Czy silnik z turbiną trzeba rozgrzewać?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Tak, silnik z turbiną trzeba rozgrzewać, ponieważ wzrasta wtedy temperatura oleju, co umożliwia swobodniejszy przepływ tego środka i skuteczniejsze smarowanie części silnika. Właśnie z tego powodu warto dać silnikowi około 30 sekund na rozgrzanie się i rozprowadzenie oleju po całym układzie. Rozgrzewanie turbodoładowanego silnika, zwłaszcza w zimie, jest procesem bardziej czasochłonnym niż w przypadku motoru benzynowego. Jego środek smarujący znacznie dłużej się nagrzewa, a to ma bezpośredni wpływ m.in. na żywotność jednostki napędowej, czy zużycie paliwa. Pamiętajmy, że nagrzewanie się silnika diesla do temperatury roboczej sprawia, że samochód nie pracuje w tym czasie w sposób wydajny.
Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Jak dbać o turbinę w benzynie
Aby poprawnie użytkować samochód z turbiną, powinniśmy pamiętać o częstej wymianie oleju silnikowego o wysokiej jakości, ponieważ starszy środek smarujący zmniejsza średnicę kanału doprowadzającego go do turbiny i w rezultacie przytyka go. Kolejną ważną zasadą jest dobre rozgrzanie silnika przed rozpoczęciem jazdy, dlatego, zanim gwałtownie wciśniesz pedał gazu, warto dać silnikowi około 30 sekund, aby osiągnął on optymalną temperaturę. Powinniśmy pamiętać również o tym, aby po dynamicznej, długiej podróży schłodzić silnik, czyli pozostawić go na biegu jałowym przez co najmniej 1-2 minuty. Ważną kwestią jest także to, że nie powinno się jeździć wyłącznie po mieście, ponieważ regularna miejska jazda powoduje odkładanie się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbiny oraz w kolektorze dolotowym, a te zanieczyszczenia możemy wypalić poprzez długą, dynamiczną podróż.
1. Jak dbać o turbinę? - Silnik z turbiną
Na pewno powinniśmy unikać szybkiej i gwałtownej jazdy zaraz po odpaleniu silnika, kiedy nie został on dostatecznie rozgrzany, a olej silnikowy nie został rozprowadzony po układzie. Nie zapominajmy o tym, aby po dynamicznej podróży schłodzić turbosprężarkę przed wyłączeniem silnika. Samochody wyposażone w turbinę, a w szczególności diesle, powinny unikać poruszania się wyłącznie po mieście, ponieważ może to doprowadzić nie tylko do nagromadzenia nagaru oraz innych zanieczyszczeń w podzespole, ale także może nastąpić szybsze zapychanie się filtra cząstek stałych.

2. Jak jeździć autem z turbiną? - Jak jeździć z turbiną benzyna
Wdrożenie w użytkowanie takich czynności, jak chłodzenie silnika i turbiny po dłuższej przejażdżce, regularna kontrola poziomu oleju, unikanie osiągania wysokich obrotów, kiedy silnik jest jeszcze zimny, nie tylko wpływa na dłuższą żywotność tego podzespołu, ale również pozwala zaoszczędzić kilkaset złotych. W przypadku jazdy samochodem turbodoładowanym wyłącznie w warunkach miejskich warto raz na jakiś czas wybrać się w dłuższą podróż, aby przepalić turbinę. W innym razie może dojść do zapieczenia się zmiennej geometrii łopatek. Uszkodzona turbina negatywnie wpływa na jednostkę napędową, przykładowo oderwane łopatki wirnika turbiny po przedostaniu się do silnika mogą spowodować jego poważną i nieodwracalną awarię.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Tak, silnik z turbiną powinien być rozgrzewany przed rozpoczęciem jazdy. Rozgrzewanie silnika polega na uruchomieniu go na biegu jałowym przez kilka minut, co pozwala na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy. W przypadku silnika z turbiną rozgrzewanie jest szczególnie ważne, ponieważ turbina jest podatna na uszkodzenia spowodowane nagłymi zmianami temperatury. Jeśli silnik z turbiną jest rozgrzany, turbina może działać płynnie i efektywnie, co przekłada się na lepsze osiągi i mniejsze ryzyko awarii.