blog

Wymiana korasa czy regeneracja?

6 grudnia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

To, czy należy poddać koras regeneracji, czy lepszym rozwiązaniem jednak będzie jego wymiana na nowy, zależy od rodzaju uszkodzeń, jakie posiada. Dlatego też jednym z ważniejszych etapów regeneracji, a zarazem pierwszym jest weryfikacja turbosprężarki. Czasami wystarczy oczyścić rdzeń z zanieczyszczeń takich, jak nagar, aby przywrócić sprawność CHRA. Jednak poważne uszkodzenia, jak np. urwane łopatki wirnika lub zdeformowane koło kompresji wymagać będą wymiany rdzenia na nowy.

Koras – co to jest, kiedy wymieniać i jak rozpoznać uszkodzenia - RDZEŃ TURBINY 1.9 TDI

Rdzeń turbiny (koras) pełni rolę serca turbosprężarki, a jego najważniejszym elementem jest tzw. zespół wirujący – wirnik oraz koło kompresji. Wymianę rdzenia turbiny najlepiej zlecić specjalistom, ponieważ nie posiadając dostatecznej wiedzy, jak i narzędzi, możesz popełnić wiele błędów podczas montażu. Co więcej, sam proces wyważania wymaga dedykowanego osprzętu, który zapewni odpowiednie wyważanie, dzięki czemu unikniesz powstawania niepotrzebnego rezonansu i drgań podczas pracy turbosprężarki. O awarii rdzenia sygnalizuje między innymi głośna praca turbo oraz spadek mocy pojazdu, czyli typowe objawy niesprawnej turbosprężarki.

Regeneracja turbosprężarki – zrób ją sam w garażu! - KORAS TURBINY

Dysponując wystarczającą wiedzą, jak i sprzętem możesz spróbować przeprowadzić regenerację turbosprężarki samodzielnie w garażu. Jednak musisz mieć świadomość tego, że w przypadku kalibracji turbo wymagany jest specjalistyczny sprzęt. Niedokładnie wyważony koras turbiny lub źle ustawiona sztanga zaworu podciśnienia zaburza prawidłową pracę układu turbodoładowania, co przekłada się na pracę pojazdu.

Nowy rdzeń fabryczny czy regeneracja turbiny w zakładzie? - Wymiana korasa turbiny

W zależności od uszkodzeń turbosprężarki wymagana będzie jej regeneracja bądź tylko wymiana korasa turbiny. W przypadku samodzielnej naprawy turbosprężarki, a dokładniej osadzania rdzenia wymagana jest precyzja. Nieodpowiednie jego ulokowanie spowodować może poważne usterki. Koleją bardzo ważną kwestią jest dobór odpowiedniego rdzenia do turbiny, pomocne okazać się mogą numery turbo, które znaleźć można na obudowie turbo. Tak więc warto zdecydować się na usługi serwisu, który zajmuje się regeneracją i naprawą pojazdów turbodoładowanych.

Regeneracja Turbo - Turbiny - Turbosprężarki – ogólnie - Wymiana turbiny 1.6 HDI – cena

Proces regeneracji może przywrócić uszkodzonej turbosprężarce drugie życie pod warunkiem, że został on przeprowadzony w odpowiednim czasie według ściśle określonych standardów. W przypadku poważnych uszkodzeń turbo, z którymi jako serwis również mamy do czynienia, proces regeneracji niestety nie jest możliwy do przeprowadzenia. Cena wymiany turbiny w pojazdach z silnikiem 1.6 HDI, jak i szczegółowe informacje dotyczące regeneracji turbosprężarki, udzielne są telefonicznie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Bartek
2023-01-11 13:22:32
Wymiana koła turbiny (korasa) to proces, w którym uszkodzone koło turbiny jest usuwane i zastępowane nowym. Jest to rozwiązanie, gdy koło jest znacznie uszkodzone lub nieodwracalnie zużyte. Regeneracja koła turbiny (korasa) to proces polegający na naprawie i przywrócenie koła do stanu używalności. Zazwyczaj koło jest polerowane, wyrównywane i ponownie oszlifowane, aby przywrócić jego kształt i wymiary do pierwotnych danych producenta. Decyzja między wymianą a regeneracją koła turbiny zależy od stopnia uszkodzenia i zużycia koła. Wymiana jest konieczna, gdy koło jest znacznie uszkodzone lub nieodwracalnie zużyte, natomiast regeneracja jest odpowiednia, jeśli koło jest jedynie nieco zużyte. Warto wiedzieć, że regeneracja koła turbiny jest zwykle tańsza niż jego wymiana, jednak jakość i trwałość naprawy może być niższa niż nowe koło. Dlatego zaleca się konsultację z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą przed podjęciem decyzji o naprawie.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60