Turbosprężarka zasada działania i czyszczenie turbo
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Turbosprężarka zasada działania – czyszczenie turbo – zasada działania turbosprężarki
Turbosprężarka zasada działania, a doładowanie dynamiczne – porównanie.
Nieustający rozwój obecnych silników spalinowych przeznaczonych do zastosowań trakcyjnych jest uwarunkowany dwoma czynnikami wpływającymi na inne dziedziny życia gospodarczego, jak np.:
- ochronę środowiska naturalnego,
- ograniczone zasoby surowców kopalnych (paliwa płynne).
Czynniki te wpływają w głównej mierze na konstrukcję silników a także ich właściwości eksploatacyjne. Jednym z kierunków działania konstruktorów jest dążenie do optymalnego rozwiązania procesów wymiany ładunku i uzyskania maksymalnego napełnienia cylindra. Układ dolotowy silnika spalinowego spełnia istotną rolę w tym procesie. Jakość procesu napełnienia jest określona przez współczynnik napełnienia, na którego wartość wpływa wiele czynników, takich jak parametry termodynamiczne powietrza w dolocie, opory przepływu w układzie dolotowym, fazy rozrządu oraz wymiary geometryczne układu dolotowego. Dążenie do poprawy napełnienia spowodowało szybki rozwój doładowania w jego różnych odmianach, co raz bardziej doskonałych i o bardziej zaawansowanej konstrukcji. Sięgnięto też do rozwiązań starych, których stosowanie nie dawało tak spektakularnych rezultatów jak np. turbodoładowanie. W tym systemie wyjątkowo ważne jest utrzymanie kolektora ssącego w stanie pełnego przepływu co jest dużo łatwiejsze niż czyszczenie turbo.
Doładowanie dynamiczne
Do takich rozwiązań można zaliczyć doładowanie dynamiczne stosowane obecnie powszechnie w silnikach o wtrysku benzyny. Opatentowane w latach trzydziestych przez pracowników Politechniki Lwowskiej A. Wicińskiego i J.Z. Bujaka pod nazwa metody „Wibu” miało poprawić napełnienie przede wszystkim silników o zapłonie samoczynnym. Lecz w miarę upływu lat, dzięki burzliwemu rozwojowi turbodoładowania poszło w zapomnienie. Również silniki o tłokach wirujących wymagały zwiększonego napełnienia do uzyskania określonych parametrów pracy, co przy stosowanym w nich rozrządzie bezzaworowym preferowało doładowanie dynamiczne. W raz z chwilą zaostrzenia wymagań odnośnie do ekologiczności silników, zdecydowano się powrócić do zastosowania doładowania dynamicznego w silnikach wysokoprężnych, czego przykładem może być silnik DAF DK1160 zbudowany na bazie silnika Leyland 0680. Rozwiązanie to nie przyniosło na tyle korzystnych rezultatów, by móc konkurować z turbodoładowaniem (przyrost mocy wynosił tylko 9,5%, choć mieścił się w granicach przyjętych dla tego typu doładowania). Wytwórnia ta zastosowała doładowanie dynamiczne dla podwyższenia parametrów silnika 0680 produkowanego na licencji Leyland. Jednostka napędowe oznaczona została symbolem DK 1160, miała powiększoną średnicę cylindra w stosunku do silnika 0680, dzięki czemu zwiększono objętość skokową z 11,1 dm3 do 11,6 dm3. Moc silnika DK 1160 bez doładowania dynamicznego wynosiła 210 KM przy 2200 obr./min, a w wersji doładowanej, oznaczonej DKA 1160 – 230 KM przy takiej samej prędkości obrotowej. W trakcie dalszych poszukiwań okazało się, że doładowanie dynamiczne można stosować razem z turbodoładowaniem lub dla poprawy parametrów roboczych przy ściśle określonej prędkości obrotowej silnika. O ile zadanie to jest stosunkowo proste do rozwiązania w przypadku silnika jednocylindrowego, to w przypadku silników wielocylindrowych jest ono już bardziej skomplikowane, ponieważ główną rolę odgrywają tu wymiary geometryczne układu dolotowego (zakładając że pozostałe parametry są takie same, jak dla silnika jednocylindrowego) oraz wzajemne oddziaływanie na siebie sąsiednich cylindrów w trakcie suwu napełniania. Wielu specjalistów zajmujących się tą problematyką, wyniki swoich eksperymentów próbowało przedstawić w formie zaleceń doboru układu dolotowego zapewniającego optymalne napełnianie cylindrów. Prace te mają różny stopień uogólnienia a tym samym ich przydatność praktyczna jest różna, niemniej jednak wszystkie prowadzą do dalszego wysilenia silników wysokoprężnych oraz poznania mechanizmów przygotowania mieszaniny palnej. Zauważono również, że doładowanie dynamiczne w odróżnieniu od turbodoładowania w ujęciu klasycznym, tj. bez chłodzenia powietrza doładowującego i regulacji przepływu spalin, jest skutecznym sposobem poprawy elastyczności silników, a co się z tym wiąże – ekonomiczności pracy. Przyjęto, że wpływ strony dolotowej na napełnienie cylindra jest znacznie większy (nawet czterokrotnie) niż strony wylotowej. Jak widać zasada działania turbosprężarki z punktu widzenia kosztów doładowanie dynamiczne jest dużo prostszym rozwiązaniem.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest układem mechanicznym, który wykorzystuje energię spalin, aby zwiększyć ilość powietrza dostarczaną do silnika. Składa się z dwóch głównych części: wirnika turbiny i wirnika sprężarki. Wirnik turbiny jest napędzany przez spaliny, które przepływają przez kanały i trafiają na łopatki wirnika turbiny. Ruch wirnika turbiny napędza wirnik sprężarki, który zwiększa ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika. W ten sposób turbosprężarka pozwala na zwiększenie mocy silnika i jego efektywności. Jeśli turbosprężarka jest zanieczyszczona, może przestać działać prawidłowo. Czyszczenie turbosprężarki polega na usunięciu nagromadzonych w niej zanieczyszczeń, takich jak sadza, osad i inne zanieczyszczenia. Można to zrobić przez mechaniczne oczyszczanie lub przez mycie chemiczne. Czyszczenie powinno być wykonywane przez profesjonalnych pracowników, aby uniknąć uszkodzenia turbosprężarki.
Patrząc na schemat działania turbosprężarki, to tak jakby serce naszych samochodów.
Oprócz ciekawego opisu jeszcze filmik na temat czyszczenia turbosprężarki,wszystko załsuguje na 5+
Dużo można się dowiedzieć z tych artykułów, oby tak dalej! :)