Co może zepsuć turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Do najczęstszych przyczyn uszkodzenia turbiny zaliczymy: wady fabryczne i błędy eksploatacyjne kierowców. Użytkownicy do uszkodzenia turbosprężarki mogą doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów; długa jazda bez ich wymiany skutkuje pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbo. Nieprawidłowo dobrany olej lub jego zła jakość również będą wpływać negatywnie na nasz podzespół. Jednakże czasem może zdarzyć się tak, że doładowanie zawiedzie z powodu wyeksploatowania.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęstszą przyczyną awarii turbiny jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, przez co zwiększone jest tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem, co powoduje przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Może się zdarzyć także, że do turbosprężarki dostanie się opiłek metalu lub inne ciało obce, które blokują wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczone w taki sposób wirniki nie są w stanie wytworzyć właściwego ciśnienia – co przyspiesza zużycie łożysk.
1. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
O tym, że nasza turbosprężarka została uszkodzona, możemy stwierdzić w okamgnieniu, szczególnie wtedy, gdy auto jest użytkowane na co dzień przez tego samego kierowcę. Najczęstszym objawem niesprawnej turbiny jest świst dochodzący z komory silnika. Kolejnym objawem jest spadek mocy, a także szybki ubytek oleju. Innym objawem świadczącym o awarii turbosprężarki jest wydobywający się z rury wydechowej dym. Warto wiedzieć, że kolor dymu jest zależny od przyczyny: czarny (niespalone paliwo, niewłaściwa mieszanka), niebieski (przepalany olej) bądź też biały (nadmierna ilość wody w spalinach).

2. Mechaniczne uszkodzenia turbosprężarek - Czy turbina może uszkodzić silnik
Rozróżniamy dwa rodzaje mechanicznych uszkodzeń turbosprężarek. Pierwsze polega na tym, że do turbo dostają się zanieczyszczenia, przepuszczone przez zużyty filtr powietrza lub przez filtr niskiej jakości. Drugi rodzaj mechanicznego uszkodzenia turbiny powodowany jest przez zły stan techniczny jednostki napędowej. Jeżeli jednostka napędowa nie jest w dobrym stanie technicznym, to do wirnika wraz ze spalinami mogą dostać się fragmenty przepalonych świec żarowych, zaworów, pierścieni, tłoków itd. Te dwa rodzaje mechanicznych uszkodzeń, mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje wiele czynników, które mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Oto kilka najczęstszych przyczyn:
Niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania: Brak wystarczającej ilości oleju w układzie smarowania może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia łożysk turbosprężarki.
Zanieczyszczenie oleju: Olej zanieczyszczony związkami węgla lub sadzy może zablokować przepływ oleju przez turbosprężarkę, co prowadzi do uszkodzenia.
Nieodpowiednie oleje: Stosowanie olejów o nieodpowiednim lepkości i jakości lub niezgodnych z wymaganiami producenta może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Przegrzewanie: Przegrzewanie silnika lub turbosprężarki, spowodowane np. zbyt małym przepływem powietrza chłodzącego, brakiem odpowiedniego smarowania, uszkodzonym wydechowym układem dolotowym, może prowadzić do uszkodzenia materiału turbosprężarki.
Nadmierna eksploatacja: Nadmierne obciążenie silnika przez długi czas, jakie może występować w przypadku ciągłego jazdy z dużymi prędkościami, nie pozwala na odpowiedni czas odpoczynku dla turbosprężarki i może prowadzić do jej uszkodzenia.
Nieprawidłowa eksploatacja: Nieodpowiedni styl jazdy, jak np. przyspieszanie ze startu na pełnym gazie, jazda z niskim poziomem paliwa, czy też nieodpowiednie użytkowanie pojazdu związane z jego przeznaczeniem, jak np. ciągnięcie przyczepy po ciężkim terenie, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.