blog

Wymiana Turbosprężarki

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
regeneracja turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Regenerowane turbosprężarki - wymiana czy regeneracja

Trudno nazwać pojazdy wyposażone w silnik samozapłonowy niezawodnymi, a jest to spowodowane paradoksalnie dbałością i dokładnością wykonania podzespołów. W czym rzecz? Generalnie chodzi o to, że wykorzystywane przez kierowców i właścicieli pojazdów paliwa, oleje oraz filtry nie zawsze spełniają wszystkie normy jakościowe, a jeśli mamy być szczerzy to ich jakość najczęściej woła o pomstę do nieba. Niewiadomego pochodzenia paliwo, którego spalanie nie przebiega w znormalizowany sposób powoduje zapylenie turbiny sadzą, filtry przepuszczają zanieczyszczenia, nieoryginalne uszczelnienia umożliwiają przedostawanie się oleju silnikowego do komory spalania albo rzeczonego oleju w zupełności nie ma, lub jest nieodpowiedniego typu do danej turbosprężarki. Cóż, jak by nie patrzeć, największym zagrożeniem dla turbodoładowania naszego silnika jesteśmy my sami.

Turbina po regeneracji, jej trwałość - mity i fakty

Wystarczy jednorazowo, natychmiast po odpaleniu turbodoładowanego silnika diesla wrzucić go na wysokie obroty, by turbina pożegnała ten padół łez i udała się w „turbo-zaświaty”. Sytuacja prosta – jeśli nie pozostawimy odpowiednio dużo czasu, żeby przewody zasilające olejem turbinę wypełniły się czynnikiem smarnym, a jednocześnie skażemy rdzeń na pracę w maksymalnym obciążeniu możemy spodziewać się, że się zatrze. To samo tyczy się wyłączania silnika zaraz po zakończeniu forsownej jazdy – zasilanie olejem odbywa się tylko przy włączonym silniku, pozbawienie turbiny jego obecności nim się zatrzyma, zaowocuje tym samym czym wcześniej opisana sytuacja – zatarciem turbosprężarki.

Osiągi regenerowanych turbosprężarek

Podobno turbosprężarki regenerowane mają niższe osiągi niż oryginalnie nowe fabryczne egzemplarze. Jeśli to prawda, to jako wieloletni użytkownik aut z turbodoładowaniem nie miałem okazji tego zauważyć. Być może ma to znaczenie dla sportowców, którzy wyciskają z podzespołów w swoich samochodach maksimum i nie mogą sobie pozwolić na straty w żadnym możliwie momencie jazdy, ale codzienna eksploatacja nie odczuwa różnicy między podzespołem regenerowanym a fabrycznie nowym. Różnicy tej, zdaje się nie widzą również producenci, gdyż na przykład Garrett na swoje GOR-y (Garrett original remanufactured, czyli regenerowane fabrycznie) udziela gwarancji rocznej, tak jak na nowe, a jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać… Nadto widoczna jest natomiast różnica w cenie, ponieważ „brand new” to koszt od 3500 w górę, a gor-y warte są,mniej więcej, połowę z tego, warunkiem jest przesłanie im naszego zużytego podzespołu. Jeszcze tańszym rozwiązaniem jest regeneracja naszej turbiny – praktycznie nie trafiają się modele bez możliwości regeneracji – koszt (bez części!) rozpoczyna się często od 350 złotych. Takie atrakcyjne warunki znajdziecie Państwo w naszym ASO Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, sprawdźcie Państwo sami.

Części Turbosprężarki po regeneracji

 

Cokolwiek wybierzemy, zasady związane z obsługą turbosprężarki nie zmieniają się ani na jotę, jest to podzespół bardzo delikatny, precyzyjny i dokładny, więc i obchodzić trzeba się z nim jak z damą. Podsumowując, pozwolę sobie sparafrazować popularne, kolokwialne powiedzenia n.t. kobiet, które świetnie się odnosi również do turbosprężarek: Turbiny nie zmienisz. Możesz zmienić turbinę, ale to nic nie zmieni.



Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Konrad
2023-01-24 10:13:39
Wymiana turbosprężarki polega na zastąpieniu uszkodzonej lub zużytej turbosprężarki nową jednostką. Jest to konieczne, gdy turbosprężarka jest uszkodzona lub nie działa prawidłowo. Wymiana turbosprężarki może być wykonana przez specjalistyczne firmy lub warsztaty samochodowe posiadające odpowiedni sprzęt i doświadczenie. Proces wymiany turbosprężarki jest skomplikowany i wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności, dlatego nie jest zalecana dla amatorów. Przed wymianą turbosprężarki warto skonsultować się z mechanikiem, aby upewnić się, że jest to konieczne i aby uzyskać wycenę kosztów. Zaleca się również wybierać oryginalne części lub zamienniki od renomowanych producentów, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i długą żywotność nowej turbosprężarki.
Dominik
2020-03-05 08:30:31
Odebrałem auto z serwisu i jazda po wymianie turbiny jest super:)
Igor
2019-08-28 09:39:31
Jeśli faktycznie działacie wysyłkowo na terenie całej Polski, to ślę turbosprężarkę z Mazur, bo szukam godnego zaufania serwisu
Kiska
2019-08-27 15:18:29
Zdjęcia zawarte w tym artykule są na prawdę świetne :D

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60