Zacinające się łopatki turbiny - objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Biorąc pod uwagę problem, jakim jest zacinające się łopatki turbiny - objawy wskazujące na ich zablokowanie możemy zaobserwować poprzez wątpliwe działanie silnika samochodowego. Szarpanie podczas jazdy, dziwne dźwięki podczas próby zmiany biegów pokazują, że obecne są zanieczyszczenia w obszarze działania łopatek turbosprężarki. Objawem, który równie często świadczy o zacinających się łopatkach kierownicy jest mocne dymienie wydobywając się z układu wydechowego. Co sprawia, że łopatki turbiny ulegają zacięciu? Przede wszystkim przyczyny należy szukać w wystąpieniu nagaru, czyli twardego osadu, którego pojawienie się może być spowodowane obecnością oleju w kolektorze wydechowym. Zablokowanie łopatek może być również wynikiem przedostania się ziarenek piasku, czy też innych zanieczyszczeń, które skutecznie potrafią uniemożliwić zmiany pozycji ruchomych łopatek turbosprężarki. Po zaobserwowaniu wszystkich wymienionych symptomów należy dokonać działania, jakim jest czyszczenie serwisowe lub czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, ponieważ jazda z uszkodzoną turbiną jest niezalecana i może wpłynąć na pogłębienie stopnia uszkodzenia turbosprężarki. Takie opóźnione działanie będzie skutkować wysokim kosztem regeneracji lub koniecznością montażu nowego turbo. Warto zaznaczyć, że czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania jest działaniem, które może nie przynieść oczekiwanego odblokowania zaciętych łopatek, a objawy ich wystąpienia nie zostaną finalnie usunięte i samochód będzie funkcjonował bez wymaganego przez nas dynamizmu.
Uszkodzone łopatki turbiny – objawy
Objawy uszkodzonych łopatek turbosprężarki są w takim samym stopniu doświadczalne, jak w przypadku ich zacięcia. Jazda z turbosprężarką o takiej usterce jest mocno odczuwalna, ponieważ może jej towarzyszyć gwizd turbiny, czy też zgrzyty obcierających części, pozbawionych właściwego smarowania. Brak płynności jazdy i niemożność wciśnięcia pedału gazu z efektem przyspieszenia będzie się utrzymywał tak długo, dopóki nie zostanie zlecona profesjonalna regeneracja turbosprężarki w serwisie. Może się okazać, że po przeprowadzeniu szczegółowej diagnostyki, zostanie zdiagnozowana zatarta turbina, objawy występujące w Twoim pojeździe będą wskazywać na obowiązkową wymianę wirnika lub koła kompresji turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zacinające się łopatki turbiny to jeden z objawów awarii turbo. Oto kilka charakterystycznych objawów, które mogą wskazywać na taki problem:
Spadek mocy silnika - łopatki turbiny odpowiedzialne są za dostarczanie powietrza do silnika, więc jeśli są zablokowane, spowoduje to zmniejszenie ilości powietrza dostarczanego do silnika, co skutkuje spadkiem mocy.
Podejrzane dźwięki - zablokowanie łopatek turbiny może powodować charakterystyczne dźwięki, takie jak trzaski, skrzypienie lub pukanie.
Check engine - komputer samochodu może sygnalizować usterkę i wyświetlić komunikat check engine.
Wzrost poziomu oleju - blokowanie się łopatek turbiny może prowadzić do uszkodzenia uszczelniaczy olejowych i wycieku oleju z układu smarowania turbo.
Wzrost temperatury silnika - zablokowanie łopatek turbiny powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie dolotowym, co prowadzi do wzrostu temperatury silnika.
Jeżeli wystąpił którykolwiek z wyżej wymienionych objawów, należy skontaktować się z mechanikiem w celu diagnostyki i naprawy.
Nagar jest niebezpieczny nie tylko dla turboaprężarki ze zmienną geometrią, ale też i innych czesci samochodowych.