Twin Turbo - co to jest?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nie tylko laik motoryzacyjny zadaje sobie pytanie: Twin Turbo – co to jest? Każdy użytkownik turbodoładowania powinien znać wszelkiego rodzaju doładowania, które odnoszą się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie popularnie stosowane konfiguracje: równoległe - Bi Turbo i szeregowe - Twin Turbo. Jednostki napędowe z turbodoładowaniem są dziś coraz powszechniej stosowane przez producentów samochodów. Wyposażenie silnika w maszynę wirnikową to skuteczny sposób na uzyskanie zwiększanej mocy, dynamizmu przy niewielkich rozmiarach. Problematyczne jest otrzymanie błyskawicznej reakcji na przyciśniecie pedału gazu – bezruch turbiny doprowadza do opóźnionej reakcji, zwanej turbo dziurą. Występuje parę rozwiązań, którym można sprostać. Choć reguła działania turbosprężarek jest identyczna, to w praktyce można wyodrębnić kilka ich rodzajów innej konstrukcji i funkcjonowaniu. Poszczególne doładowania: Twin Turbo, Bi Turbo oraz Twin Scroll Turbo zostaną opisane w poniższym artykule.
Rodzaje doładowań w turbinie
Turbosprężarka Twin Scroll Turbo (TST), obok Twin Turbo i Bi Turbo, jest rodzajem novum, które rozpoczęło stosowanie turbo w samochodach osobowych. W tym rodzaju maszyny wirnikowej, w części gorącej występują dwa kanały, które wprawiają w napęd wirnik turbosprężarki. W tradycyjnej turbosprężarce obecny jest tylko jeden kanał. Turbosprężarka z Twin Scrollem. Mechanizm działania takiej turbiny jest dość problematyczny. Dwa kanały pobierają różnorodną prędkość spalin wydalanych z cylindrów. Jeden z nich operuje cylinder zewnętrzny, drugi – wewnętrzny. Oba kanały różnią się pomiędzy sobą ukształtowaniem. Jeden kanał oddziałuje na drugi. Wydobywające się z przewodów gazy są kierowane na łopatki wirnika turbiny. Efektem jest 2 in 1, czyli mamy dwie turbosprężarki w jednym urządzeniu. Chcesz stać się posiadaczem turbosprężarki z Twin Scroll? Cena, którą otrzymasz, będzie ustalona na pewno pod określonym kątem. Wszelkie informacje w zakresie cenowym będą określane poprzez konsultacje ze specjalistą w dziedzinie turbosprężarek.
Twin Turbo a Bi Turbo
Hasła Twin Turbo i Bi Turbo odnoszą się do układów doładowania obejmujących dwie turbosprężarki. Tryb oraz sposób pracy tych dwóch doładowań jest uwarunkowany, z którym systemem mamy do czynienia. Twin Turbo – to dwie identyczne, takie same turbosprężarki, natomiast Bi Turbo to dwie turbosprężarki, dlatego obie te nazwy mogą pojawiać się wymiennie. Bi Turbo to rodzaj doładowania równoległego, które swe zastosowanie mają głównie w większych silnikach, o większej liczbie cylindrów pod maską. Doładowanie równoległe to nic innego, jak dwie maszyny wirnikowe, pracujące w sposób równoległy. Każda z nich jest odpowiedzialna za swoje cylindry. Ten rodzaj doładowania może być użytkowany tylko i wyłącznie w przypadku parzystej liczby posiadanych cylindrów. Inna opcja nie wchodzi w grę. W doładowaniu równoległym urządzenia działają nie w sposób sekwencyjnym, jak to się odbywało w przypadku Bi Turbo. W Twin Turbo mniejsza turbina i większa turbina zaczynają pracować sekwencyjnie. Turbosprężarka o mniejszym kalibrze odpowiada za niski zakres obrotów i funkcjonuje bardzo efektywnie. Podczas osiągnięcia przez silnik około 300 obrotów na minutę, swą pracę rozpoczyna duża turbosprężarka. Doładowanie sekwencyjne występuje głównie w niewielkich sinikach (mniejsze niż 2-litrowe), jak również w silnikach wielocylindrowych. W tym rodzaju doładowania silnik nie musi mieć w posiadaniu parzystej liczby cylindrów, taka opcja jest nieobowiązkowa. Jeśli stoimy przed wyborem Bi Turbo vs Twin Turbo, to co nas bardziej przekonuje? Która opcja ma większą rację bytu? Tu możemy wyraźnie zaznaczyć, że odpowiedź nie jest bezwzględnie oczywista. Te dwa rodzaje doładowań mają swoich zwolenników, jak i przeciwników. Wszystko zależy od tego, jakiego typu silnika jesteśmy posiadaczem. Twin Turbo 1.9 TDI na pewno gwarantuje większy zakres ciśnienia doładowania. Użycie dwóch bliźniaczych urządzeń turbo, mniejszych rozmiarów, również przynosi konkretne efekty. Obie opcje oddziałują na pewno dużo bardziej owocniej niż jedna turbosprężarka, ponieważ zniwelowaniu następuje efekt turbo dziury. Twin Turbo swą popularność zyskuje głównie, jak było wspomniane na początku, na mniejszym silniku, najczęściej w dieslu. Natomiast Bi Turbo swe zastosowanie odnajduje w motorach większych, głównie benzyniakach.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Twin Turbo to system dwóch turbosprężarek w jednym silniku. Jest to rozwiązanie stosowane w niektórych samochodach, które pozwala na zwiększenie mocy i efektywności silnika. System Twin Turbo składa się z dwóch turbosprężarek, z których jedna jest odpowiedzialna za niskie obroty, a druga za wysokie obroty. Dzięki temu, silnik może uzyskać dużą moc i elastyczność przy różnych prędkościach obrotowych. W porównaniu z jedną turbosprężarką, twin turbo jest bardziej skomplikowane i kosztowne w eksploatacji.