Localizations image

Wymiana korasa czy regeneracja?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

To, czy należy poddać koras regeneracji, czy lepszym rozwiązaniem jednak będzie jego wymiana na nowy, zależy od rodzaju uszkodzeń, jakie posiada. Dlatego też jednym z ważniejszych etapów regeneracji, a zarazem pierwszym jest weryfikacja turbosprężarki. Czasami wystarczy oczyścić rdzeń z zanieczyszczeń takich, jak nagar, aby przywrócić sprawność CHRA. Jednak poważne uszkodzenia, jak np. urwane łopatki wirnika lub zdeformowane koło kompresji wymagać będą wymiany rdzenia na nowy.

Koras – co to jest, kiedy wymieniać i jak rozpoznać uszkodzenia - RDZEŃ TURBINY 1.9 TDI

Rdzeń turbiny (koras) pełni rolę serca turbosprężarki, a jego najważniejszym elementem jest tzw. zespół wirujący – wirnik oraz koło kompresji. Wymianę rdzenia turbiny najlepiej zlecić specjalistom, ponieważ nie posiadając dostatecznej wiedzy, jak i narzędzi, możesz popełnić wiele błędów podczas montażu. Co więcej, sam proces wyważania wymaga dedykowanego osprzętu, który zapewni odpowiednie wyważanie, dzięki czemu unikniesz powstawania niepotrzebnego rezonansu i drgań podczas pracy turbosprężarki. O awarii rdzenia sygnalizuje między innymi głośna praca turbo oraz spadek mocy pojazdu, czyli typowe objawy niesprawnej turbosprężarki.

Regeneracja turbosprężarki – zrób ją sam w garażu! - KORAS TURBINY

Dysponując wystarczającą wiedzą, jak i sprzętem możesz spróbować przeprowadzić regenerację turbosprężarki samodzielnie w garażu. Jednak musisz mieć świadomość tego, że w przypadku kalibracji turbo wymagany jest specjalistyczny sprzęt. Niedokładnie wyważony koras turbiny lub źle ustawiona sztanga zaworu podciśnienia zaburza prawidłową pracę układu turbodoładowania, co przekłada się na pracę pojazdu.

Nowy rdzeń fabryczny czy regeneracja turbiny w zakładzie? - Wymiana korasa turbiny

W zależności od uszkodzeń turbosprężarki wymagana będzie jej regeneracja bądź tylko wymiana korasa turbiny. W przypadku samodzielnej naprawy turbosprężarki, a dokładniej osadzania rdzenia wymagana jest precyzja. Nieodpowiednie jego ulokowanie spowodować może poważne usterki. Koleją bardzo ważną kwestią jest dobór odpowiedniego rdzenia do turbiny, pomocne okazać się mogą numery turbo, które znaleźć można na obudowie turbo. Tak więc warto zdecydować się na usługi serwisu, który zajmuje się regeneracją i naprawą pojazdów turbodoładowanych.

Regeneracja Turbo - Turbiny - Turbosprężarki – ogólnie - Wymiana turbiny 1.6 HDI – cena

Proces regeneracji może przywrócić uszkodzonej turbosprężarce drugie życie pod warunkiem, że został on przeprowadzony w odpowiednim czasie według ściśle określonych standardów. W przypadku poważnych uszkodzeń turbo, z którymi jako serwis również mamy do czynienia, proces regeneracji niestety nie jest możliwy do przeprowadzenia. Cena wymiany turbiny w pojazdach z silnikiem 1.6 HDI, jak i szczegółowe informacje dotyczące regeneracji turbosprężarki, udzielne są telefonicznie.

Komentarze

Bartek 2023-01-11 13:22:32

Wymiana koła turbiny (korasa) to proces, w którym uszkodzone koło turbiny jest usuwane i zastępowane nowym. Jest to rozwiązanie, gdy koło jest znacznie uszkodzone lub nieodwracalnie zużyte. Regeneracja koła turbiny (korasa) to proces polegający na naprawie i przywrócenie koła do stanu używalności. Zazwyczaj koło jest polerowane, wyrównywane i ponownie oszlifowane, aby przywrócić jego kształt i wymiary do pierwotnych danych producenta. Decyzja między wymianą a regeneracją koła turbiny zależy od stopnia uszkodzenia i zużycia koła. Wymiana jest konieczna, gdy koło jest znacznie uszkodzone lub nieodwracalnie zużyte, natomiast regeneracja jest odpowiednia, jeśli koło jest jedynie nieco zużyte. Warto wiedzieć, że regeneracja koła turbiny jest zwykle tańsza niż jego wymiana, jednak jakość i trwałość naprawy może być niższa niż nowe koło. Dlatego zaleca się konsultację z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą przed podjęciem decyzji o naprawie.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO