Pierwsze uruchomienie turbo - jak powinno wyglądać?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Docieranie turbosprężarki po jej regeneracji należy przeprowadzać w sposób przemyślany. Po uruchomieniu jednostki napędowej zdecydowanie nie należy uzyskiwać zbyt wysokich obrotów, tak samo, jak po dynamicznej jeździe nie wolno natychmiast odcinać zasilania pojazdu. Dlaczego? Forsowanie silnika, kiedy jest zimny doprowadzić może do jego zatarcia, podobnie wygląda sytuacja z niedostatecznie rozgrzanym olejem, który w ten sposób nie zapewni odpowiedniego smarowania turbosprężarce. Suchy start turbiny doprowadzić może do jej przegrzania, zatarcia lub do uszkodzenia CHRA.

Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny ma istotny wpływ na jej dalszą pracę, nieodpowiednio przeprowadzony proces docierania turbiny doprowadzić może do szybszego jej zużycia. Taka sama sytuacja może wystąpić w przypadku nieodpowiedniej eksploatacja pojazdu wyposażonego w układ turbodoładowania.
1. Co ile wymiana turbiny powinna być?
Z założenia producentów wynika, że turbosprężarka w prawidłowo użytkowanym pojeździe powinna posłużyć tyle samo czasu, co silnik. Podkreślić tu trzeba słowo prawidłowo. W takim przypadku turbo powinno podziałać przez około 200 tysięcy przejechanych kilometrów, nieodpowiedni traktowanie pojazdu turbodoładowanego może skrócić ten zasięg nawet i do 50 tysięcy przejechanych kilometrów.
Smarowanie turbosprężarki
Najczęstszym powodem awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie. Niski poziom oleju silnikowego lub jego brak doprowadzić może do licznych, poważnych usterek. Jedną z nich jest zatarcie turbiny oraz silnika. Ze względu na to, że olej posiada również właściwości chłodzące, jego brak doprowadzić może do przegrzania turbo. Rozpoznać to można po przebarwieniach na wałku wirnika turbiny, zbyt wysoka temperatura spalin powoduje również, że dochodzi do zdeformowania łopatek wirnika oraz pojawienie się efektu skórki pomarańczy na ścianie koła kompresji od ciepłej strony turbo.
Jak sprawdzić smarowanie turbiny, aby uchronić ją przed awariami? Pod maską w okolicach silnika znajduje się miarka oleju silnikowego, tzw. bagnet. Na jego końcu znajduje się miarka, dzięki które jesteśmy w stanie odczytać aktualny poziom oleju silnikowego, w przypadku jego małej ilości należy go dolać. Uzupełniając olej silnikowy, należy zachować ostrożność, aby jego poziom nie przekraczał zalecanej dawki, ponieważ doprowadzić to może do jego wycieku.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Pierwsze uruchomienie turbosprężarki po jej wymianie lub naprawie powinno być przeprowadzone w następujący sposób:
Przed uruchomieniem silnika należy upewnić się, że turbosprężarka została poprawnie zamontowana i wszystkie połączenia są szczelne.
Należy upewnić się, że poziom oleju jest odpowiedni, i że filtr oleju został wymieniony na nowy.
Przed uruchomieniem silnika należy przeprowadzić próbne obroty wału korbowego, aby upewnić się, że turbosprężarka swobodnie się obraca.
Należy uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez kilka minut, aby olej miał szansę rozprowadzić się po całej turbosprężarce.
Należy unikać przeciążania silnika w pierwszych kilku minutach po uruchomieniu, ponieważ może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki.
Należy regularnie kontrolować poziom oleju i ciśnienie doładowania w pierwszych kilku tygodniach po pierwszym uruchomieniu, aby upewnić się, że turbosprężarka działa prawidłowo.
Należy skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, jeśli wystąpią jakiekolwiek niepokojące objawy, takie jak hałas, trzaskanie lub dymienie.