blog

Turbina w dieslu

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Co może się popsuć w turbosprężarce i jak o nią dbać – Melett serwis | sprawdzenie |naprawa | regeneracja turbo | TURBINA W DIESLU

Silniki wysokoprężne są, ze względu na swoją charakterystykę pracy i niższe spalanie, najczęściej stosowanymi jednostkami napędowymi w pojazdach dostawczych i ciężarowych, mogącymi pokonywać olbrzymie odległości. Niemal każdy z tych silników posiada też układ doładowania, jakim jest turbosprężarka.

Diesle są silnikami, w których maksymalny moment obrotowy pojawia się szybciej niż w przypadku silników z zapłonem iskrowym, jednak doskwiera im znaczny niedostatek mocy, dlatego producenci decydują się często na zamontowanie układu turbodoładowania, pomagającego znacząco zwiększyć osiągi danej jednostki napędowej bez jej przesilenia i zbędnego zwiększania pojemności skokowej, a co za tym idzie – masy pojazdu. Dzięki turbosprężarkom silniki wysokoprężne wykazują się lepszą charakterystyką i kulturą pracy, lepiej sobie radzą z obciążeniami i dużymi wysokościami, na których nie tracą mocy w aż tak dużym stopniu jak wolnossące jednostki napędowe. Układy turbodoładowania pozwalają także na uzyskiwanie przez silniki z zapłonem samoczynnym coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin, w znacznym stopniu redukując ich emisję z układu wydechowego pojazdu

Turbina w dieslu

Z czego składa się turbosprężarka?

Turbosprężarki to urządzenia składające się z trzech korpusów, w których umieszczone zostały wszystkie ruchome elementy. Korpus turbiny zawiera osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, w korpusie centralnym umieszczone na tym samym wałku zostały łożyska, zaś w kadłubie sprężarki osadzono na wałku drugi wirnik. Działanie turbosprężarki oparte jest o wykorzystanie spalin wpadających na wirnik turbiny i napędzających wirnik umieszczony w sprężarce, odpowiedzialny za kompresję i wtłaczanie powietrza do komory spalania silnika. Dzięki zastosowaniu niezwykle wytrzymałych stopów takich jak Ni-Resist, Inconel czy MaRM247, a także tytanu i specjalnych stopów aluminium, turbosprężarki cechuje wysoka odporność na korozję, ścieranie i temperatury, co przekłada się na ich długą żywotność i bardzo małe ryzyko wyeksploatowania. Niestety w dalszym ciągu są to urządzenia narażone na awarie wywołane przez drobiny materiałów, zanieczyszczenia i zbyt niskie ciśnienie oleju silnikowego w układzie turbodoładowania lub jego całkowity brak, a także na nierozważną eksploatację samochodów turbodoładowanych, przez którą może dojść do przegrzewania się i zatarcia turbosprężarki. Wtedy mogą pojawić się objawy uszkodzenia turbosprężarki, między innymi chwilowe lub całkowite spadki mocy, dziwne dźwięki przy pracy urządzenia(stukanie, tarcie metalu o metal, wycie przypominające sygnał karetki pogotowia czy gwizd), czy duże kłęby czarnego lub błękitnego dymu, wydobywające się z układu wydechowego samochodu. Mimo iż większość z tych objawów pokrywa się z innymi defektami pojazdu, w każdym z wyżej wymienionych przypadków należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem TURBOSERWISU w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki i, w razie konieczności, oddać turbosprężarkę do wyspecjalizowanego w regeneracji tych urządzeń warsztatu Bosch Diesel Service – Pawlik ASO MELETT.

Z czego składa się turbosprężarka?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Jacek
2023-01-24 14:26:38
Turbina w silniku diesla jest elementem układu doładowania, którego celem jest zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na lepsze spalanie paliwa i zwiększenie mocy silnika. Turbina składa się z dwóch wałków połączonych wałkiem wirującym. Wałki te są pokryte łopatkami, które są napędzane przez gazy wydechowe silnika. Gdy gazy wydechowe napędzają wałki turbiny, ta z kolei napędza sprężarkę, która zwiększa ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika.
Karolek
2020-03-04 13:06:32
Jestem ciekaw przyczyn uszkodzenia turbiny w moim dieslu. Koniecznie się muszę z wami skontaktować.
458kiki
2019-10-22 10:10:53
Miałam kiedyś taki problem jak zatarta turbina, objawy rozpoznam chyba w każdym aucie ;D
Pawlo
2019-09-13 08:26:27
<p>W razie problemów z turbosprężarką warto odwiedzić dobry serwis. W moim przypadku jest to Bosch Service Pawlik, gdzie radzą sobie szybko i skutecznie z każdym problemem dot. turbo.</p>
Tropek256
2019-08-27 13:02:51
Faktycznie dużo rzeczy może zepsuć się w turbinie, ale jej zalety wszystko rekompensują :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60