Localizations image

Wypalanie oleju po wymianie turbiny

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Zabieg jakim jest wypalanie oleju po wymianie turbiny, czy też wypalanie oleju z tłumika przy użyciu np. palnika lub przysłowiowego „przegonienia auta z wysoką prędkością po autostradzie” nie należy do najbezpieczniejszych. Pod wpływem wysokiej temperatury spalin może dojść do zapalenia się sadzy jak i oleju w wydechu.
Najlepszymi sposobami na to, aby wyeliminować olej w układzie wydechowym są:
1. Regularnie przeprowadzane przeglądy turbosprężarki.
2. Stosowanie uszczelek zamiast silikonów i past uszczelniających.
3. Wlewanie prawidłowych ilości oleju.
4. Sprawdzenie drożności, jak i ogólnego stanu przewodów.
Olej w wydechu po wymianie turbiny najczęściej jest symptomem nieprawidłowego dobrania uszczelek, za małe powodują, że nie będzie wystarczającej drożności i nastąpi jego wyciek. Inną przyczyną może być zablokowana odma. Zamiast gdybać i analizować przyczynę plamy oleju pod samochodem, zalecamy do skorzystania z usług naszego serwisu, gdzie nasi mechanicy spotykają się na co dzień z takimi przypadkami i szybko zlokalizują źródło wycieku oleju.

 

Wypalanie zalegającego oleju po wymianie turbosprężarki
Wypalanie oleju po wymianie turbiny

 


Katalizator zalany olejem

Nie należy bagatelizować dolegliwości jaką jest katalizator zalany olejem. Nieprawidłowe działanie katalizatora wpływa na ogólne zachowania pojazdu. Nierówna praca silnika, większe zużycie paliwa, czy też kontrolka „check engine” należą do najczęstszych objaw zapchanego katalizatora. Na rynku dostępne są specyfiki do czyszczenia katalizatorów, jednak działają one na krótką metę. Lepszym rozwiązaniem jest regeneracja katalizatora w sprawdzonym serwisie.

 

katalizator zalany olejem
 Katalizator zalany olejem

 

Komentarze

Mariusz 2023-01-13 12:57:55

Wypalanie oleju po wymianie turbosprężarki może wynikać z kilku przyczyn. Często jest to spowodowane nieprawidłowym montażem lub uszkodzeniem uszczelniaczy podczas procesu wymiany. Inne przyczyny mogą obejmować zanieczyszczenie oleju po remoncie lub nieszczelności w układzie dolotowym. Aby rozwiązać problem, należy przeprowadzić diagnostykę i upewnić się, że wszystko jest prawidłowo zamontowane i działa poprawnie. Jeśli to konieczne, należy wymienić uszczelniacze lub inne części.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Na czym polegała likwidacja turbodziury w turbosprężarkach? 28 października 2021

Na czym polegała likwidacja turbodziury w turbosprężarkach?

Aby zminimalizować występowanie turbodziury w turbosprężarkach, ich producenci zas...

Turbina w samochodzie – regeneracja – Malett Turboserwis 02 października 2018

Turbina w samochodzie – regeneracja – Malett Turboserwis

1. Turbosprężarka w samochodzie – regeneracja – Melett TurboserwisObecnie coraz więce...

Czyszczenie gruszki turbiny 23 listopada 2020

Czyszczenie gruszki turbiny

Czyszczenie gruszki turbiny to proces, który wchodzi w skład regeneracji turbosprężarek. Tak...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO