Localizations image

Chwilowa utrata mocy podczas jazdy | Objawy turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Spadek mocy silnika diesla, np. 1.9 TDI, w dużej mierze związany może być z ciśnieniem doładowania. Zaburzenie prawidłowego ciśnienia spowodowane może być nieszczelnością, usterką N75, a nawet uszkodzoną gruszką turbiny. Jednym z objawów niesprawnej turbosprężarki jest nagły spadek mocy. Diesel, jak i auto z silnikiem benzynowym – ich niemoc spowodowana może być również poprzez zabrudzony katalizator, a także filtr DPF/FAP, ale wrócimy do tematu układu turbodoładowania. Taka chwilowa utrata mocy może być również związana z występowaniem tzw. turbodziury, czyli opóźnioną reakcją pojazdu na wciskany pedał gazu.

W sytuacji, kiedy nastąpi nagły spadek mocy silnika podczas jazdy, należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem lub wezwać lawetę. Oczywiście można kontynuować jazdę (do najbliższego serwisu), jednakże uniemożliwione będzie korzystanie z pełnego zakresu mocy auta. Warto zaznaczyć, że dłuższa podróż z niesprawnym układem turbodoładowania, jak i uszkodzoną turbiną, może spowodować poważne ich awarie, ale także ma negatywny wpływ na jednostkę napędową.

1. Dlaczego diesel traci moc na rozgrzanym silniku?

Przyczyną, która powodować może, że diesel swój brak mocy na ciepłym silniku może zawdzięczać nie tylko zaburzeniu prawidłowego ciśnieniu doładowania, ale również może być to wina EGR, który został zablokowany w pozycji otwartej, ale również zanieczyszczone filtry czy też awarii układu wtryskowego. W takie sytuacji należy poddać auto dokładnej diagnostyce, pozwoli to na dokładniejsze oszacowanie przyczyny powodującej to, że samochód nie ma mocy i szarpie, jak i sposobu rozwiązania usterki.

Chwilowa utrata mocy podczas jazdy | Objawy turbiny
Chwilowa utrata mocy podczas jazdy | Objawy turbiny

Awaria turbo – czy można jej uniknąć?

Producenci oszacowali, że żywotność turbosprężarki powinna równać się z żywotnością silnika pojazdu, pod warunkiem, że zarówno jedno, jak i drugie jest odpowiednio eksploatowane. W praktyce wygląda to tak, że turbo może wytrzymać zarówno 100 tysięcy przejechanych kilometrów, ale również i 20 tysięcy przejechanych kilometrów – uwarunkowane jest to od tego, w jaki sposób właściciel pojazdu o nie dba. Regularna wymiana oleju silnikowego oraz filtrów, oraz kontrolowanie ich poziomu oraz stanu to nie wszystko. Prawidłowa eksploatacja samochodu z turbo to również pamiętanie o tym, aby po zakończeniu jazdy je schłodzić, natomiast w przypadku pierwszego odpalania silnika – kiedy jest on jeszcze zimny – nie osiągać wysokich obrotów wtedy nie jest jeszcze dostatecznie rozgrzany olej silnikowy.

Awaria turbo – czy można jej uniknąć?
Awaria turbo – czy można jej uniknąć?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Nieszczelność układu turbodoładowania - zalana turbina 14 października 2021

Nieszczelność układu turbodoładowania - zalana turbina

Obecność oleju zarówno na obudowie turbosprężarki, jak i jej przewodów, czy...

Liechtenstein (LH) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Liechtenstein – cała Europa 17 kwietnia 2019

Liechtenstein (LH) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Liechtenstein – cała Europa

1. Regeneracja turbosprężarek w Liechtenstein W małym górzystym państwie, jakim...

Gwizd turbiny 17 Grudzień 2020

Gwizd turbiny

Gwizd turbiny jest dźwiękiem niepożądanym, świadczącym przede wszystkim o zaistniałej...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO