Typowe awarie w samochodach ze zmienną geometrią turbiny
Jeśli posiadasz auto ze zmienną geometrią turbiny, objawy mówiące o jej awarii tym to między innymi szarpanie podczas przyspieszania, które oznaczać może zacięcie się kierownic zmiennej geometrii. Czym jest spowodowane zacinanie się lub też całkowite unieruchomienie kierownic VNT? Najczęstszą przyczyna jest nagar, który powstał wskutek niedopalonego paliwa oraz oleju w połączeniu z cząstkami sadzy zablokował łopatki VNT.
Usterka jaka jest zacinająca się zmienna geometria turbiny spowodowana może również być awarią elementów turbodoładowania takich jak:
- siłownik turbiny, potocznie zwany gruszką,
- rozregulowany ogranicznik – zderzak turbiny,
- rozregulowana sztanga turbiny (cięgno).
Zastanawiasz się nad regeneracją turbo ze zmienną geometrią turbiny 1.9 TDI? Zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, gdzie oprócz ceny regeneracji uzyskają Państwo również odpowiedzi na inne nurtujące Was pytania.
Turbina ze zmienną geometrią łopatek - jak działa?
Łopatki zmiennej geometrii turbiny umieszczone są na pierścieniach, umożliwiających zmianę kąta nachylenia łopatek VNT. Podczas jazdy na niskich obrotach łopatki te formują niewielkie pole dla przepływających spalin, eliminując jednoczenie występowanie turbodziury. Z kolei podczas osiągania wysokich obrotów łopatki tworzą większy obszar umożliwiając umożliwiając w ten sposób spalinom przedostać się do wirnika turbiny. Zastanawiasz się nad zakupem samochodu, ale nie wiesz co lepsze: turbina ze zmienną geometrią czy bez? W przypadku stałej geometrii mamy do czynienia wyłącznie w starszych silnikach, nowsze samochody posiadają mechanizm VNT, który opracowany został w celu zniwelowania efektu turbodziury.
Dodaj komentarz

Komentarze
Jeżeli reaguje sie szybko na jakąkolwiek awarie samochodu, czy to rozregulowana sztanga turbiny czy tez zacinające sie łopatki turbiny to nie ma możliwości aby doszło to uszkodzenia turbo. Nie bez powodu się mówi - jak dbasz tak masz ;)