blog

Pierwsze uruchomienie turbo - jak powinno wyglądać?

25 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Docieranie turbosprężarki po jej regeneracji należy przeprowadzać w sposób przemyślany. Po uruchomieniu jednostki napędowej zdecydowanie nie należy uzyskiwać zbyt wysokich obrotów, tak samo, jak po dynamicznej jeździe nie wolno natychmiast odcinać zasilania pojazdu. Dlaczego? Forsowanie silnika, kiedy jest zimny doprowadzić może do jego zatarcia, podobnie wygląda sytuacja z niedostatecznie rozgrzanym olejem, który w ten sposób nie zapewni odpowiedniego smarowania turbosprężarce. Suchy start turbiny doprowadzić może do jej przegrzania, zatarcia lub do uszkodzenia CHRA.

poprawne uruchomienie turbosprężarki

Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny ma istotny wpływ na jej dalszą pracę, nieodpowiednio przeprowadzony proces docierania turbiny doprowadzić może do szybszego jej zużycia. Taka sama sytuacja może wystąpić w przypadku nieodpowiedniej eksploatacja pojazdu wyposażonego w układ turbodoładowania.

1. Co ile wymiana turbiny powinna być?

Z założenia producentów wynika, że turbosprężarka w prawidłowo użytkowanym pojeździe powinna posłużyć tyle samo czasu, co silnik. Podkreślić tu trzeba słowo prawidłowo. W takim przypadku turbo powinno podziałać przez około 200 tysięcy przejechanych kilometrów, nieodpowiedni traktowanie pojazdu turbodoładowanego może skrócić ten zasięg nawet i do 50 tysięcy przejechanych kilometrów.

Smarowanie turbosprężarki

Najczęstszym powodem awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie. Niski poziom oleju silnikowego lub jego brak doprowadzić może do licznych, poważnych usterek. Jedną z nich jest zatarcie turbiny oraz silnika. Ze względu na to, że olej posiada również właściwości chłodzące, jego brak doprowadzić może do przegrzania turbo. Rozpoznać to można po przebarwieniach na wałku wirnika turbiny, zbyt wysoka temperatura spalin powoduje również, że dochodzi do zdeformowania łopatek wirnika oraz pojawienie się efektu skórki pomarańczy na ścianie koła kompresji od ciepłej strony turbo.

Jak sprawdzić smarowanie turbiny, aby uchronić ją przed awariami? Pod maską w okolicach silnika znajduje się miarka oleju silnikowego, tzw. bagnet. Na jego końcu znajduje się miarka, dzięki które jesteśmy w stanie odczytać aktualny poziom oleju silnikowego, w przypadku jego małej ilości należy go dolać. Uzupełniając olej silnikowy, należy zachować ostrożność, aby jego poziom nie przekraczał zalecanej dawki, ponieważ doprowadzić to może do jego wycieku.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.33

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.33
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Cezary
2023-01-12 14:50:26
Pierwsze uruchomienie turbosprężarki po jej wymianie lub naprawie powinno być przeprowadzone w następujący sposób: Przed uruchomieniem silnika należy upewnić się, że turbosprężarka została poprawnie zamontowana i wszystkie połączenia są szczelne. Należy upewnić się, że poziom oleju jest odpowiedni, i że filtr oleju został wymieniony na nowy. Przed uruchomieniem silnika należy przeprowadzić próbne obroty wału korbowego, aby upewnić się, że turbosprężarka swobodnie się obraca. Należy uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez kilka minut, aby olej miał szansę rozprowadzić się po całej turbosprężarce. Należy unikać przeciążania silnika w pierwszych kilku minutach po uruchomieniu, ponieważ może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki. Należy regularnie kontrolować poziom oleju i ciśnienie doładowania w pierwszych kilku tygodniach po pierwszym uruchomieniu, aby upewnić się, że turbosprężarka działa prawidłowo. Należy skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, jeśli wystąpią jakiekolwiek niepokojące objawy, takie jak hałas, trzaskanie lub dymienie.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60