Localizations image

Jak sprawdzić turbinę, czy bierze olej?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.90

Z niepokojem dostrzegasz znaczny ubytek oleju w Twoim aucie? Zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy turbina bierze olej? Na pewno w grę wchodzi usterka układu turbodoładowania. Musimy ją zlokalizować i nie dopuścić do katastrofalnego w skutkach defektu turbosprężarki. Turbosprężarka często puszcza olej, szczególnie w przypadku aut z dość wysokim przebiegiem i mocno wyeksploatowanym stanem, dlatego nieszczelne turbo stanowi poważną wadę układu turbodoładowania i wymagana jest konieczna wizyta w autoryzowanym serwisie. Na pewno jesteś świadomy, że jazda z uszkodzoną turbiną, która przepuszcza olej jest niewskazana, ponieważ w dość krótkim czasie może przyczynić się do awarii silnika, która może być niemożliwa do naprawienia. Turbo bierze olej? Zauważyłeś spore plamy na podłożu w miejscu stacjonowania Twojego samochodu? Potrzebna będzie specjalistyczna konsultacja w serwisie Bosch Car Service.

 

Turbo w Bosch Car Service
Jak sprawdzić turbinę, czy bierze olej?


Objawy uszkodzonej turbiny – turbo „puszcza” olej

Żadnego ze specjalistów z zakresu regeneracji turbosprężarek nie dziwi różnorodność awarii turbo, z jaką borykają się Klienci z całego kraju. Turbina bierze olej do intercoolera? Zmagasz się z sytuacją, gdzie turbina puszcza olej do wydechu? To standardowe usterki, które mogą świadczyć o problemie z zastosowanymi uszczelkami. Mogą one być już w stopniu zużytym lub są niedostatecznie dopasowane, co wpływa na przecieki cieczy smarującej. Nierzadko wina leży również po stronie przewodu spływu oleju. Występowanie spalonego, nieświeżego oleju mogło przyczynić się do deformacji przewodu lub jego zapchania. Jak się zachować, jeżeli turbo po regeneracji bierze olej? To znak, żeby ponownie zawitać do wybranego przez nas serwisu, w którym regeneracja została przeprowadzona. Ewidentnie naprawa została zrealizowana w sposób niekompletny lub błędnie zdiagnozowano problem naszej turbosprężarki. Czynnością obowiązkową po akcji naprawczej jest przeprowadzenie analizy szczelności instalacji smarowania. Jej drożność i stan przewodów musi być taki, aby przepływ oleju był kompletny i nie dochodziło do żadnego wycieku.

 

Turbo do zamontowania w Bosch Car Service
Objawy uszkodzonej turbiny - turbo „puszcza” olej

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 828578-3 16 kwietnia 2021

Turbosprężarka 828578-3

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 828578-3...

Jak sprawdzić zmienną geometrię turbiny? 28 Grudzień 2020

Jak sprawdzić zmienną geometrię turbiny?

Jak sprawdzić zmienną geometrię turbiny? Czy możemy tego dokonać samodzielnie,...

Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT | Kalibracja turbo 12 marca 2021

Nieprawidłowa regulacja zderzaka VNT | Kalibracja turbo

Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważna jest również jej kalibracja,...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO