Localizations image

Po co jest turbina?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbosprezarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Po co jest turbina?

Turbina, inaczej nazywana turbosprężarką służy do zwiększania mocy silnika w samochodzie. Sama nazwa wskazuje, że turbosprężarka składa się z dwóch podstawowych elementów: turbiny i sprężarki, które są osadzone na tym samym wale. Wirnik turbiny jest napędzany gazami wylotowymi, a ty samym wirnik sprężarki również zostaje wprawiony w ruch i spręża powietrze trafiające do układu dolotowego. Głównym zadaniem urządzenia turbo jest powiększenie sprawności i mocy silnika dzięki wtłoczeniu dodatkowego powietrza do komory spalania, a tym samym zwiększenia ilości podawanego paliwa do komory spalania, czego nie jest w stanie zrobić ciśnienie atmosferyczne.

Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Turbina a turbosprężarka

Z dwóch głównych części składa się turbosprężarka – turbiny i sprężarki, które stanowią odpowiednio część gorącą i zimną. Gazy wylotowe silnika spalinowego napędzają turbosprężarkę, przepływają poprzez wirnik turbiny, a następnie wydalane są przez układ wydechowy. W następnym kroku wirnik sprężarki sprężą powietrze, które wpada przez dolot i filtr, następnie to powietrze kierowane jest prosto do kolektora dolotowego. Urządzenie turbo jest stosowane w celu zwiększenia mocy silnika spalinowego, przez zwiększenie ilości powietrza, które trafia w jednostce czasu do cylindrów. Efektami pośrednimi, które uzyskamy poprzez doprowadzenie większej ilości powietrza do silnika, są: redukcja emisji szkodliwych substancji oraz generalnie zmniejszenie zużycia paliwa.

1. Turbina: problem czy atut? - Gdzie jest turbina w samochodzie

Według konstruktorów turbosprężarki, powinna ona starczyć na całe „życie” silnika. Jednak w praktyce rzadko kiedy tak bywa, a niejednokrotnie urządzenie turbo nadaje się do naprawy już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Czasami zdarza się tak, że przyczyną tego przedwczesnego zużycia są błędy konstrukcyjne, jednak najczęściej doprowadza do tego użytkownik, który nie przestrzega odpowiednich zasad eksploatacji silników z takim doładowaniem. Coraz częściej nie tylko kierowcy wykazują się brakiem elementarnej wiedzy na temat prawdziwych powodów awarii turbin, ale także pracownicy warsztatów. Przeciętnemu użytkownikowi samochodu z turbo nie jest potrzebna dokładna znajomość budowy turbosprężarki, lecz warto znać chociażby podstawy jej współpracy z silnikiem po to, aby lepiej zrozumieć konieczność ostrożnego rozruchu i wyłączania silnika.

2. Co to są turbiny i do czego służą? - Co to jest turbina

Turbina, inaczej turbosprężarka to urządzenie wirnikowe, która składa się, jak sama nazwa wskazuje – z turbiny i sprężarki. Turbina zasilana jest spalinami, a z kolei sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Turbosprężarka służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika, co dzieje się dzięki wytłoczeniu dodatkowego powietrza do komory spalania. Ta poprawa osiągów wynika z faktu, że sprężarka jest w stanie podać większą ilość powietrza do komory spalania, niż jest w stanie zrobić to ciśnienie atmosferyczne.

Główną zaletą urządzenia turbo jest zwiększenie sprawności silnika, a dzięki temu jego mniejszy rozmiar i masa oraz niższe obroty w czasie pracy. Kolejną zaletą jest obniżenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co czyni samochód bardziej przyjazny dla środowiska. Najpoważniejszą wadą jest duża awaryjność tego układu, ponieważ turbosprężarka pracuje w bardzo wysokich temperaturach i na bardzo szybkich obrotach, co naraża ją na ogromne obciążenia.

Komentarze

Olek 2023-01-11 09:04:06

Turbosprężarka jest używana w silnikach spalinowych, aby zwiększyć ich moc i moment obrotowy. Dzieje się to poprzez wykorzystanie ciśnienia i przepływu spalin, które są emitowane przez silnik, do napędzania turbosprężarki. Turbosprężarka składa się z dwóch głównych wirników, z których jeden jest napędzany przez spaliny, a drugi jest połączony z wałem silnika. Gdy silnik pracuje, spaliny przepływają przez turbosprężarkę, napędzając jeden z wirników, który z kolei napędza drugi wirnik. Ten drugi wirnik jest połączony z wałem silnika, co powoduje, że wał obraca się szybciej niż byłby w stanie bez turbosprężarki. To pozwala silnikowi na osiągnięcie wyższej mocy i momentu obrotowego, co przekłada się na większą prędkość i wydajność pojazdu. Turbosprężarka jest często stosowana w silnikach samochodowych, silnikach ciężarówek, maszynach budowlanych, statkach i samolotach, ponieważ pozwala na zwiększenie mocy silnika bez zwiększania jego wielkości i wagi, co jest ważne w przypadku pojazdów mobilnych.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO