blog

Zapieczone kierownice turbiny – objawy

19 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
wymiana turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Wynikiem złej eksploatacji pojazdu z układem turbodoładowania mogą być zapieczone kierownice turbiny – objawy, które jesteś w stanie rozpoznać dotyczą głównie mocy silnika. Następuje spadek osiągów, dynamizm przyspieszenia naszego pojazdu jest wątpliwy. Zapieczone kierownice turbiny Passat B5, jak również w innych samochodach osobowych, stanowią zablokowanie łopatek turbiny, które negatywnie wpływają na pełną efektywność turbosprężarki nawet przy niskich obrotach silnika. Za zablokowanie łopatek kierownicy turbiny i postawienie ich tylko w jednej pozycji odpowiada nagar, który jest twardym osadem powstałym w wyniku spalonego paliwa, oraz obecność oleju w kolektorze wydechowym. Jeżeli środek smarny wraz cząsteczkami sadzy osiądą na łopatkach turbiny to będziemy mieli wyraźną przyczynę powstania uszkodzenia turbiny, jaką jest zacinająca się zmienna geometria turbiny. W takim wypadku regeneracja turbosprężarki będzie czynnością obowiązkową, opierającą się na działaniu, jakim jest rozruszanie zmiennej geometrii poprzez szczegółowe wyczyszczenie. Czyszczenie zmiennej geometrii 1.9 TDI w serwisowych warunkach będzie dążyć do odpowiedzi na pytanie posiadacza auta – jak rozruszać kierownice w turbinie, aby finalnie łopatki uzyskały możność zmiany swego położenia pod określonym kątem. Objawy wskazujące na zapieczenie kierownic turbosprężarki powinny być łatwe do rozpoznania i szybkie w usunięciu, jeżeli w odpowiednią porę zareagujemy. Wyczyszczone i odblokowane łopatki kierownicy turbiny będą mogły sprawnie transportować masy splin, nawet na niewielkich obrotach silnika, wykorzystując je w sposób efektywny.

Zapieczone kierownice turbiny – objawy

Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania – profilaktyka

Jeżeli chcesz podjąć się usunięcia zaistniałej usterki w układzie turbodoładowania poprzez czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, możesz spróbować użyć preparatu stosowanego jako dodatek do paliwa. Taka metoda może przynieść efekt, w przypadku niewielkiego zabrudzenia, które dopiero następuje, co jest trudne do zdiagnozowania na samym początku postępującej awarii. Dlatego stosowanie takiego rodzaju preparatów może mieć jedynie działanie profilaktyczne. Kierownica turbiny w fazie mocnego zapieczenia będzie wymagała skuteczniejszej metody, opartej na demontażu i rozebraniu turbiny na poszczególne elementy składowe. Może się bowiem okazać, że zapieczone kierownice łopatek nie są jedyną wadą zaistniałą w układzie turbodoładowaniu, dlatego fachowe podejście do turbosprężarki i wiedza, będą przydatne w celu usprawnienia turbo.

Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania – profilaktyka
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Lisek
2023-11-10 07:17:26
Zapieczone kierownice lub raczej zapiekające się powodują odczuwalne szarpania podczas przyspieszania w okolicy 2000...3000 obrotów a w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do przeładowania turbiny powyżej dopuszczalnego max ciśnienia i wejście silnika w tryb awaryjny -> komunikaty na desce oraz ograniczenie mocy silnika do czasu ponownego uruchomienia silnika. Może się jednak okazać, że nawet po wymianie/regeneracji/czyszczeniu turbiny szybko objaw powróci bo często powodem takiej sytuacji jest duża emisja sadzy przez silnik z powodu usterki/zużycia układu wtryskowego i sterowania silnika a zacinające się kierownice to już tylko wynik tamtej usterki.
Darek
2023-01-13 13:32:17
Zapieczone kierownice turbiny to sytuacja, w której kierownice turbiny nie mogą swobodnie się obracać. Może to prowadzić do awarii turbosprężarki i utraty mocy silnika. Objawy zapieczonej kierownicy turbiny mogą obejmować: Brak mocy silnika: Silnik może tracić moc i nie osiągać pełnej mocy, co może utrudniać jazdę. Dziwne dźwięki: Można usłyszeć dziwne dźwięki, takie jak piszczenie lub trzaskanie, które pochodzą z turbosprężarki. Kontrolka awarii silnika: Może się pojawić kontrolka awarii silnika, sygnalizująca problem z turbosprężarką. Dymienie: Samochód może dymić niebieskawym dymem, co sygnalizuje uszkodzenie uszczelnień. Wzrost temperatury silnika: Może wzrosnąć temperatura silnika, co jest skutkiem braku chłodzenia. Wzrost zużycia paliwa: Spadek wydajności silnika może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa. Jeśli masz problemy z turbosprężarką, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować przyczynę problemu i zalecić odpowiednie działanie naprawcze.
Majkel
2021-07-08 10:22:13
Dobry artykuł. To prawda lepiej oddać specjaliście turbinę do czyszczenia, nie warto stosować pseudo porad "znawców" na forach

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60