Turbina wyssała olej z silnika - dlaczego?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Główną przyczyną powodującą to, że turbina zassała olej jest wyeksploatowana, zużyta jednostka napędowa, pojawiają się wówczas tzw. przedmuchy silnika. Dzieje się tak, kiedy przez odmę turbo zasysa olej, który podawany do silnika traktowany jest jak paliwo, czyli następuje spalanie oleju. Taka sytuacja doprowadza w rezultacie do znanej wszystkim „choroby” pojazdów diesla mianowicie rozbieganie się silnika.
Przyczynami mogą być również: wysłużona turbosprężarka oraz uszkodzone uszczelniacze na wałku, wtedy duża ilość oleju silnikowego dostaje się do kolektora.
1. Wyciek oleju z turbiny 1.6 HDI
Popularne silniki 1.6 HDI stworzone przez koncern PSA, jak każde inne wymagają dobrej jakości oleju. Jednak w przypadku silników francuskiego koncernu mamy do czynienia również z filtrem na przewodzie zasilania olejem turbo oraz wkomponowaną chłodnicę oleju – zastosowanie to miało wpłynąć na wydajność. Jednakże, jak się okazuje gorszej jakości olej sprawia, że gromadząca się sadza szybko zablokować może filtr co doprowadzić może nie tylko do awarii turbo, ale ucierpieć może również pompa próżniowa.
Niski poziom oleju w turbinie spowodowany może być uszkodzonymi uszczelkami lub sparciałymi, popękanymi przewodami. Dlatego też warto przeprowadzać systematyczne przeglądy poszczególnych układów, aby w trakcie podróży nie doszło do przykrej niespodzianki.
Turbina przepuszcza olej do intercoolera
Niewielkie ilości oleju w dolocie nie spowodują poważnej awarii, inaczej wygląda sytuacja w chwili kiedy np. w intercoolerze oleju zacznie przybywać. Źródłem takiego stanu rzeczy jest zbyt wysokie ciśnienie w turbinie, przez co dochodzi do „wypychania” oleju silnikowego nie tylko do intercoolera, ale również i do układu wydechowego, tak, więc jeżeli również spotkałeś się ze zdarzeniem, kiedy to pluje olejem z wydechu to prawdopodobnie turbo może być tego przyczyną.
Inną przyczyną wycieku oleju może być zablokowana lub zazwyczaj zimą – zablokowana odma. Również zbyt duży poziom oleju powodował będzie wyciek oleju z turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka wysysająca olej z silnika może być spowodowane przez kilka czynników, takich jak:
Uszkodzenie uszczelniaczy na wałku turbo - jeśli uszczelniacze są uszkodzone lub zużyte, olej może przedostawać się do kanałów turbosprężarki i być zasysany przez nią.
Nieprawidłowe ciśnienie oleju - jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, nie jest on w stanie prawidłowo smarować turbosprężarki, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Zabrudzenie kanałów oleju - jeśli kanały oleju są zabrudzone, olej może być trudniej przepływać przez turbosprężarkę, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Przeciek oleju - często towarzyszy uszkodzeniu uszczelniaczy wałka turbo, kiedy to olej przedostaje się do kanałów turbosprężarki.
W takim przypadku konieczna jest wizyta w serwisie, gdzie mechanicznie sprawdzi przyczynę i wymieni uszkodzone elementy.