Ile stopni ma turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Temperatura spalin, które przepływają przez turbinę, w zależności od stanu technicznego silnika i stylu jazdy, waha się w przedziale od 300 stopni Celsjusza do nawet 1100 stopni. W wyniku tego obudowana turbiny również nagrzewa się do podobnych temperatur. Pamiętajmy, że urządzenia turbo pracują w bardzo ciężkich warunkach, co powoduje wiele uszkodzeń i awarii. Dlatego, aby uchronić turbosprężarkę przed przegrzaniem, producenci wprowadzili na rynek zabezpieczenia termiczne. Ten podzespół znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki. Z tej przyczyny może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę elementów.
Turbina - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Liczba pojazdów wyposażonych w turbinę stale rośnie, bez względu na ilość cylindrów oraz pojemność jednostki napędowej. Wiele osób chce mieć samochód turbodoładowany, ponieważ to wykorzystuje jego maksymalną moc przy jednoczesnym zużyciu optymalnej ilości paliwa. Urządzenie turbo w samochodzie włącza się już od najniższych obrotów, czyli od momentu odpalenia silnika. Turbina pracuje non stop, aż do momentu wyłączenia silnika. Jednakże przy niższych obrotach silnika turbodoładowanie jest niskie, przez co kierowca nie odczuwa wzrostu mocy.
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa
W budowie turbosprężarki wyróżniamy trzy główne elementy: część ciepłą, część chłodną oraz rdzeń. Rdzeń, inaczej nazywany – koras, jest najważniejszym elementem urządzenia turbo, który łączy część gorącą z chłodną. Część gorąca, nazywana jest turbiną i jest dodatkowo wyposażona w łopatki, które rozpędzają się do olbrzymiej prędkości dzięki energii powstałej w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Z kolei strona zimna – sprężarka, składa się z czapki aluminiowej, koła kompresji, a także w niektórych przypadkach ze specjalnego zaworu upustowego. Sprężarka zasysa powietrze, które następnie trafia do jednostki napędowej. Do budowy turbosprężarki potrzebujemy materiałów takich jak: Niresist, Inconel lub tytan. Warunki pracy turbiny należą do ciężkich – ogromne prędkości obrotowe, które dochodzą nawet do 200 tys. obr/min i wysoka temperatura.
Jak chronić turbinę przed przegrzaniem? - Temperatura turbiny w dieslu
Najpopularniejszym sposobem na ochronę turbosprężarki przed przemieszczaniem się ciepła temperatury spalin do komory silnika jest osłona termiczna. Zabezpiecza ona zarówno turbo, jak i otaczające elementy. Ta osłona najczęściej jest wykonana z aluminium lub stali nierdzewnej. Temperatura turbiny w dieslu podczas pracy osiąga około 800 stopni Celsjusza, a wirnik obraca się z prędkościami rzędu 200 000 obr/min.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina jest urządzeniem, które przetwarza energię z paliwa (nafta, gaz ziemny, biopaliwo) lub energii elektrycznej na moc mechaniczną. Temperatura wewnątrz turbiny może osiągać bardzo wysokie wartości, nawet ponad 1000 stopni Celsjusza. Jest to spowodowane wysokimi temperaturami panującymi podczas spalania paliwa oraz dużym ciśnieniem, jakie panuje w środku turbiny