyzyjnie przeprowadzony proces regeneracji – niedokładnie wyczyszczone wnętrze turbo, czy też brak kalibracji zmiennej geometrii turbo lub złe ustawienie sztangi turbiny.
Przed wymianą turbo należy dokładnie przygotować układ – likwidacja problemu, który spowodował usterkę to czynnością pierwszorzędną. Pamiętać trzeba także o wyczyszczeniu miejsc, w których zalegać może stary, zanieczyszczony olej silnikowy pozbawiony swoich właściwości. W przypadku uzupełniania nowego oleju należy dobrać jego odpowiednią ilość – zbyt duża ilość powodować może wycieki oleju, natomiast jego zbyt mały poziom spowoduje przegrzanie turbo.
Istotny także jest filtr oleju – powinien posiadać wysokie właściwości filtrujące.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze