Localizations image

Zapieczone kierownice turbiny – objawy

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
wymiana turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Wynikiem złej eksploatacji pojazdu z układem turbodoładowania mogą być zapieczone kierownice turbiny – objawy, które jesteś w stanie rozpoznać dotyczą głównie mocy silnika. Następuje spadek osiągów, dynamizm przyspieszenia naszego pojazdu jest wątpliwy. Zapieczone kierownice turbiny Passat B5, jak również w innych samochodach osobowych, stanowią zablokowanie łopatek turbiny, które negatywnie wpływają na pełną efektywność turbosprężarki nawet przy niskich obrotach silnika. Za zablokowanie łopatek kierownicy turbiny i postawienie ich tylko w jednej pozycji odpowiada nagar, który jest twardym osadem powstałym w wyniku spalonego paliwa, oraz obecność oleju w kolektorze wydechowym. Jeżeli środek smarny wraz cząsteczkami sadzy osiądą na łopatkach turbiny to będziemy mieli wyraźną przyczynę powstania uszkodzenia turbiny, jaką jest zacinająca się zmienna geometria turbiny. W takim wypadku regeneracja turbosprężarki będzie czynnością obowiązkową, opierającą się na działaniu, jakim jest rozruszanie zmiennej geometrii poprzez szczegółowe wyczyszczenie. Czyszczenie zmiennej geometrii 1.9 TDI w serwisowych warunkach będzie dążyć do odpowiedzi na pytanie posiadacza auta – jak rozruszać kierownice w turbinie, aby finalnie łopatki uzyskały możność zmiany swego położenia pod określonym kątem. Objawy wskazujące na zapieczenie kierownic turbosprężarki powinny być łatwe do rozpoznania i szybkie w usunięciu, jeżeli w odpowiednią porę zareagujemy. Wyczyszczone i odblokowane łopatki kierownicy turbiny będą mogły sprawnie transportować masy splin, nawet na niewielkich obrotach silnika, wykorzystując je w sposób efektywny.

Zapieczone kierownice turbiny – objawy

Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania – profilaktyka

Jeżeli chcesz podjąć się usunięcia zaistniałej usterki w układzie turbodoładowania poprzez czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, możesz spróbować użyć preparatu stosowanego jako dodatek do paliwa. Taka metoda może przynieść efekt, w przypadku niewielkiego zabrudzenia, które dopiero następuje, co jest trudne do zdiagnozowania na samym początku postępującej awarii. Dlatego stosowanie takiego rodzaju preparatów może mieć jedynie działanie profilaktyczne. Kierownica turbiny w fazie mocnego zapieczenia będzie wymagała skuteczniejszej metody, opartej na demontażu i rozebraniu turbiny na poszczególne elementy składowe. Może się bowiem okazać, że zapieczone kierownice łopatek nie są jedyną wadą zaistniałą w układzie turbodoładowaniu, dlatego fachowe podejście do turbosprężarki i wiedza, będą przydatne w celu usprawnienia turbo.

Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania – profilaktyka

Komentarze

Lisek 2023-11-10 07:17:26

Zapieczone kierownice lub raczej zapiekające się powodują odczuwalne szarpania podczas przyspieszania w okolicy 2000...3000 obrotów a w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do przeładowania turbiny powyżej dopuszczalnego max ciśnienia i wejście silnika w tryb awaryjny -> komunikaty na desce oraz ograniczenie mocy silnika do czasu ponownego uruchomienia silnika. Może się jednak okazać, że nawet po wymianie/regeneracji/czyszczeniu turbiny szybko objaw powróci bo często powodem takiej sytuacji jest duża emisja sadzy przez silnik z powodu usterki/zużycia układu wtryskowego i sterowania silnika a zacinające się kierownice to już tylko wynik tamtej usterki.

Darek 2023-01-13 13:32:17

Zapieczone kierownice turbiny to sytuacja, w której kierownice turbiny nie mogą swobodnie się obracać. Może to prowadzić do awarii turbosprężarki i utraty mocy silnika. Objawy zapieczonej kierownicy turbiny mogą obejmować:
Brak mocy silnika: Silnik może tracić moc i nie osiągać pełnej mocy, co może utrudniać jazdę.
Dziwne dźwięki: Można usłyszeć dziwne dźwięki, takie jak piszczenie lub trzaskanie, które pochodzą z turbosprężarki.
Kontrolka awarii silnika: Może się pojawić kontrolka awarii silnika, sygnalizująca problem z turbosprężarką.
Dymienie: Samochód może dymić niebieskawym dymem, co sygnalizuje uszkodzenie uszczelnień.
Wzrost temperatury silnika: Może wzrosnąć temperatura silnika, co jest skutkiem braku chłodzenia.
Wzrost zużycia paliwa: Spadek wydajności silnika może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa.
Jeśli masz problemy z turbosprężarką, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować przyczynę problemu i zalecić odpowiednie działanie naprawcze.

Majkel 2021-07-08 10:22:13

Dobry artykuł. To prawda lepiej oddać specjaliście turbinę do czyszczenia, nie warto stosować pseudo porad "znawców" na forach

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO