Localizations image

Ile stopni ma turbina?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Ile stopni ma turbina?
Ile stopni ma turbina?

Temperatura spalin, które przepływają przez turbinę, w zależności od stanu technicznego silnika i stylu jazdy, waha się w przedziale od 300 stopni Celsjusza do nawet 1100 stopni. W wyniku tego obudowana turbiny również nagrzewa się do podobnych temperatur. Pamiętajmy, że urządzenia turbo pracują w bardzo ciężkich warunkach, co powoduje wiele uszkodzeń i awarii. Dlatego, aby uchronić turbosprężarkę przed przegrzaniem, producenci wprowadzili na rynek zabezpieczenia termiczne. Ten podzespół znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki. Z tej przyczyny może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę elementów.

Turbina - Kiedy włącza się turbina w samochodzie

Liczba pojazdów wyposażonych w turbinę stale rośnie, bez względu na ilość cylindrów oraz pojemność jednostki napędowej. Wiele osób chce mieć samochód turbodoładowany, ponieważ to wykorzystuje jego maksymalną moc przy jednoczesnym zużyciu optymalnej ilości paliwa. Urządzenie turbo w samochodzie włącza się już od najniższych obrotów, czyli od momentu odpalenia silnika. Turbina pracuje non stop, aż do momentu wyłączenia silnika. Jednakże przy niższych obrotach silnika turbodoładowanie jest niskie, przez co kierowca nie odczuwa wzrostu mocy.

1. Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa

W budowie turbosprężarki wyróżniamy trzy główne elementy: część ciepłą, część chłodną oraz rdzeń. Rdzeń, inaczej nazywany – koras, jest najważniejszym elementem urządzenia turbo, który łączy część gorącą z chłodną. Część gorąca, nazywana jest turbiną i jest dodatkowo wyposażona w łopatki, które rozpędzają się do olbrzymiej prędkości dzięki energii powstałej w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Z kolei strona zimna – sprężarka, składa się z czapki aluminiowej, koła kompresji, a także w niektórych przypadkach ze specjalnego zaworu upustowego. Sprężarka zasysa powietrze, które następnie trafia do jednostki napędowej. Do budowy turbosprężarki potrzebujemy materiałów takich jak: Niresist, Inconel lub tytan. Warunki pracy turbiny należą do ciężkich – ogromne prędkości obrotowe, które dochodzą nawet do 200 tys. obr/min i wysoka temperatura.

Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy

2. Jak chronić turbinę przed przegrzaniem? - Temperatura turbiny w dieslu

Najpopularniejszym sposobem na ochronę turbosprężarki przed przemieszczaniem się ciepła temperatury spalin do komory silnika jest osłona termiczna. Zabezpiecza ona zarówno turbo, jak i otaczające elementy. Ta osłona najczęściej jest wykonana z aluminium lub stali nierdzewnej. Temperatura turbiny w dieslu podczas pracy osiąga około 800 stopni Celsjusza, a wirnik obraca się z prędkościami rzędu 200 000 obr/min.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Regulacja turbiny 02 października 2018

Regulacja turbiny

1. Regulacja turbosprężarki – Tester Turbo Pro – Ustawienie prawidłowe VNT, VGT, V...

Turbina Ford Focus – Turbina KKK – Turbo o zmiennej geometrii 02 października 2018

Turbina Ford Focus – Turbina KKK – Turbo o zmiennej geometrii

1. DOBRA, CZY NIE TURBINA FORD FOCUS – TURBINA KKK – TURBINA O ZMIENNEJ GEOMETRII eks...

Montaż turbiny – objawy uszkodzenia – czyszczenie turbiny 02 października 2018

Montaż turbiny – objawy uszkodzenia – czyszczenie turbiny

1. GDZIE NAJLEPIEJ WYKONAĆ MONTAŻ TURBINY – OBJAWY USZKODZENIA TURBINY – PREPARAT DO CZ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO