blog

Ile stopni ma turbina?

13 czerwca 2022

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Temperatura spalin, które przepływają przez turbinę, w zależności od stanu technicznego silnika i stylu jazdy, waha się w przedziale od 300 stopni Celsjusza do nawet 1100 stopni. W wyniku tego obudowana turbiny również nagrzewa się do podobnych temperatur. Pamiętajmy, że urządzenia turbo pracują w bardzo ciężkich warunkach, co powoduje wiele uszkodzeń i awarii. Dlatego, aby uchronić turbosprężarkę przed przegrzaniem, producenci wprowadzili na rynek zabezpieczenia termiczne. Ten podzespół znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki. Z tej przyczyny może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę elementów.

Turbina - Kiedy włącza się turbina w samochodzie

Liczba pojazdów wyposażonych w turbinę stale rośnie, bez względu na ilość cylindrów oraz pojemność jednostki napędowej. Wiele osób chce mieć samochód turbodoładowany, ponieważ to wykorzystuje jego maksymalną moc przy jednoczesnym zużyciu optymalnej ilości paliwa. Urządzenie turbo w samochodzie włącza się już od najniższych obrotów, czyli od momentu odpalenia silnika. Turbina pracuje non stop, aż do momentu wyłączenia silnika. Jednakże przy niższych obrotach silnika turbodoładowanie jest niskie, przez co kierowca nie odczuwa wzrostu mocy.

Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa

W budowie turbosprężarki wyróżniamy trzy główne elementy: część ciepłą, część chłodną oraz rdzeń. Rdzeń, inaczej nazywany – koras, jest najważniejszym elementem urządzenia turbo, który łączy część gorącą z chłodną. Część gorąca, nazywana jest turbiną i jest dodatkowo wyposażona w łopatki, które rozpędzają się do olbrzymiej prędkości dzięki energii powstałej w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Z kolei strona zimna – sprężarka, składa się z czapki aluminiowej, koła kompresji, a także w niektórych przypadkach ze specjalnego zaworu upustowego. Sprężarka zasysa powietrze, które następnie trafia do jednostki napędowej. Do budowy turbosprężarki potrzebujemy materiałów takich jak: Niresist, Inconel lub tytan. Warunki pracy turbiny należą do ciężkich – ogromne prędkości obrotowe, które dochodzą nawet do 200 tys. obr/min i wysoka temperatura.

Jak chronić turbinę przed przegrzaniem? - Temperatura turbiny w dieslu

Najpopularniejszym sposobem na ochronę turbosprężarki przed przemieszczaniem się ciepła temperatury spalin do komory silnika jest osłona termiczna. Zabezpiecza ona zarówno turbo, jak i otaczające elementy. Ta osłona najczęściej jest wykonana z aluminium lub stali nierdzewnej. Temperatura turbiny w dieslu podczas pracy osiąga około 800 stopni Celsjusza, a wirnik obraca się z prędkościami rzędu 200 000 obr/min.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Paweł
2022-12-30 15:35:29
<p>Turbina jest urządzeniem, które przetwarza energię z paliwa (nafta, gaz ziemny, biopaliwo) lub energii elektrycznej na moc mechaniczną. Temperatura wewnątrz turbiny może osiągać bardzo wysokie wartości, nawet ponad 1000 stopni Celsjusza. Jest to spowodowane wysokimi temperaturami panującymi podczas spalania paliwa oraz dużym ciśnieniem, jakie panuje w środku turbiny</p>

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60