Chwilowa utrata mocy podczas jazdy - objawy turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Spadek mocy silnika diesla, np. 1.9 TDI, w dużej mierze związany może być z ciśnieniem doładowania. Zaburzenie prawidłowego ciśnienia spowodowane może być nieszczelnością, usterką N75, a nawet uszkodzoną gruszką turbiny. Jednym z objawów niesprawnej turbosprężarki jest nagły spadek mocy. Diesel, jak i auto z silnikiem benzynowym – ich niemoc spowodowana może być również poprzez zabrudzony katalizator, a także filtr DPF/FAP, ale wrócimy do tematu układu turbodoładowania. Taka chwilowa utrata mocy może być również związana z występowaniem tzw. turbodziury, czyli opóźnioną reakcją pojazdu na wciskany pedał gazu.
W sytuacji, kiedy nastąpi nagły spadek mocy silnika podczas jazdy, należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem lub wezwać lawetę. Oczywiście można kontynuować jazdę (do najbliższego serwisu), jednakże uniemożliwione będzie korzystanie z pełnego zakresu mocy auta. Warto zaznaczyć, że dłuższa podróż z niesprawnym układem turbodoładowania, jak i uszkodzoną turbiną, może spowodować poważne ich awarie, ale także ma negatywny wpływ na jednostkę napędową.
1. Dlaczego diesel traci moc na rozgrzanym silniku?
Przyczyną, która powodować może, że diesel swój brak mocy na ciepłym silniku może zawdzięczać nie tylko zaburzeniu prawidłowego ciśnieniu doładowania, ale również może być to wina EGR, który został zablokowany w pozycji otwartej, ale również zanieczyszczone filtry czy też awarii układu wtryskowego. W takie sytuacji należy poddać auto dokładnej diagnostyce, pozwoli to na dokładniejsze oszacowanie przyczyny powodującej to, że samochód nie ma mocy i szarpie, jak i sposobu rozwiązania usterki.
Awaria turbo – czy można jej uniknąć?
Producenci oszacowali, że żywotność turbosprężarki powinna równać się z żywotnością silnika pojazdu, pod warunkiem, że zarówno jedno, jak i drugie jest odpowiednio eksploatowane. W praktyce wygląda to tak, że turbo może wytrzymać zarówno 100 tysięcy przejechanych kilometrów, ale również i 20 tysięcy przejechanych kilometrów – uwarunkowane jest to od tego, w jaki sposób właściciel pojazdu o nie dba. Regularna wymiana oleju silnikowego oraz filtrów, oraz kontrolowanie ich poziomu oraz stanu to nie wszystko. Prawidłowa eksploatacja samochodu z turbo to również pamiętanie o tym, aby po zakończeniu jazdy je schłodzić, natomiast w przypadku pierwszego odpalania silnika – kiedy jest on jeszcze zimny – nie osiągać wysokich obrotów wtedy nie jest jeszcze dostatecznie rozgrzany olej silnikowy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Chwilowa utrata mocy podczas jazdy może być objawem problemów z turbosprężarką. Poniżej przedstawiono kilka możliwych objawów, które mogą sugerować problemy z turbosprężarką:
Długi czas reakcji na pedał przyspieszenia: Jeśli silnik reaguje z opóźnieniem na naciśnięcie pedału przyspieszenia, może to oznaczać, że turbosprężarka jest zablokowana lub nie działa prawidłowo.
Szumy i dźwięki z okolic turbosprężarki: Uszkodzenie lub zużycie turbosprężarki może powodować dźwięki, takie jak trzaskanie, dudnienie lub piszczenie, które słychać z okolic turbosprężarki.
Nierównomierne działanie silnika: Jeśli silnik jest nierównomierny lub nie reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia, może to oznaczać, że turbosprężarka jest zablokowana lub nie działa prawidłowo.
Wzrost temperatury silnika: Jeśli temperatura silnika jest wyższa niż normalnie, może to oznaczać, że turbosprężarka jest przegrzana lub nie działa prawidłowo.
Błąd komputera: Często komputer pokładowy wskazuje błąd dotyczący turbosprężarki lub jej działania.
Jeśli zauważysz te objawy, należy skontaktować się z mechanikiem, aby przeprowadzić diagnostykę i naprawić problem.