Jak kopci uszkodzona turbosprężarka?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wiele samochodów z silnikiem diesla, może wydzielać większą ilość spalin, jednakże, kiedy z rury wydechowej wydobywa się zauważalny, gęsty dym, może mieć on związek z niesprawną turbiną. W zależności od przyczyny kolor tego dymu będzie czarny – niespalone paliwo, nieprawidłowa mieszanka, niebieski – przepalany olej, a biały dym oznaczać będzie nadmierną ilość wody w spalinach. Często towarzyszącym objawem do wyżej wymienionych jest również wyczuwalna woń palonego oleju silnikowego, zwłaszcza w środku samochodu. Pamiętajmy, że nie należy bagatelizować takiego stanu rzeczy, ponieważ może w konsekwencji uszkodzić silnik.
Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Uszkodzona turbina Diesel objawy
Objawy uszkodzonej turbiny bardzo łatwo jest zauważyć, szczególnie wtedy, gdy samochód eksploatowany jest na co dzień przez jednego kierowcę, który dobrze zna standardową charakterystykę jego działania. Najczęściej spotykanymi objawami niesprawnego podzespołu są przede wszystkim: spadek mocy pojazdu, świst z komory silnika, szybki ubytek oleju, a także dym wydobywający się z rury wydechowej. W przypadku turbosprężarki niezwykle ważna jest profilaktyka, mimo że ten podzespół działa w ekstremalnym środowisku, to pozostaje dość wrażliwy na niewłaściwe traktowanie. Dlatego, jeśli masz samochód wyposażony w turbosprężarkę, pamiętaj o kilku prostych zasadach, których stosowanie pozwoli bez problemów dobić do kolejnego okresu serwisowego. Są to głównie: jazda wyłącznie na rozgrzanym silniku, chłodzenie jednostki po dłuższej podróży, regularna kontrola oleju oraz dbałość o filtry.
1. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Najczęstszym objawem świadczącym o kończącej się turbinie jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli jednostka napędowa wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbosprężarki jest ospała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Powyższemu zjawisku towarzyszyć mogą dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie także zapalanie się niepożądanej kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej. Innym dość częstym przykładem zużycia podzespołu jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas pracy turbosprężarki. Pamiętajmy, że każda turbina generuje pewien dźwięk, jednakże, kiedy on zaczyna się nasilać a wraz ze świstem czy gwizdem docierają do nas inne niepokojące dźwięki, to znak, że niedługo będziemy musieli przygotować się na nadchodzące wydatki. Kolejnymi często przytaczanymi znakami zbliżającego się końca turbiny są: zauważalne zwiększone zadymienie spalin oraz zwiększone zużycie oleju silnikowego.
2. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina czy można jechać
Wielu kierowców turbodoładowanych samochodów ignoruje pierwsze objawy, które sugerują o niesprawności turbosprężarki, tymczasem to właśnie szybka reakcja pozwala zostawić sporo pieniędzy w naszej kieszeni. Mało osób zdaje sobie sprawę, że niesprawna turbina może bezpośrednio przyczynić się nawet do uszkodzenia silnika. Do objawów nieprawidłowo działającej turbosprężarki zaliczamy: spadek mocy jednostki napędowej, dymienie na ciemny kolor, szarpanie autem w trakcie przyspieszania, włączanie się trybu awaryjnego silnika, metaliczny odgłosy, a także gwizd przy zwiększonych obrotach. Pamiętajmy, że nie powinniśmy podróżować z uszkodzoną turbiną, ponieważ awaria może się rozrosnąć.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Uszkodzona turbosprężarka może objawiać się kopceniem na kilka sposobów. Biały dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt dużo oleju, co może być spowodowane przez uszkodzenie łożyska turbiny lub uszczelki pod głowicą. Niebieski dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt dużo paliwa, co może być spowodowane przez uszkodzenie wtryskiwaczy lub niedrożność układu paliwowego. Czarny dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt dużo paliwa lub zbyt mało tlenu, co może być spowodowane przez uszkodzenie układu doładowania lub niedrożność układu dolotowego powietrza. Szary dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt mało paliwa lub zbyt dużo tlenu, co może być spowodowane przez uszkodzenie układu zapłonu lub niedrożność układu wydechowego. Oprócz kopcenia, uszkodzona turbosprężarka może objawiać się również brakiem mocy silnika, niestabilnymi obrotami silnika, hałasem podczas pracy silnika lub wzrostem zużycia paliwa. Aby uniknąć poważniejszych awarii i zapewnić prawidłowe działanie silnika, należy jak najszybciej naprawić lub wymienić uszkodzoną turbosprężarkę.