
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Biorąc pod uwagę problem, jakim jest zacinające się łopatki turbiny - objawy wskazujące na ich zablokowanie możemy zaobserwować poprzez wątpliwe działanie silnika samochodowego. Szarpanie podczas jazdy, dziwne dźwięki podczas próby zmiany biegów pokazują, że obecne są zanieczyszczenia w obszarze działania łopatek turbosprężarki. Objawem, który równie często świadczy o zacinających się łopatkach kierownicy jest mocne dymienie wydobywając się z układu wydechowego. Co sprawia, że łopatki turbiny ulegają zacięciu? Przede wszystkim przyczyny należy szukać w wystąpieniu nagaru, czyli twardego osadu, którego pojawienie się może być spowodowane obecnością oleju w kolektorze wydechowym. Zablokowanie łopatek może być również wynikiem przedostania się ziarenek piasku, czy też innych zanieczyszczeń, które skutecznie potrafią uniemożliwić zmiany pozycji ruchomych łopatek turbosprężarki. Po zaobserwowaniu wszystkich wymienionych symptomów należy dokonać działania, jakim jest czyszczenie serwisowe lub czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, ponieważ jazda z uszkodzoną turbiną jest niezalecana i może wpłynąć na pogłębienie stopnia uszkodzenia turbosprężarki. Takie opóźnione działanie będzie skutkować wysokim kosztem regeneracji lub koniecznością montażu nowego turbo. Warto zaznaczyć, że czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania jest działaniem, które może nie przynieść oczekiwanego odblokowania zaciętych łopatek, a objawy ich wystąpienia nie zostaną finalnie usunięte i samochód będzie funkcjonował bez wymaganego przez nas dynamizmu.

Uszkodzone łopatki turbiny – objawy
Objawy uszkodzonych łopatek turbosprężarki są w takim samym stopniu doświadczalne, jak w przypadku ich zacięcia. Jazda z turbosprężarką o takiej usterce jest mocno odczuwalna, ponieważ może jej towarzyszyć gwizd turbiny, czy też zgrzyty obcierających części, pozbawionych właściwego smarowania. Brak płynności jazdy i niemożność wciśnięcia pedału gazu z efektem przyspieszenia będzie się utrzymywał tak długo, dopóki nie zostanie zlecona profesjonalna regeneracja turbosprężarki w serwisie. Może się okazać, że po przeprowadzeniu szczegółowej diagnostyki, zostanie zdiagnozowana zatarta turbina, objawy występujące w Twoim pojeździe będą wskazywać na obowiązkową wymianę wirnika lub koła kompresji turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze