
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Wiele samochodów z silnikiem diesla, może wydzielać większą ilość spalin, jednakże, kiedy z rury wydechowej wydobywa się zauważalny, gęsty dym, może mieć on związek z niesprawną turbiną. W zależności od przyczyny kolor tego dymu będzie czarny – niespalone paliwo, nieprawidłowa mieszanka, niebieski – przepalany olej, a biały dym oznaczać będzie nadmierną ilość wody w spalinach. Często towarzyszącym objawem do wyżej wymienionych jest również wyczuwalna woń palonego oleju silnikowego, zwłaszcza w środku samochodu. Pamiętajmy, że nie należy bagatelizować takiego stanu rzeczy, ponieważ może w konsekwencji uszkodzić silnik.
Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Uszkodzona turbina Diesel objawy
Objawy uszkodzonej turbiny bardzo łatwo jest zauważyć, szczególnie wtedy, gdy samochód eksploatowany jest na co dzień przez jednego kierowcę, który dobrze zna standardową charakterystykę jego działania. Najczęściej spotykanymi objawami niesprawnego podzespołu są przede wszystkim: spadek mocy pojazdu, świst z komory silnika, szybki ubytek oleju, a także dym wydobywający się z rury wydechowej. W przypadku turbosprężarki niezwykle ważna jest profilaktyka, mimo że ten podzespół działa w ekstremalnym środowisku, to pozostaje dość wrażliwy na niewłaściwe traktowanie. Dlatego, jeśli masz samochód wyposażony w turbosprężarkę, pamiętaj o kilku prostych zasadach, których stosowanie pozwoli bez problemów dobić do kolejnego okresu serwisowego. Są to głównie: jazda wyłącznie na rozgrzanym silniku, chłodzenie jednostki po dłuższej podróży, regularna kontrola oleju oraz dbałość o filtry.
1. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Najczęstszym objawem świadczącym o kończącej się turbinie jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli jednostka napędowa wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbosprężarki jest ospała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Powyższemu zjawisku towarzyszyć mogą dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie także zapalanie się niepożądanej kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej. Innym dość częstym przykładem zużycia podzespołu jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas pracy turbosprężarki. Pamiętajmy, że każda turbina generuje pewien dźwięk, jednakże, kiedy on zaczyna się nasilać a wraz ze świstem czy gwizdem docierają do nas inne niepokojące dźwięki, to znak, że niedługo będziemy musieli przygotować się na nadchodzące wydatki. Kolejnymi często przytaczanymi znakami zbliżającego się końca turbiny są: zauważalne zwiększone zadymienie spalin oraz zwiększone zużycie oleju silnikowego.

2. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina czy można jechać
Wielu kierowców turbodoładowanych samochodów ignoruje pierwsze objawy, które sugerują o niesprawności turbosprężarki, tymczasem to właśnie szybka reakcja pozwala zostawić sporo pieniędzy w naszej kieszeni. Mało osób zdaje sobie sprawę, że niesprawna turbina może bezpośrednio przyczynić się nawet do uszkodzenia silnika. Do objawów nieprawidłowo działającej turbosprężarki zaliczamy: spadek mocy jednostki napędowej, dymienie na ciemny kolor, szarpanie autem w trakcie przyspieszania, włączanie się trybu awaryjnego silnika, metaliczny odgłosy, a także gwizd przy zwiększonych obrotach. Pamiętajmy, że nie powinniśmy podróżować z uszkodzoną turbiną, ponieważ awaria może się rozrosnąć.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze