Localizations image

Wymiana Turbosprężarki

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Regenerowane turbosprężarki - wymiana czy regeneracja

Trudno nazwać pojazdy wyposażone w silnik samozapłonowy niezawodnymi, a jest to spowodowane paradoksalnie dbałością i dokładnością wykonania podzespołów. W czym rzecz? Generalnie chodzi o to, że wykorzystywane przez kierowców i właścicieli pojazdów paliwa, oleje oraz filtry nie zawsze spełniają wszystkie normy jakościowe, a jeśli mamy być szczerzy to ich jakość najczęściej woła o pomstę do nieba. Niewiadomego pochodzenia paliwo, którego spalanie nie przebiega w znormalizowany sposób powoduje zapylenie turbiny sadzą, filtry przepuszczają zanieczyszczenia, nieoryginalne uszczelnienia umożliwiają przedostawanie się oleju silnikowego do komory spalania albo rzeczonego oleju w zupełności nie ma, lub jest nieodpowiedniego typu do danej turbosprężarki. Cóż, jak by nie patrzeć, największym zagrożeniem dla turbodoładowania naszego silnika jesteśmy my sami.


Turbina po regeneracji, jej trwałość - mity i fakty

Wystarczy jednorazowo, natychmiast po odpaleniu turbodoładowanego silnika diesla wrzucić go na wysokie obroty, by turbina pożegnała ten padół łez i udała się w „turbo-zaświaty”. Sytuacja prosta – jeśli nie pozostawimy odpowiednio dużo czasu, żeby przewody zasilające olejem turbinę wypełniły się czynnikiem smarnym, a jednocześnie skażemy rdzeń na pracę w maksymalnym obciążeniu możemy spodziewać się, że się zatrze. To samo tyczy się wyłączania silnika zaraz po zakończeniu forsownej jazdy – zasilanie olejem odbywa się tylko przy włączonym silniku, pozbawienie turbiny jego obecności nim się zatrzyma, zaowocuje tym samym czym wcześniej opisana sytuacja – zatarciem turbosprężarki.

 

Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze w myjce
        Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze w myjce


Osiągi regenerowanych turbosprężarek

Podobno turbosprężarki regenerowane mają niższe osiągi niż oryginalnie nowe fabryczne egzemplarze. Jeśli to prawda, to jako wieloletni użytkownik aut z turbodoładowaniem nie miałem okazji tego zauważyć. Być może ma to znaczenie dla sportowców, którzy wyciskają z podzespołów w swoich samochodach maksimum i nie mogą sobie pozwolić na straty w żadnym możliwie momencie jazdy, ale codzienna eksploatacja nie odczuwa różnicy między podzespołem regenerowanym a fabrycznie nowym. Różnicy tej, zdaje się nie widzą również producenci, gdyż na przykład Garrett na swoje GOR-y (Garrett original remanufactured, czyli regenerowane fabrycznie) udziela gwarancji rocznej, tak jak na nowe, a jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać… Nadto widoczna jest natomiast różnica w cenie, ponieważ „brand new” to koszt od 3500 w górę, a gor-y warte są,mniej więcej, połowę z tego, warunkiem jest przesłanie im naszego zużytego podzespołu. Jeszcze tańszym rozwiązaniem jest regeneracja naszej turbiny – praktycznie nie trafiają się modele bez możliwości regeneracji – koszt (bez części!) rozpoczyna się często od 350 złotych. Takie atrakcyjne warunki znajdziecie Państwo w naszym ASO Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, sprawdźcie Państwo sami.

 

Kompletna turbosprężarka rozłożona do regeneracji, elementy po zregenerowaniu
        Części Turbosprężarki po regeneracji

 

Cokolwiek wybierzemy, zasady związane z obsługą turbosprężarki nie zmieniają się ani na jotę, jest to podzespół bardzo delikatny, precyzyjny i dokładny, więc i obchodzić trzeba się z nim jak z damą. Podsumowując, pozwolę sobie sparafrazować popularne, kolokwialne powiedzenia n.t. kobiet, które świetnie się odnosi również do turbosprężarek: Turbiny nie zmienisz. Możesz zmienić turbinę, ale to nic nie zmieni.

Komentarze

Igor 2019-08-28 09:39:31

Jeśli faktycznie działacie wysyłkowo na terenie całej Polski, to ślę turbosprężarkę z Mazur, bo szukam godnego zaufania serwisu

Kiska 2019-08-27 15:18:29

Zdjęcia zawarte w tym artykule są na prawdę świetne :D

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Działanie turbosprężarki 02 października 2018

Działanie turbosprężarki

Serwis regeneracji - Melett - Jak działa turbosprężarka? Najczęściej wybieranym...

Twin Scroll, BiTurbo, Twin Turbo – dwie turbosprężarki 02 października 2018

Twin Scroll, BiTurbo, Twin Turbo – dwie turbosprężarki

Jakie są różnice są między Twin Scroll, BiTurbo, Twin Turbo – dwie turbosprężarki...

Turbo Serwis - Co zrobić ? Komu polecić nasze turbo do naprawy ? 02 października 2018

Turbo Serwis - Co zrobić ? Komu polecić nasze turbo do naprawy ?

Turbo Serwis - Co zrobić jeśli dojdzie do awarii? Prędkość z jaką obracają...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.