Zapieczone kierownice turbiny – objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wynikiem złej eksploatacji pojazdu z układem turbodoładowania mogą być zapieczone kierownice turbiny – objawy, które jesteś w stanie rozpoznać dotyczą głównie mocy silnika. Następuje spadek osiągów, dynamizm przyspieszenia naszego pojazdu jest wątpliwy. Zapieczone kierownice turbiny Passat B5, jak również w innych samochodach osobowych, stanowią zablokowanie łopatek turbiny, które negatywnie wpływają na pełną efektywność turbosprężarki nawet przy niskich obrotach silnika. Za zablokowanie łopatek kierownicy turbiny i postawienie ich tylko w jednej pozycji odpowiada nagar, który jest twardym osadem powstałym w wyniku spalonego paliwa, oraz obecność oleju w kolektorze wydechowym. Jeżeli środek smarny wraz cząsteczkami sadzy osiądą na łopatkach turbiny to będziemy mieli wyraźną przyczynę powstania uszkodzenia turbiny, jaką jest zacinająca się zmienna geometria turbiny. W takim wypadku regeneracja turbosprężarki będzie czynnością obowiązkową, opierającą się na działaniu, jakim jest rozruszanie zmiennej geometrii poprzez szczegółowe wyczyszczenie. Czyszczenie zmiennej geometrii 1.9 TDI w serwisowych warunkach będzie dążyć do odpowiedzi na pytanie posiadacza auta – jak rozruszać kierownice w turbinie, aby finalnie łopatki uzyskały możność zmiany swego położenia pod określonym kątem. Objawy wskazujące na zapieczenie kierownic turbosprężarki powinny być łatwe do rozpoznania i szybkie w usunięciu, jeżeli w odpowiednią porę zareagujemy. Wyczyszczone i odblokowane łopatki kierownicy turbiny będą mogły sprawnie transportować masy splin, nawet na niewielkich obrotach silnika, wykorzystując je w sposób efektywny.

Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania – profilaktyka
Jeżeli chcesz podjąć się usunięcia zaistniałej usterki w układzie turbodoładowania poprzez czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, możesz spróbować użyć preparatu stosowanego jako dodatek do paliwa. Taka metoda może przynieść efekt, w przypadku niewielkiego zabrudzenia, które dopiero następuje, co jest trudne do zdiagnozowania na samym początku postępującej awarii. Dlatego stosowanie takiego rodzaju preparatów może mieć jedynie działanie profilaktyczne. Kierownica turbiny w fazie mocnego zapieczenia będzie wymagała skuteczniejszej metody, opartej na demontażu i rozebraniu turbiny na poszczególne elementy składowe. Może się bowiem okazać, że zapieczone kierownice łopatek nie są jedyną wadą zaistniałą w układzie turbodoładowaniu, dlatego fachowe podejście do turbosprężarki i wiedza, będą przydatne w celu usprawnienia turbo.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zapieczone kierownice lub raczej zapiekające się powodują odczuwalne szarpania podczas przyspieszania w okolicy 2000...3000 obrotów a w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do przeładowania turbiny powyżej dopuszczalnego max ciśnienia i wejście silnika w tryb awaryjny -> komunikaty na desce oraz ograniczenie mocy silnika do czasu ponownego uruchomienia silnika. Może się jednak okazać, że nawet po wymianie/regeneracji/czyszczeniu turbiny szybko objaw powróci bo często powodem takiej sytuacji jest duża emisja sadzy przez silnik z powodu usterki/zużycia układu wtryskowego i sterowania silnika a zacinające się kierownice to już tylko wynik tamtej usterki.
Zapieczone kierownice turbiny to sytuacja, w której kierownice turbiny nie mogą swobodnie się obracać. Może to prowadzić do awarii turbosprężarki i utraty mocy silnika. Objawy zapieczonej kierownicy turbiny mogą obejmować:
Brak mocy silnika: Silnik może tracić moc i nie osiągać pełnej mocy, co może utrudniać jazdę.
Dziwne dźwięki: Można usłyszeć dziwne dźwięki, takie jak piszczenie lub trzaskanie, które pochodzą z turbosprężarki.
Kontrolka awarii silnika: Może się pojawić kontrolka awarii silnika, sygnalizująca problem z turbosprężarką.
Dymienie: Samochód może dymić niebieskawym dymem, co sygnalizuje uszkodzenie uszczelnień.
Wzrost temperatury silnika: Może wzrosnąć temperatura silnika, co jest skutkiem braku chłodzenia.
Wzrost zużycia paliwa: Spadek wydajności silnika może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa.
Jeśli masz problemy z turbosprężarką, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować przyczynę problemu i zalecić odpowiednie działanie naprawcze.
Dobry artykuł. To prawda lepiej oddać specjaliście turbinę do czyszczenia, nie warto stosować pseudo porad "znawców" na forach