Po co jest turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina, inaczej nazywana turbosprężarką służy do zwiększania mocy silnika w samochodzie. Sama nazwa wskazuje, że turbosprężarka składa się z dwóch podstawowych elementów: turbiny i sprężarki, które są osadzone na tym samym wale. Wirnik turbiny jest napędzany gazami wylotowymi, a ty samym wirnik sprężarki również zostaje wprawiony w ruch i spręża powietrze trafiające do układu dolotowego. Głównym zadaniem urządzenia turbo jest powiększenie sprawności i mocy silnika dzięki wtłoczeniu dodatkowego powietrza do komory spalania, a tym samym zwiększenia ilości podawanego paliwa do komory spalania, czego nie jest w stanie zrobić ciśnienie atmosferyczne.
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Turbina a turbosprężarka
Z dwóch głównych części składa się turbosprężarka – turbiny i sprężarki, które stanowią odpowiednio część gorącą i zimną. Gazy wylotowe silnika spalinowego napędzają turbosprężarkę, przepływają poprzez wirnik turbiny, a następnie wydalane są przez układ wydechowy. W następnym kroku wirnik sprężarki sprężą powietrze, które wpada przez dolot i filtr, następnie to powietrze kierowane jest prosto do kolektora dolotowego. Urządzenie turbo jest stosowane w celu zwiększenia mocy silnika spalinowego, przez zwiększenie ilości powietrza, które trafia w jednostce czasu do cylindrów. Efektami pośrednimi, które uzyskamy poprzez doprowadzenie większej ilości powietrza do silnika, są: redukcja emisji szkodliwych substancji oraz generalnie zmniejszenie zużycia paliwa.
1. Turbina: problem czy atut? - Gdzie jest turbina w samochodzie
Według konstruktorów turbosprężarki, powinna ona starczyć na całe „życie” silnika. Jednak w praktyce rzadko kiedy tak bywa, a niejednokrotnie urządzenie turbo nadaje się do naprawy już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Czasami zdarza się tak, że przyczyną tego przedwczesnego zużycia są błędy konstrukcyjne, jednak najczęściej doprowadza do tego użytkownik, który nie przestrzega odpowiednich zasad eksploatacji silników z takim doładowaniem. Coraz częściej nie tylko kierowcy wykazują się brakiem elementarnej wiedzy na temat prawdziwych powodów awarii turbin, ale także pracownicy warsztatów. Przeciętnemu użytkownikowi samochodu z turbo nie jest potrzebna dokładna znajomość budowy turbosprężarki, lecz warto znać chociażby podstawy jej współpracy z silnikiem po to, aby lepiej zrozumieć konieczność ostrożnego rozruchu i wyłączania silnika.
2. Co to są turbiny i do czego służą? - Co to jest turbina
Turbina, inaczej turbosprężarka to urządzenie wirnikowe, która składa się, jak sama nazwa wskazuje – z turbiny i sprężarki. Turbina zasilana jest spalinami, a z kolei sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Turbosprężarka służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika, co dzieje się dzięki wytłoczeniu dodatkowego powietrza do komory spalania. Ta poprawa osiągów wynika z faktu, że sprężarka jest w stanie podać większą ilość powietrza do komory spalania, niż jest w stanie zrobić to ciśnienie atmosferyczne.
Główną zaletą urządzenia turbo jest zwiększenie sprawności silnika, a dzięki temu jego mniejszy rozmiar i masa oraz niższe obroty w czasie pracy. Kolejną zaletą jest obniżenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co czyni samochód bardziej przyjazny dla środowiska. Najpoważniejszą wadą jest duża awaryjność tego układu, ponieważ turbosprężarka pracuje w bardzo wysokich temperaturach i na bardzo szybkich obrotach, co naraża ją na ogromne obciążenia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest używana w silnikach spalinowych, aby zwiększyć ich moc i moment obrotowy. Dzieje się to poprzez wykorzystanie ciśnienia i przepływu spalin, które są emitowane przez silnik, do napędzania turbosprężarki. Turbosprężarka składa się z dwóch głównych wirników, z których jeden jest napędzany przez spaliny, a drugi jest połączony z wałem silnika. Gdy silnik pracuje, spaliny przepływają przez turbosprężarkę, napędzając jeden z wirników, który z kolei napędza drugi wirnik. Ten drugi wirnik jest połączony z wałem silnika, co powoduje, że wał obraca się szybciej niż byłby w stanie bez turbosprężarki. To pozwala silnikowi na osiągnięcie wyższej mocy i momentu obrotowego, co przekłada się na większą prędkość i wydajność pojazdu. Turbosprężarka jest często stosowana w silnikach samochodowych, silnikach ciężarówek, maszynach budowlanych, statkach i samolotach, ponieważ pozwala na zwiększenie mocy silnika bez zwiększania jego wielkości i wagi, co jest ważne w przypadku pojazdów mobilnych.