Localizations image

Wymiana Turbosprężarki

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.68

Regenerowane turbosprężarki - wymiana czy regeneracja

Trudno nazwać pojazdy wyposażone w silnik samozapłonowy niezawodnymi, a jest to spowodowane paradoksalnie dbałością i dokładnością wykonania podzespołów. W czym rzecz? Generalnie chodzi o to, że wykorzystywane przez kierowców i właścicieli pojazdów paliwa, oleje oraz filtry nie zawsze spełniają wszystkie normy jakościowe, a jeśli mamy być szczerzy to ich jakość najczęściej woła o pomstę do nieba. Niewiadomego pochodzenia paliwo, którego spalanie nie przebiega w znormalizowany sposób powoduje zapylenie turbiny sadzą, filtry przepuszczają zanieczyszczenia, nieoryginalne uszczelnienia umożliwiają przedostawanie się oleju silnikowego do komory spalania albo rzeczonego oleju w zupełności nie ma, lub jest nieodpowiedniego typu do danej turbosprężarki. Cóż, jak by nie patrzeć, największym zagrożeniem dla turbodoładowania naszego silnika jesteśmy my sami.


Turbina po regeneracji, jej trwałość - mity i fakty

Wystarczy jednorazowo, natychmiast po odpaleniu turbodoładowanego silnika diesla wrzucić go na wysokie obroty, by turbina pożegnała ten padół łez i udała się w „turbo-zaświaty”. Sytuacja prosta – jeśli nie pozostawimy odpowiednio dużo czasu, żeby przewody zasilające olejem turbinę wypełniły się czynnikiem smarnym, a jednocześnie skażemy rdzeń na pracę w maksymalnym obciążeniu możemy spodziewać się, że się zatrze. To samo tyczy się wyłączania silnika zaraz po zakończeniu forsownej jazdy – zasilanie olejem odbywa się tylko przy włączonym silniku, pozbawienie turbiny jego obecności nim się zatrzyma, zaowocuje tym samym czym wcześniej opisana sytuacja – zatarciem turbosprężarki.

 

Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze w myjce
        Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze w myjce


Osiągi regenerowanych turbosprężarek

Podobno turbosprężarki regenerowane mają niższe osiągi niż oryginalnie nowe fabryczne egzemplarze. Jeśli to prawda, to jako wieloletni użytkownik aut z turbodoładowaniem nie miałem okazji tego zauważyć. Być może ma to znaczenie dla sportowców, którzy wyciskają z podzespołów w swoich samochodach maksimum i nie mogą sobie pozwolić na straty w żadnym możliwie momencie jazdy, ale codzienna eksploatacja nie odczuwa różnicy między podzespołem regenerowanym a fabrycznie nowym. Różnicy tej, zdaje się nie widzą również producenci, gdyż na przykład Garrett na swoje GOR-y (Garrett original remanufactured, czyli regenerowane fabrycznie) udziela gwarancji rocznej, tak jak na nowe, a jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać… Nadto widoczna jest natomiast różnica w cenie, ponieważ „brand new” to koszt od 3500 w górę, a gor-y warte są,mniej więcej, połowę z tego, warunkiem jest przesłanie im naszego zużytego podzespołu. Jeszcze tańszym rozwiązaniem jest regeneracja naszej turbiny – praktycznie nie trafiają się modele bez możliwości regeneracji – koszt (bez części!) rozpoczyna się często od 350 złotych. Takie atrakcyjne warunki znajdziecie Państwo w naszym ASO Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, sprawdźcie Państwo sami.

 

Kompletna turbosprężarka rozłożona do regeneracji, elementy po zregenerowaniu
        Części Turbosprężarki po regeneracji

 

Cokolwiek wybierzemy, zasady związane z obsługą turbosprężarki nie zmieniają się ani na jotę, jest to podzespół bardzo delikatny, precyzyjny i dokładny, więc i obchodzić trzeba się z nim jak z damą. Podsumowując, pozwolę sobie sparafrazować popularne, kolokwialne powiedzenia n.t. kobiet, które świetnie się odnosi również do turbosprężarek: Turbiny nie zmienisz. Możesz zmienić turbinę, ale to nic nie zmieni.

Komentarze

Dominik 2020-03-05 08:30:31

Odebrałem auto z serwisu i jazda po wymianie turbiny jest super:)

Igor 2019-08-28 09:39:31

Jeśli faktycznie działacie wysyłkowo na terenie całej Polski, to ślę turbosprężarkę z Mazur, bo szukam godnego zaufania serwisu

Kiska 2019-08-27 15:18:29

Zdjęcia zawarte w tym artykule są na prawdę świetne :D

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Zderzak turbiny 28 stycznia 2021

Zderzak turbiny

Ogranicznik, znany również jako zderzak turbiny, jest częścią turbosprężarki....

Dźwięk uszkodzonej turbiny 17 listopada 2020

Dźwięk uszkodzonej turbiny

Dźwięk uszkodzonej turbiny jest sytuacją, która w dużej mierze oznacza, że...

Tani tuning, czyli jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania? 16 lutego 2021

Tani tuning, czyli jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania?

Zastanawiałeś się pewnie nieraz, za co odpowiada czujnik ciśnienia doładowania...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO