Awaria turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Awaria turbosprężarki należy dziś do typowych awarii występujących w samochodach osobowych. Pojawienie się i zastosowanie turbosprężarek jest działaniem coraz bardziej powszechnym, ze względu na chęć wydobycia większego dynamizmu silnika, a przede wszystkim na trwający coraz popularniejszy trend motoryzacyjny, nazywany "downsizingiem". Nowa moda w głównej mierze służy zamienieniu silników o danej pojemności skokowej, jednostkami o mniejszej pojemności, ale lepszych możliwościach technicznych. Krótko mówiąc, zależy nam na zmniejszeniu zużycia paliwa w naszym aucie poprzez zwiększenie skuteczności silnika samochodowego.
Jakie są przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu?
Zamieszczone w dieslach turbiny pomimo swej konkretnej i specjalistycznej budowy ulegają znacznej eksploatacji. Występują opinie, że żywotność tego urządzenia już z racji swej budowy powinna być niezniszczalna, tak jednak nie jest. Rzeczywiście turbosprężarki już po przebytych kilkudziesięciu kilometrów potrafią wskazywać pierwsze objawy zużycia urządzenia. Jakie są powody szybkiej eksploatacji? Przede wszystkim złe użytkowanie turbosprężarki to wynik błędów używania danego samochodu. Nasze zaniedbania mogą powodować, że wystąpi rozszczelnienie turbiny. Objawy o tym świadczące to przede wszystkim mocne dymienie z rury wydechowej. Kolor czarny wydobywającego się dymu może wskazywać niespaloną ilość paliwa samochodowego, natomiast kolor niebieski - nadmierne spalanie oleju silnikowego. Wśród innych problematycznych sytuacji, które możemy zaobserwować, jest dźwięk uszkodzonej turbiny. Ogólnie pojęty hałas, typu odgłos syreny karetki pogotowia, głośne gwizdy, stukot, wycie, czy też dźwięk ocieranych o siebie kawałków metalu, bez wątpienia alarmują o pojawieniu się problemu w naszej turbosprężarce. Wszystkie opisane wyżej działania alarmują, że jest zatarta turbina. Objawy wyraźnie na to wskazujące to wystarczający powód, żeby dokonać pilnego przeglądu w naszym aucie. Powstałe poważne usterki turbosprężarki mogą wprowadzić ryzyko zanieczyszczenia intercoolera poprzez przedostanie się cząsteczek metali, w tym opiłek. Opiłki z turbiny to pewna degradacja dla każdego silnika diesla. Podobnie jest w sytuacji, gdy zostają uszkodzone łopatki turbiny. Objawy o tym mówiące nie mogą zostać zlekceważone, jeśli zależy nam na jak najmniejszych konsekwencjach. Serwisanci stawiają sprawę jasno: jazda z uszkodzoną turbiną jest nieopłacalna. Korzystanie z samochodu z takim rodzajem awarii może spowodować łańcuch ciężkich konsekwencji dla samochodu osobowego. Lepiej wyłączyć silnik, zakończyć podróż, a samochód oddać w ręce wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie regeneracji turbosprężarek.
Wskazujemy, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna
Takie pytania zadają sobie często osoby, które stają przed zamiarem zakupu auta z drugiej ręki, nie chcąc wpędzić się w kolejne koszty, związane z rychłą naprawą turbosprężarki, czy też innymi ukrytymi wadami. Nie wiemy, w jaki sposób auto było dotychczas użytkowane i w jakiej formie jest ono w rzeczywistości. Jak zbadać samochód? Najlepszym rozwiązaniem jest jazda próbna interesującym nas nowym nabytkiem. Już podczas podróży bez problemu można zauważyć, czy działanie turbiny jest w porządku. Jeżeli praca silnika jest cicha, nie słychać specyficznego hałasu wydobywającego się z turbiny, z układu wydechowego nie ulatniają się kłęby czarnego lub niebieskiego dymu, to już jest połowa sukcesu. Druga połowa sukcesu to wynik dokładnego przeglądu wybranego przez nas samochodu w autoryzowanym serwisie. Pozytywna diagnoza specjalistów w zakresie turbosprężarek oszczędzi nam wielu przykrych niespodzianek i pozwoli cieszyć się jazdą zakupionym autem o wiele dłużej, niż myślimy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Awaria turbosprężarki może być spowodowana różnymi czynnikami, takimi jak:
Zanieczyszczenie olejem: Niedostateczne smarowanie lub nieprawidłowe działanie układu smarowania może prowadzić do zanieczyszczenia turbosprężarki olejem, co może prowadzić do uszkodzenia elementów ruchomych.
Uszkodzenie mechaniczne: Nieprawidłowa eksploatacja lub brak konserwacji może prowadzić do uszkodzenia elementów turbosprężarki, takich jak łopatki lub wałki.
Zużycie: Wraz z upływem czasu elementy turbosprężarki mogą się zużywać, co może prowadzić do obniżenia wydajności lub awarii.
Niedrożność: Przeszkody takie jak zanieczyszczenia lub kamienie mogą zatykać elementy turbosprężarki, co może prowadzić do spadku mocy i awarii.
Objawy awarii turbosprężarki mogą obejmować: spadek mocy silnika, hałas przy przyspieszaniu, dymienie z wydechu, wzrost zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika oraz błąd komputera silnika. Awaria turbosprężarki może mieć poważne konsekwencje dla silnika i należy ją szybko usunąć, najlepiej przez wizytą w profesjonalnym serwisie samochodowym.
W moim aucie awaria turbosprężarki standardowo objawiła się charakterystycznym gwizdem, na szczęście szybka reakcja uchroniła mnie przed jej poważniejsza awarią i kosztowniejszą naprawą.