Czy turbina ma wpływ na moc silnika?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Tak, głównym zadaniem turbosprężarki jest zwiększenie mocy i sprawności silnika. Dodatkowo dzięki turbinie zmniejszymy emisję szkodliwych spalin, a także odciążymy silnik. Zamontowanie turbosprężarki powoduje lepsze wykorzystanie spalin wylotowych, co z kolei pozwala uzyskać lepszy moment obrotowy ze względu na większą niezależność prędkości obrotowej turbosprężarki od obrotów silnika. Turbosprężarka jest elementem, który znajdziemy praktycznie w każdym silniku spalinowym. Aby zwiększyć moc silnika spalinowego, potrzeba dodatkowej ilości powietrza i paliwa, co wymagałoby skonstruowania dużego i ciężkiego silnika, który jednocześnie powodowałby większe spalanie i większą zanieczyszczeń środowiska, dlatego producenci aut stosują inne rozwiązanie w postaci montażu turbosprężarki.
Turbosprężarka - działanie, wady i zalety - Co daje turbo w samochodzie
Aby zrozumieć, jak działa turbosprężarka, warto wiedzieć, że składa się ona z dwóch podstawowych elementów – turbiny i sprężarki, które są osadzone na jednym wale i służą do doładowania silnika spalinowego. Sprężone powietrze, które wylatuje ze sprężarki zasila silnik, a to z kolei przekłada się na wzrost mocy w cylindrze. W zaletach posiadania urządzenia turbo warto wymienić, że znacząco obniża emisję szkodliwych substancji do atmosfery, ale także z racji mniejszej pojemności zmniejszają się składki ubezpieczenia OC. Najpoważniejszą wadą jest zdecydowanie duża awaryjność tego układu, powodem której jest praca w bardzo wysokich temperaturach i na bardzo wysokich obrotach. Najczęściej awarię powodują także sami użytkownicy, ponieważ nie stosują się do zaleceń eksploatacji.
1. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Uszkodzoną turbina objawy
Objawy, które świadczą o uszkodzonej turbinie, to przede wszystkim:
1. Odczuwalny spadek mocy – samochód wtedy niechętnie zbiera się do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów sprawia dużo problemów.
2. Szybki ubytek oleju silnikowego, ponieważ uszkodzona turbina będzie pobierać o wiele większą ilość oleju ze względu na zwiększone tarcie i podwyższoną temperaturę.
3. Dym wydobywający się z rury wydechowej – zauważalny, dość gęsty i ciemny dym może świadczyć o niesprawnej turbinie.
4. Świst, który wydobywa się z komory silnika i staje się głośniejszy wraz ze wzrostem prędkości.
2. Turbo w samochodzie - Więcej mocy, ale i kłopotów - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Silniki w większości nowych samochodów są już wyposażona w turbosprężarki, których zadaniem jest wtłoczenie jak największej, dodatkowej ilości powietrza do komory spalania, a to po zmieszaniu z paliwem skutkuje dodatkową mocą. Turbosprężarka pomaga w uzyskaniu wyższego momentu obrotowego przy niższych obrotach niż w jednostkach wolnossących, a to sprawia, że silnik jest bardziej dynamiczny. Urządzenie turbo z jednej strony nie obciąża silnika, ponieważ jest napędzana przez energię spalin, jednak sposób działania naraża ją na bardzo duże obciążenia ze względu na pracę w bardzo wysokich temperaturach. Dlatego ważne jest, aby przed wyłączeniem silnika wyposażonego w turbinę koniecznie odczekać kilka minut, by zdążyła ostygnąć.
3. Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Ile koni daje turbosprężarka
Użytkownik samochodu z urządzeniem turbo musi pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika dać pompie około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie, ponieważ jeżeli zwiększymy obroty silnika zanim dotrze on sprężarki, powstaną szkody. Te żelazne zasady dotyczą również unieruchamiania jednostki napędowej – jeżeli tuż przed zatrzymaniem się używaliśmy silnika w sposób dynamiczny, turbinę trzeba schłodzić, są na to dwa sposoby: pierwszy z nich polega na pozostawieniu pracującego samochodu na biegu jałowym na około 2-3 minuty, a drugim sposobem schłodzimy turbinę, jadąc z wartościami obrotów poniżej 1,5 tys./min.
Warto wiedzieć, że dłuższa, dynamiczna jazda z wykorzystaniem wysokich obrotów przed uprzednim rozgrzaniem silnika i zakończona schłodzeniem, pomaga wypalić sadzę. Kolejną ważną zasadą jest regularne wymienianie oleju silnikowego, ponieważ zanieczyszczenia, które w nim występować, są zabójcze dla turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Tak, turbina ma bezpośredni wpływ na moc silnika. Turbina w turbosprężarce jest napędzana przez spaliny, które pochodzą z silnika, co pozwala na generowanie energii, która jest przekazywana na sprężarkę. Sprężarka zasysa powietrze z otoczenia i spręża je, dostarczając silnikowi więcej powietrza niż normalnie, przez co silnik może spalić więcej paliwa i wytworzyć więcej energii, co przekłada się na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika. Dzięki temu, silnik jest w stanie osiągnąć więcej mocy i momentu obrotowego niż byłby w stanie bez turbosprężarki. W związku z tym, wiele samochodów z silnikami diesla wykorzystuje turbosprężarki, aby zwiększyć moc i moment obrotowy silnika, co pozwala na lepsze osiągi i przyspieszenie.