
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Temperatura spalin, które przepływają przez turbinę, w zależności od stanu technicznego silnika i stylu jazdy, waha się w przedziale od 300 stopni Celsjusza do nawet 1100 stopni. W wyniku tego obudowana turbiny również nagrzewa się do podobnych temperatur. Pamiętajmy, że urządzenia turbo pracują w bardzo ciężkich warunkach, co powoduje wiele uszkodzeń i awarii. Dlatego, aby uchronić turbosprężarkę przed przegrzaniem, producenci wprowadzili na rynek zabezpieczenia termiczne. Ten podzespół znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki. Z tej przyczyny może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę elementów.
Turbina - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Liczba pojazdów wyposażonych w turbinę stale rośnie, bez względu na ilość cylindrów oraz pojemność jednostki napędowej. Wiele osób chce mieć samochód turbodoładowany, ponieważ to wykorzystuje jego maksymalną moc przy jednoczesnym zużyciu optymalnej ilości paliwa. Urządzenie turbo w samochodzie włącza się już od najniższych obrotów, czyli od momentu odpalenia silnika. Turbina pracuje non stop, aż do momentu wyłączenia silnika. Jednakże przy niższych obrotach silnika turbodoładowanie jest niskie, przez co kierowca nie odczuwa wzrostu mocy.

Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbina samochodowa
W budowie turbosprężarki wyróżniamy trzy główne elementy: część ciepłą, część chłodną oraz rdzeń. Rdzeń, inaczej nazywany – koras, jest najważniejszym elementem urządzenia turbo, który łączy część gorącą z chłodną. Część gorąca, nazywana jest turbiną i jest dodatkowo wyposażona w łopatki, które rozpędzają się do olbrzymiej prędkości dzięki energii powstałej w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Z kolei strona zimna – sprężarka, składa się z czapki aluminiowej, koła kompresji, a także w niektórych przypadkach ze specjalnego zaworu upustowego. Sprężarka zasysa powietrze, które następnie trafia do jednostki napędowej. Do budowy turbosprężarki potrzebujemy materiałów takich jak: Niresist, Inconel lub tytan. Warunki pracy turbiny należą do ciężkich – ogromne prędkości obrotowe, które dochodzą nawet do 200 tys. obr/min i wysoka temperatura.

Jak chronić turbinę przed przegrzaniem? - Temperatura turbiny w dieslu
Najpopularniejszym sposobem na ochronę turbosprężarki przed przemieszczaniem się ciepła temperatury spalin do komory silnika jest osłona termiczna. Zabezpiecza ona zarówno turbo, jak i otaczające elementy. Ta osłona najczęściej jest wykonana z aluminium lub stali nierdzewnej. Temperatura turbiny w dieslu podczas pracy osiąga około 800 stopni Celsjusza, a wirnik obraca się z prędkościami rzędu 200 000 obr/min.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze