Localizations image

Jak kopci uszkodzona turbosprężarka?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Naprawa Turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Wiele samochodów z silnikiem diesla, może wydzielać większą ilość spalin, jednakże, kiedy z rury wydechowej wydobywa się zauważalny, gęsty dym, może mieć on związek z niesprawną turbiną. W zależności od przyczyny kolor tego dymu będzie czarny – niespalone paliwo, nieprawidłowa mieszanka, niebieski – przepalany olej, a biały dym oznaczać będzie nadmierną ilość wody w spalinach. Często towarzyszącym objawem do wyżej wymienionych jest również wyczuwalna woń palonego oleju silnikowego, zwłaszcza w środku samochodu. Pamiętajmy, że nie należy bagatelizować takiego stanu rzeczy, ponieważ może w konsekwencji uszkodzić silnik.

Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Uszkodzona turbina Diesel objawy

Objawy uszkodzonej turbiny bardzo łatwo jest zauważyć, szczególnie wtedy, gdy samochód eksploatowany jest na co dzień przez jednego kierowcę, który dobrze zna standardową charakterystykę jego działania. Najczęściej spotykanymi objawami niesprawnego podzespołu są przede wszystkim: spadek mocy pojazdu, świst z komory silnika, szybki ubytek oleju, a także dym wydobywający się z rury wydechowej. W przypadku turbosprężarki niezwykle ważna jest profilaktyka, mimo że ten podzespół działa w ekstremalnym środowisku, to pozostaje dość wrażliwy na niewłaściwe traktowanie. Dlatego, jeśli masz samochód wyposażony w turbosprężarkę, pamiętaj o kilku prostych zasadach, których stosowanie pozwoli bez problemów dobić do kolejnego okresu serwisowego. Są to głównie: jazda wyłącznie na rozgrzanym silniku, chłodzenie jednostki po dłuższej podróży, regularna kontrola oleju oraz dbałość o filtry.

1. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Dźwięk uszkodzonej turbiny

Najczęstszym objawem świadczącym o kończącej się turbinie jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli jednostka napędowa wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbosprężarki jest ospała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Powyższemu zjawisku towarzyszyć mogą dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie także zapalanie się niepożądanej kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej. Innym dość częstym przykładem zużycia podzespołu jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas pracy turbosprężarki. Pamiętajmy, że każda turbina generuje pewien dźwięk, jednakże, kiedy on zaczyna się nasilać a wraz ze świstem czy gwizdem docierają do nas inne niepokojące dźwięki, to znak, że niedługo będziemy musieli przygotować się na nadchodzące wydatki. Kolejnymi często przytaczanymi znakami zbliżającego się końca turbiny są: zauważalne zwiększone zadymienie spalin oraz zwiększone zużycie oleju silnikowego.

2. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina czy można jechać

Wielu kierowców turbodoładowanych samochodów ignoruje pierwsze objawy, które sugerują o niesprawności turbosprężarki, tymczasem to właśnie szybka reakcja pozwala zostawić sporo pieniędzy w naszej kieszeni. Mało osób zdaje sobie sprawę, że niesprawna turbina może bezpośrednio przyczynić się nawet do uszkodzenia silnika. Do objawów nieprawidłowo działającej turbosprężarki zaliczamy: spadek mocy jednostki napędowej, dymienie na ciemny kolor, szarpanie autem w trakcie przyspieszania, włączanie się trybu awaryjnego silnika, metaliczny odgłosy, a także gwizd przy zwiększonych obrotach. Pamiętajmy, że nie powinniśmy podróżować z uszkodzoną turbiną, ponieważ awaria może się rozrosnąć.

Komentarze

Robert 2022-12-30 09:33:20

Uszkodzona turbosprężarka może objawiać się kopceniem na kilka sposobów. Biały dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt dużo oleju, co może być spowodowane przez uszkodzenie łożyska turbiny lub uszczelki pod głowicą. Niebieski dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt dużo paliwa, co może być spowodowane przez uszkodzenie wtryskiwaczy lub niedrożność układu paliwowego. Czarny dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt dużo paliwa lub zbyt mało tlenu, co może być spowodowane przez uszkodzenie układu doładowania lub niedrożność układu dolotowego powietrza. Szary dym oznacza, że do spalania dostaje się zbyt mało paliwa lub zbyt dużo tlenu, co może być spowodowane przez uszkodzenie układu zapłonu lub niedrożność układu wydechowego. Oprócz kopcenia, uszkodzona turbosprężarka może objawiać się również brakiem mocy silnika, niestabilnymi obrotami silnika, hałasem podczas pracy silnika lub wzrostem zużycia paliwa. Aby uniknąć poważniejszych awarii i zapewnić prawidłowe działanie silnika, należy jak najszybciej naprawić lub wymienić uszkodzoną turbosprężarkę.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO